Torrelles de Llobregat

Posicionament d’ERC Torrelles davant la notícia apareguda a EL LLOBREGAT per la renúncia del regidor de CAT Sebastià Guichandut.

Sebastià Guichandut durant la sessió constitutiva del consistori al juny
El Grup Municipal d’ERC Torrelles ja va manifestar durant el ple de setembre la seva sorpresa a la renúncia de l’acta del regidor Guichandut, atenent a que era el regidor que, segons el cartipàs municipal, més temps de dedicació tenia (un 75%). En aquell moment ens havien arribat informacions no contrastades sobre l’acció del regidor de CAT davant la Policia Municipal de Castelldefels, però no vam fer-les públiques pel rigor que sempre ens demanem en els assumptes municipals. Ara s’ha publicat a EL LLOBREGAT una informació que treu a la llum aquells fets; cosa que, de ser certa la informació apareguda, ens sembla molt greu, perquè és el nom de Torrelles el que quedaria tacat amb aquesta actitud. Ho lamentem molt profundament.

Amb aquestes dades, conegudes avui, volem fer palès el nostre posicionament:

- Estem al costat del Govern actual en la decisió d’apartar aquest regidor del consistori, si més no fins l’aclariment d’aquests supòsits. Aquesta ràpida i discreta acció és bon senyal.
       - De ser certa, l’actitud de l’ex-regidor seria mostra d’una mala pràctica política que no hauria de tenir altre recorregut que quedar-ne apartat d’ella. No entendríem, de confirmar-se, que se’l mantingués com a assessor del consistori a l’AMB.
       - Donat que, durant el ple de setembre, el govern no va fer cap esment dels fets que es detallen en l’article, esperem que es faci públic un posicionament del mateix davant la notícia.
       - Volem aprofitar per felicitar la Maria Vidal, una dona jove i amb formació, per assumir el repte de ser regidora i li desitgem sort i encerts. Ens calen dones i ens cal gent jove implicada en la política municipal. Benviguda