Torrelles de Llobregat

La Comissió per la Reubicació de l’Antena de l’AMPA del  CP Sant Martí i la Plataforma CEM Torrelles aconsegueixen promoure una Proposta de Resolució del Parlament de Catalunya

AMPA CP. S. Martí i CEM Torrelles, exemples de compromís i voluntat en la prevenció de la salut infantil
Recentment, les mares i pares que integren la Comissió per la Reubicació de l’Antena de l’AMPA del  CP Sant Martí i el col·lectiu que s’aplega en la plataforma CEM Torrelles, ambdós contraris a la instal·lació d’una antena de telefonia mòbil de Vodafone a tocar de l’escola, han aconseguit promoure una Proposta de Resolució del Parlament de Catalunya que insta el Govern de la Generalitat a mediar entre l’Ajuntament i l’empresa per trobar una nova ubicació a l’antena. És un gran triomf del qual ERC Torrelles de Llobregat se’n alegra i volem felicitar la constància i fermesa de les persones que ho han lluitat fins aconseguir-ho.
Avui en dia ens calen persones compromeses amb la prevenció de la salut infantil davant les accions, sovint unilaterals, de les empreses de telefonia. Espanya, sota el govern del Partit Popular, ha establert una de les legislacions més permissives en l’àmbit de contaminació per energies electromagnètiques (CEM) i permet la seva ubicació en qualsevol lloc sense gaires mesures de prevenció. La Comissió Europea estableix que, davant la manca de proves concloents de l’afectació en la salut d’aquestes energies, s’estableixi una reserva de prudència en la seva ubicació a prop de llocs sensibles com poden ser hospitals, escoles o llars d’avis. Nosaltres pensem que sempre cal mediació social amb els col·lectius que poden veure’s afectats d’aquestes instal·lacions i que els ajuntaments han de tenir la darrera paraula en la seva ubicació. En la construcció de la nova República treballarem perquè el marc legal reculli aquesta sensibilitat social, volem una República de i per a les persones.
La nostra diputada i actual primera secretària de la mesa del Parlament, l’Anna Simó, ha tingut un paper important en la signatura d’aquesta Proposta de Resolució. La nostra secció local li agraeix la feina que ha dut a terme i també que hagi fet seva la sensibilitat d’aquest grup de mares i pares de l’escola. Tanmateix, cal dir que els veritables responsables d’aquest èxit no són els partits que han signat el document, que han estat tots els del Parlament, sinó els membres de tots dos col·lectius que s’han mobilitzat, a ells volem felicitar i agrair també la seva constància en la defensa de la proposta. Esperem que aquest sigui l’inici del final del problema i que ben aviat puguem trobar una nova i millor ubicació per donar la cobertura de senyal necessària als veïns de Cesalpina.