Torrelles de Llobregat

AMB EL DOLOR DE FONS, LA SOCIETAT HA RESPOST I EL MÓN HO HA VIST.

#NoTincPor #NoalTerrorisme
Contra el terror, la millor resposta, LA PAU
ERC Torrelles va participar de les manifestacions que es van fer dissabte a Barcelona per condemnar la salvatjada terrorista del passat 17 d’agost. Com la resta de conciutadans, ens vam encongir de dolor i ens posàvem en la pell dels familiars i amics de les víctimes per acompanyar-los en el condol. Els mitjans de comunicació van fer una amplíssima cobertura del que passava, però els herois d’aquestes jornades han estat, i així s’ha reconegut a nivell internacional, els serveis de seguretat i d’emergència. També ha estat exemplar el comportament de la societat civil, no cal recordar les escenes de les cues per donar sang o dels taxistes facilitant la mobilitat en una ciutat en estat de shock; el dia de l’atemptat serà sempre un dia trist, però també va evidenciar centenars de persones anònimes que van ser herois ajudant com i quan van poder. Som una societat que ha respòs amb eficàcia, amb serenor i que ens hem demostrat que podem actuar al màxim nivell en circumstàncies terribles.

En aquesta situació ens hauria agradat sentir la solidaritat de l’Estat ì dels mitjans espanyols, com al seu dia vàrem fer a Catalunya sortint al carrer per centenars de milers en resposta a l’atemptat d’Atocha, però no ha estat així. Les vinculacions quasi immediates de l’atac al procés independentista van ser el relat que podies escoltar i llegir als mitjans estatals, les manifestacions de dissabte en altres ciutats d’Espanya han estat insignificants o directament inexistents (200 persones a Madrid), els insults a les xarxes socials s’han elevat a nivells vergonyants i la presència puntual dels ministres i de la Casa Reial feia més la sensació que això no anava amb ells. L’Estat espanyol no va estar present a Catalunya els dies 17 i 18 d’agost, com tampoc no ho va estar el 9N, i així ho han escrit diaris prestigiosos com ‘The Guardian’, ‘Frankfurten Allgemeine’ o ‘The Wall Street Journal’, que han reconegut la capacitat de Catalunya per governar-se sola. Soraya Saenz de Santamaría va voler elevar l’alerta terrorista a nivell 5, el màxim, i això hagués significat la sortida al carrer de l’exèrcit en dates a les que ningú s’escapa que són claus en l’agenda política actual. L’Estat, després de prendre’s a broma allò que anomenava “el souflé independentista”, ha entès que no hi ha marxa enrere i tractarà de fer l’impossible per desprestigiar tot allò que passi a Catalunya, des de l’excel·lent feina feta pels Mossos a la més que probable alta participació que tindrà l’1-O.