Torelló

Totes les opinions

Jordi Casals, candidat d'ERC Torelló 2003-2015

Abandonar un somni personal per albirar l’èxit col·lectiu

Quan em vaig establir a Torelló el dia de Carnaval de 1992, no m’imaginava que al cap d’onze anys, al 2003 faria un pas endavant que ha condicionat la meva vida fins a dia d’avui, acceptar ser el candidat a l’alcaldia de Torelló per ERC. No era una decisió que preveia un camí de roses, ja que llavors ERC tenia menys de 500 vots i un regidor i era el darrer partit a l’ajuntament d’un total de cinc, pel camí s’havia quedat el PP.

Xevi Lozano, Regidor d'ERC-JpT

Cal arrencar la xacra de la violència masclista dels fons de la nostra societat

La violència envers les dones és una xacra que afecta a la nostra societat i cal que tots i totes ens sentim interpelats per eradicar-la i com administració la tinguem al centre de les nostres polítiques S’ha fet evident que les lleis que algunes porten més de deu anys en vigor són insuficients i ineficàces. És un problema de fons, un problema de valors socials. I més quan veiem que jutges, que haurien d’aplicar les lleis que s’han fet per protegir les dones, son capaços d’emetre sentències com la de la manada o com més recentment com la del cas de Viella que va dictar l’audiència de lleia, en que li deien a la vícitima que no s’havia resistit prou, quan ella havia explicat que plorant havia suplicat que paressin però no havia mostrat més resistència física per por.

Del nom de la Plaça Josep Vidal i homenatjar els cooperativistes del barri

En el darrer Ple es va aprovar per unanimitat una moció de la CUP per canviar el nom de la Plaça Josep Vidal, coneguda popularment com a Plaça dels Lleons, situada en la intersecció entre el Carrer Girona i l’Avinguda de Montserrat. El motiu de la moció era perquè Vidal va ser alcalde de la dictadura franquista. La voluntat de la moció recolzada per tots els grups era canviar un nom en el nomenclàtor de carrers torellonencs amb reminiscències de la dictadura franquista.

Jordi Casals i Prat, Portaveu ERC-JpT

Només ens val la victòria

Avui l'Estat Espanyol, àvid de violència policial I institucional, ha fet un pas més cap a l'Avern de l'autoritarisme, HA EMPRESONAT EL GOVERN LEGÍTIM DE CATALUNYA! Primer van assaltar les nostres institucions i van detenir a membres del nostre govern, assetjant el referèndum de l'1 d'octubre. Després ens van atacar físicament als col.legis electorals, perquè volíem votar. Van tancar a la presó als jordis, que lideren les organitzacions que ens han convocat massivament als carrers, a milions, sempre amb un ambient pacífic i cívic.

Jordi Casals i Prat, portaveu d'ERC-JpT

La responsabilitat social d'un alcalde

Jordi Casals

L’alcalde de Torelló, Jaume Vivet, va escriure una setmana abans de Carnaval un article on carregava els tinters contra els Deixebles, assenyalant-los com a responsables dels mals haguts i per haver en les festes populars de Torelló. En nom de la responsabilitat social els assenyalava dubtant de la qualitat de les activitats que fa aquesta entitat, posant damunt de la taula el descontrol d’aquests horaris, responsabilitzant a Deixebles de l’abús d’alcohol per part de menors, així com de baralles (inexistents) en les festes que organitzen.

Marc Tienda, Portaveu de JERC Vall del Ges

On és el Pla Local de Joventut?

En reiterades ocasions, en el torn de precs i preguntes dels plens de l’Ajuntament de Torelló, hem demanat sobre l’estat en el qual es troba el Pla Local de Joventut. Un pla estratègic que marca directament les línies de les polítiques per a joves. En cap cas s’ha començat a treballar en l’elaboració conjunta d’aquest document ni amb els partits de l’oposició ni amb les entitats juvenils, tal i com s'havia fet històricament.

Jordi Casals, portaveu d'ERC-JpT

... i el Ple de Torelló va rebutjar una moció a favor del referèndum

Torelló és un poble que s’ha mostrat majoritàriament independentista en les darreres eleccions i la seva representació en el plenari municipal s’hi mostra també aquesta majoria social a favor d’un Estat Català independent i a poder decidir democràticament. Així que va ser realment sorprenent que el Ple municipal tombés una moció que traslladava simplement els acords del Parlament (que en Junta de Portaveus, Romans –CiU o PDECAT- i Forcada –FEM- van dir que ignoraven) per un referèndum i l’inici d’un procés constituent.

Quan el QUI és més important que el QUÈ

Els fets: el grup municipal d'ERC i Junts per Torelló vam presentar una moció a favor del referèndum sobre la independència i per iniciar un procés constituent, basada en els acords aprovats al Parlament de Catalunya fa unes setmanes. La moció va ser rebutjada amb els vots del PSC (imaginable) i dels grups de govern, CiU i FEM (sorprenent). Les raons de CiU i FEM manifestades al Ple va ser que volien aprovar una moció similar que l'Associació de Municipis per la Independència (AMI) estava redactant.

Jordi Casals i Prat (Vicepresident i S.Organització d'ERC Osona)

La (no) línia roja del referèndum

Les eleccions del 26 de juny, són unes eleccions peculiars, són una repetició de les fetes ara fa sis mesos, que es repeteixen per la impossibilitat dels partit espanyols d’elegir president. Són unes eleccions d’àmbit estatal on l’independentisme queda una mica desdibuixat i on emergeix la temptació del vot dual, històric a Catalunya (paradigmàtic cas de Sabadell on a les municipals votaven ICV, a les catalanes CiU i a les espanyoles PSOE).