Torrelles de Llobregat

Totes les notícies

PLE TELEMÀTIC DE JULIOL

POSICIONAMENT GM ERC-TORRELLES EN EL PLE DE 16 DE JULIOL DE 2020

POSICIONAMENT DEL GRUP MUNICIPAL D’ESQUERRA EN EL PLE ORDINARI DE JULIOL Aquesta és la informació sobre el posicionament del nostre Grup Municipal en el ple ordinari de juliol 2020 de l’Ajuntament de Torrelles de Llobregat. 1. APROVACIÓ DE LA CREACIÓ I REGULACIÓ DE LA COMISSIÓ DE LA MEMÒRIA DEMOCRÀTICA DE TORRELLES DE LLOBREGAT Votem a favor i s’aprova per unanimitat Donem suport a la creació d’aquesta Comissió de treball i ens alegrem d’haver posat el debat sobre la seva necessitat damunt la taula. Al ple del mes de gener ja vam manifestar, al torn de precs i preguntes, la petició d’instal·lar plaques de recordatori del nostre conveí Baldiri Casas, mort al camp de concentració de Güsen-Mathausen. Al ple del mes de març vam entrar una moció per la creació d’una Taula de treball per a la memòria democràtica de Torrelles on es determinés, amb una comissió experta, l’abast de la repressió franquista al nostre municipi. Aquesta moció no es va poder presentar fins al ple de maig i el Govern actual va abstenir-se de donar-ne suport perquè no estava d’acord amb alguns aspectes de la part expositiva. Tot i que la voluntat d’ERC va ser negociar el seu contingut amb CAT i Junts al mes de març, ambdós grups no van trobar el moment per fer-ho –en part per la situació Covid que estem patint– i en el ple de maig sí van tenir temps per presentar la seva proposta pròpia. Com que el tema s’ho val i es tracta d’un tema que va més enllà dels color polítics, Esquerra va votar afirmativament a la proposta del Govern. Aquesta és la proposta que ara s’ha creat i regulat per reconèixer les víctimes de la repressió feixista entre els anys 1931-1980. Hi participarem en la Comissió i animem les entitats locals que estiguin vinculades amb el tema a participar-hi des del primer moment. 2. APROVACIÓ PROVISIONAL DE L’ORDENANÇA FISCAL NÚM. 20 SOBRE TAXES DE LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES I ALTRES SERVEIS URBANÍSTICS Votem a favor i s’aprova per 11 vots i 2 abstencions Tractant-se d’una posada al dia, tant pel que fa a preus com en alguns aspectes de tecnicismes en l’àmbit de llicències urbanístiques, ja ens sembla adient aquesta modificació.

Posicionament GM ERC-TORRELLES en el PLE 20 MAIG 2020

El Ple va començar, amb un record per a les víctimes, els malalts i els familiars, i amb un gran reconeixement pels treballadors de l’ajuntament i pels voluntaris que estan ajudant en les tasques de cura i prevenció. Seguidament cada regidor/a de govern va donar comptes de la seva àrea, i es va procedir a l’aprovació dels punts del Ple: Aprovació inicial del Pla Post-Covid19. S’aprova amb 7 vots a favor i 6 abstencions. El GM d’ERC vàrem demanar durant el mes d’abril reiterades vegades al Govern la creació d’una taula de treball, on estiguessin representats els quatre GM, per tractar l’impacte i les mesures de la situació post-Covid al nostre poble. No hem rebut cap resposta oficial, ni per escrit ni de paraula, deixant palès que aquest Govern no té cap intenció de reconèixer l’aportació que puguem fer dels altres Grups per tractar temes cabdals i extraordinaris com el que ens afecta ara mateix com a municipi. Sembla que els set regidors de Govern són prous i suficients i no els cal escoltar els regidors que representem el 43% dels votants que no van optar pel model de governança que ells representen. Companys i companyes de govern, com sempre, ens direu que podrem aportar les nostres idees en el termini d’exposició pública establert legalment per qualsevol decisió portada a plenari, tractant-nos com un més i sense donar el valor que mereixen tots els càrrecs electes. Propostes de les que els fem arribar, com ja ha passat, us les feu vostres. El corró de la majoria dels 7 regidors us permet legalment actuar així, però esperàvem una actitud més oberta a recollir la diversitat ideològica dels ciutadans i ciutadanes de Torrelles. Lamentem aquesta actitud tancada i que no se’ns permeti sumar la nostra experiència a les vostres decisions. És per tot això que no podem donar suport a un document unilateral, fet des del menysteniment. ENS ABSTENIM Aprovació inicial del Reglament d’Ús del Casal de Joves de l’Ajuntament de Torrelles de Llobregat.

La pista de Torrelles

LA PISTA DE TORRELLES A BEGUES, UN DEBAT SENSE TANCAR.

Per Ferran Alves | Regidor del Grup Municipal d'Esquerra La pista Torrelles-Begues és una assignatura que tenim pendent des de fa més de mig segle. No n’és l’única, ja que, només en l’àmbit paisatgístic i urbanístic tenim, com a poble, molta altra feina pendent. Falta de recursos, falta de voluntat política, falta de perspectiva... tant se val la combinació de motius, els fets són els fets, i les coses no es fan soles. Portem més de 40 anys d’ajuntaments democràtics i pel consistori han anat passant totes les opcions polítiques que els ciutadans hem votat; per tant, això no és cap retret cap a un o altre grup. Dels anys 70 del segle passat ençà han canviat moltes coses, i projectant a futur tenim la impressió que els canvis seran molts més, i es produiran més de pressa. Sense anar més lluny, la crisi que estem patint globalment, difícilment previsible fa només un any, provocarà conseqüències d’abast difícilment quantificable, a tots els nivells. Però volem destacar-ne tres: les sòcio-econòmiques, les mediambientals i les relatives a la mobilitat ia la comunicació. A ningú se li escapa que, centrant-nos en el tema de la pista, s’ha obert un escenari inexplorat i que encara està en moviment, necessàriament diferent al que enfocava el darrer projecte (avantprojecte, parlant amb més precisió) de reconversió en “carretera”, encarregat, si no anem errats, per la Diputació de Barcelona, i que  va quedar en via morta el 2013. Qui hagi tingut ocasió de fullejar-lo  possiblement pensi que és un bon exercici, sobretot pels arguments en pro i en contra des de molts vessants… Principalment el mediambiental, i és que el patrimoni natural del qual en gaudim els municipis de Begues i de Torrelles és un bé impagable que tenim el deure de preservar i potenciar (Riera del Torrent de l’Alba, reserva de la flora i fauna, Programa Natura 2000…) Afortunadament l’AMB, entitat supramunicipal amb competències decisòries sobre aquest tema, però també sobre la mobilitat i sobre  temes sòcio-demogràfics, n’és plenament conscient, tal i com ho té identificat en els plans estratègics en curs.

ERC TORRELLES promou una taula de treball municipal post-covid19

PROPOSEM UNA TAULA DE TREBALL POST-COVID AMB REPRESENTACIÓ DE TOTS ELS GRUPS MUNICIPALS

Grup Municipal d'Esquerra Torrelles | 4 de maig de 2020 La crisi sanitària provocada per l’expansió del SARS-CoV-2 (COVID-19) ens ha agafat a tots per sorpresa, ens pensàvem que mai res podria alterar el mode de vida que portem i ens hem adonat que, d’un dia per l’altre, tot pot canviar. Potser ens toca treure algun aprenentatge de tot plegat i deixar de pensar que som prou forts i prou llestos com per no demanar mai ajuda a ningú, com per seguir pensant que nosaltres sols podem amb tot. No és cert; mai ho és, però ara encara ho és menys. Passada la primera crisi sanitària ens trobarem amb nous escenaris pel que fa a l’economia, les relacions socials i el manteniment d’activitats en grup com poden ser el fer esports, el muntar la festa del poble o l'anar al teatre. Torrelles no serà diferent a la resta de ciutats de l’àrea metropolitana, per més que alguns s’ho pensin o que ho volguessin. No sabem quantes persones al nostre poble es veuran afectades pel cop econòmic de l’aturada, tampoc sabem quantes empreses i persones autònomes es troben en risc d’haver de minimitzar la seva activitat a partir de juny per manca de demanda, encara no està clar com ni quan es podran reactivar les propostes culturals i educatives, en plenitud d’accés, ni com afectarà això a persones que tenien contractes d’extraescolars, per dir-ne un exemple. Un bon grapat de dubtes que encara no sabem respondre, perquè l’abast de la nova realitat que ens ve no és responsabilitat de l’Ajuntament. El que sí és responsabilitat del consistori, més enllà del govern de torn, és intentar preveure, minimitzar o pal·liar les conseqüències d’aquesta crisi en els ciutadans, així que es vagin coneixent les resolucions adoptades pel Govern de l’Estat i pel Govern de la Generalitat. Qualsevol acció que es pretengui fer des de l’emergència COVID-19 alterarà el pressupost municipal aprovat al gener i, per aquesta raó, cal replantejar-se les xifres i les destinacions.

POSICIONAMENT DEL GRUP MUNICIPAL D’ESQUERRA EN EL PLE DEL 8 ABRIL DE 2020

Després de molts dies demanant una trobada virtual de tots els regidors per comentar la situació del confinament la Covid-19 al nostre poble, dimecres 8 d’abril es va fer el primer Ple telemàtic de la història de Torrelles. Ens hauria agradat que el contingut de l’ordre del dia s’hagués treballat conjuntament entre tots els Grups Municipals, com es fa sempre a les Comissions informatives, però aquesta vegada el Govern municipal va decidir tirar pel dret i presentar-nos una ordre del dia decidida per ells. El Ple va començar, com no podia ser d’una altra manera, amb un record per a les víctimes, els malalts i els familiars, però també amb un reconeixement pels treballadors de l’ajuntament i pels voluntaris que estan participant de valent en la cura i prevenció de tots nosaltres. El govern de CAT ens va informar dels 3 decrets de l’ajuntament: modificació de pressupostos 2020, liquidació dels pressupostos  2019 i correccions tècniques d’algunes partides (per errors de transcripció). Cada regidor de Govern va explicar, amb notables diferències de forma i fons, les accions que s’han fet en el seu àmbit de responsabilitat en relació a la crisi i el confinament. ERC va agrair els esforços dels regidors i els va desitjar sort en els seus encerts, tot recordant que des de l’inici de l’actual situació ens vam posar a disposició del Govern per ajudar en el que calgués, més enllà d’estar informats per les xarxes socials –bona gestió de la regidora Maria Vidal– i d’anar rebent respostes a les preguntes que fem els vam demanar al govern de CAT que sigui proactiu i ens consideri part de l’Ajuntament que també som,  com sembla que sí ho fan tots els altres municipis del voltant que mantenen trucades i informacions, en molts casos diàries, entre Govern i oposició. Seguidament es va procedir a l’aprovació dels punts del Ple: 1-Aprovació de l’actualització del conveni-tipus sobre l’assumpció de la gestió informatitzada del Padró d’Habitants en els Ens locals.

#EMQUEDOACASA

ENS POSEM A DISPOSICIÓ DEL GOVERN DE TORRELLES

GRUP MUNICIPAL D’ESQUERRA | Torrelles de Llobregat 17 de març de 2020   El Grup Municipal d’Esquerra ens posem a disposició del Govern Municipal per ajudar en tot el que calgui en aquestes hores greus. Ja els vam traslladar aquest oferiment en la reunió de tots els regidors i regidores del consistori on es va aprovar el Pla d'Emergència Local, que incorpora i segueix les indicacions del Pla Territorial de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT) per emergències associades a malalties transmissibles emergents amb potencial alt risc. La reunió es va fer el passat divendres 13 de març a la caserna de la Policia Local i es van dividir les funcions dels regidors en 6 àrees d'atenció; cadascuna d’aquestes àrees té un responsable directe –un dels regidors de Govern– i un substitut –un dels regidors de l’oposició–  i queden totes elles coordinades pel Director del Pla, que és l’actual alcalde. Com és lògic, ens agradaria ajudar treballant de ferm per a la ciutadania i no només quedar-nos mirant com fan la feina els regidors i regidores de govern o esperant rebre les seves notícies. Aquest és l’oferiment, lluitar junts, treballar junts, més enllà de si uns són govern i altres restem a l’oposició. Quan tot això passi ja tornarem als rols que va determinar la majoria de govern actual; però, mentrestant treballem junts, colze a colze. L’Ajuntament som tots i potser és ara que la ciutadania ens ha de trobar com un únic ens preocupat pel benestar comú. En aquest sentit de col·laboració proposem al Govern un seguit de punts d’actuació que creiem poden ser d’utilitat: PROPOSTES DE MESURES MUNICIPALS PER REDUIR L’IMPACTE ECONÒMIC SOBRE FAMÍLIES I SECTOR ECONÒMIC LOCAL      1- Modificació del calendari del contribuent per ajornar i/o fraccionar pagaments de famílies, autònoms i empreses sense costos financers.      2 -Suspensió temporal de les quotes dels serveis municipals no prestats mentre s’allargui l’estat d’alarma.

8 de Març, la lluita feminista

Eulàlia Marcos Fusté, secretària de la Dona ERC-Torrelles de Llobregat   Avui, 8 de Març, commemorem la lluita feminista com cada any    perquè malauradament les dones encara no hem assolit els nostres drets d'igualtat i llibertat en el nostre entorn familiar, laboral, econòmic i social, com tampoc en àmbits com l'educació, els mitjans de comunicació, els esports o la cultura en general. Un exemple d'això seria la música que tenim avui dia, en ple segle XXI. Totes les que tenim una edat recordem terribles balades, per masclistes, que cantaven les nostres mares com a mantres de conformisme a la penosa vida que els havia tocat retornar. Vides on elles eren obligades a deixar les seves feines perquè s'havien de casar i crear família. Una vida sense gaire dret a reclamar res fins a pràcticament la mort del dictador. Recordo quan cap als anys 80, moltes de nosaltres denunciàvem lletres on se'ns menyspreava o fins i tot com en Loquillo deia ens matarien pel sol fet de ser i estar com a dones en el món sense haver de suportar tot allò que no volem ni hem volgut mai. Després de molta lluita, vàrem assolir el reconeixement del masclisme en les lletres de moltes cançons, i els intèrprets es van comprometre a no tornar-les a cantar. Desafortunadament, ara sembla que tot surt de mare i el masclisme torna a desbocar-se. Podríem fer una llista de tot un seguit de lletres que atempten directament contra les dones i ja no perquè el mateix Loquillo hagi tornat a incloure aquelles cançons masclistes als seus concerts, sinó perquè la mateixa Shakira en fa bandera molts cops i vull pensar que sense mala intenció, sols perquè està socialment acceptat. Que està passant ara doncs amb les nostres nenes que de ben petitones estan escoltant horribles lletres on se les fa entendre que hauran de tenir una dependència social de l'home i d'una societat que permet que siguin maltractades? Com podem seguir escoltant i ballant aquestes músiques com el 'reggeton' i obviar el caràcter que van impregnant a les nostres consciències? Hem de doblar els esforços per a salvaguardar la infància i l'adolescència fent un acompanyament crític per visualitzar i educar en igualtat, perquè puguin reconèixer tots els missatges masclistes d'anul·lació envers elles.

Els regidors del Grup Municipal d'Esquerra que han participat avui de la trobada amb el Govern

L'ORDENANÇA DE CIVISME, UNA OPORTUNITAT PEL DEBAT I PEL DIÀLEG

El Grup Municipal d’Esquerra, amb els regidors Ainoa Olza, Joaquim del Pozo i Josep-Manuel Rafí, ha mantingut dijous 27/02 una reunió de treball amb el Govern local per tractar el tema de la proposta d’Ordenança de Civisme (OC). Torrelles és dels pocs municipis de l’Àrea Metropolitana que no comptaven amb una eina normativa d’aquestes característiques. Durant les darreres setmanes, l’equip d’ERC Torrelles ha estat treballant el contingut de l’articulat proposat amb diferents persones i organismes, aquesta recollida d'opinions i criteris diversos va cloure el 26/02 en una assemblea oberta a la sala d’actes de l’Ajuntament. En l'assemblea es van consensuar les esmenes i dubtes a transaccionar amb el Govern per un correcte desenvolupament i entesa de la normativa proposada. ERC ha lliurat un document de sis pàgines al Govern, amb 42 propostes d'esmena i reflexions sobre diferents articles. Una feina molt acurada que pretén ajudar l’equip de govern en el tram final d’aquesta nova normativa. Una Ordenança de Civisme (OC) és una mena d’ordenança municipal que forma un conjunt de normes que pretenen ordenar determinats usos de l’espai i instal·lacions públiques així com la relació de bona convivència entre veïns. Aquestes normes detallen també les sancions del consistori davant els incompliments i que podran facilitar la tasca de la Policia Municipal per fer front a actes i actuacions incíviques. Una OC s'empara legalment en altres normatives, regulacions i lleis tant locals com nacionals i estatals. Val a dir que el redactat de la proposta presentada pel Govern sembla una suma de diferents ordenances municipals o bé del treball de diferents persones. No sembla estar redactada expressament per una comissió de ponència. D’aquesta manera ens trobem textos que parlen, indistintament, de “poble, ciutat, nucli urbà, municipi o urbanitzacions” (hauríem de tenir una única manera de referir-nos al poble sencer); o textos que parlen de “mercat setmanal”, de sancions fins a 2.

Efectes de la llevantada al parc dels Països Catalans

LA LLEVANTADA QUE HEM PATIT

Josep-Manuel Rafí | Portaveu Grup Municipal Esquerra Des d’ERC Torrelles volem donar el condol a les famílies i amics de les persones que han perdut la vida durant la llevantada de la setmana passada. Ens sumem al dol, també, per la pèrdua en els entorns naturals que, des de Girona a Tarragona han assolat les nostres costes, camps i muntanyes; la naturalesa ens ha recordat que hem d’actuar per pal·liar els efectes d’un canvi climàtic que condicionarà el nostre futur. No podem deixar de banda el compromís individual en fer més i en fer-ho millor en aquest sentit. El Grup Municipal d’Esquerra, des del primer moment, ens hem posat al costat del Govern Municipal per ajudar en el que calgués, perquè en moments com aquest tots pensem en ajudar i no s’hi val aprofitar per fer-ne desgast polític. Ens consta que el Govern ha fet el que ha pogut amb els recursos que tenim al municipi; hem valorat, i així els ho hem fet saber, la comunicació per xarxes que han anat desgranant per tenir-nos informats. Sabem que si hi ha res que no ha estat com s’indicava en els seus comunicats és única i exclusiva responsabilitat d’Endesa, una companyia que ha enganyat des del primer moment. Això no treu que en fem reflexió conjunta, aprenem dels errors que es podrien haver evitat i estudiem possibles millores a futur. Els barris de muntanya, especialment Can Guei i Can Güell, han patit talls de llum i telefonia que s’han perllongat, en el cas de Can Güell, fins a tres dies. El mal estat de les xarxes ja estava avisat d'antuvi. També caldrà tenir en compte preparar-nos millor per a futures situacions semblants que, més aviat que tard, haurem de tornar a patir. Haurem de treballar el Pla d’Emergència Local per incloure aquest tipus de fenòmens i preveure punts d’acollida, atenció ràpida a les persones grans que viuen soles i un sistema d’informació complementari al de les xarxes digitals que, aquesta vegada ha estat difícil seguir per la caiguda de Movistar (en aquest sentit ERC proposava al seu Pla de Govern la instal·lació d’altaveus d’emergència al municipi).