Torrelles de Llobregat

ERC TORRELLES DEMANA AL GOVERN MUNICIPAL QUE ES PRESENTI I S’APROVI LA MOCIÓ “SOM ESCOLA” EN EL PROPER PLE MUNICIPAL

• Manifest Som Escola
13 de Gener de 2018

Ens trobem en unes circumstàncies sociopolítiques en que l’Estat Espanyol ens intenta sotmetre i reprimir tan com pot. El seu objectiu sembla no ser altre que la minorització folklòrica de la nostra cultura i, per tant, de la nostra llengua. El primer pas per aconseguir-ho és l’atac directe al nostre model educatiu i, de retruc, als mestres i professors que el duen a terme.

El model d’immersió lingüística ha estat cabdal, i ho és, en la consolidació de la cohesió social entre tots nosaltres, vinguem d’on vinguem. L’Escola Catalana és un dels nostres tresors més preuats; perquè, més enllà del reconegut èxit pedagògic –podeu consultar els resultats PISA per comprovar aquesta dada-, aquest model garanteix un futur democràtic i igualitari per als nostres infants i joves, una educació en el respecte als altres, en el treball solidari i en equip i, sobretot, en el diàleg com a eina de preveure i solucionar amb competència els reptes i dificultats que diàriament sorgeixen.

L’Escola Catalana, tal i com la coneixem, ha garantit que els nostres alumnes assoleixin un pensament crític dins una societat integradora, democràtica i plural. Potser això espanta els que es mostren contraris al nostre model educatiu, per això ens volen petits i en silenci. Per defensar aquests valors i els dels professionals de la docència, que ara es veuen injustament qüestionats, trobem imprescindible que Torrelles de Llobregat s’adhereixi al manifest SOM ESCOLA que han presentat una agrupació ingent d’associacions, federacions i agrupacions educatives catalanes (www.somescola.cat).

En raó d’aquest motiu, ERC Torrelles va traslladar al grup municipal de PDeCAT la petició que el govern presenti aquesta moció de SOM ESCOLA en el proper ple de finals de gener, de manera que s’hi puguin sumar tots els grups polítics que així ho considerin.

En virtut del respecte i col·laboració entre les diferents forces polítiques del nostre municipi, no dubtem que, si aquesta moció pot ser finalment presentada, el govern municipal tindrà la deferència i elegància de fer esment de la participació d’ERC Torrelles en la moció. Nosaltres ho faríem, perquè en allò que hem de defensar junts no hi sobra ningú.