Torrelles de Llobregat

L’1 D’OCTUBRE, PRESENT ALS NOSTRES CARRERS

15 de gener de 2018

Que l’1 d’octubre del 2017 serà una data per recordar i un punt d’inflexió en la relació de la monarquia espanyola amb Catalunya, hores d’ara, no ho discuteix ningú.

Al nostre municipi es va viure amb una intensitat i emoció extraordinària, vam fer poble, ens vam sentir poble, tan se val la llengua en què ens parlàvem o si vivíem al centre o a les urbanitzacions, ens movia un únic ideal de dignitat ciutadana i de defensa de la democràcia, tal i com s’entén al món lliure occidental i no com sembla interpretar-ho la caduca monarquia espanyola i el règim postfranquista que l’empara.

Es van defensar les urnes i els vots de manera pacífica i cívica, sense cap albirament ni perspectiva de violència, com ara menteixen des de la Guardia Civil, i vam aconseguir que la jornada es desenvolupés, amb algun ensurt, sense gaires alteracions.

Tanta transcendència creiem que té aquesta data que, pensem, estaria bé integrar-la al nostre nomenclàtor local dedicant-li algun espai significatiu. Per aquesta raó, ERC Torrelles ho traslladarà al consistori actual, perquè la nova, i encara no estrenada, comissió popular del nomenclàtor, pugui debatre en assemblea la idoneïtat de la proposta i, si s’escau, la millor ubicació possible.

En cas de no aconseguir-ho en aquesta legislatura ja us avancem que formarà part del programa municipal d’ERC Torrelles per a la propera legislatura 2019-2023