Torrelles de Llobregat

EL FEIXISME NOSTRE DE CADA DIA

Sessió del Parlament del 25 de maig de 2018. C's retira i llença el llaç groc de la cadira.
Josep-Manuel Rafí
#Torrellesenpositiu

La nit de l’1 al 2 d’agost, als voltants de la una de la matinada, va aparèixer per Torrelles de Llobregat un grupuscle d’una dotzena de persones convenientment encaputxades, formalment violentes i disposades a “netejar” de simbologia groga el nostre municipi, que,curiosament, no és el seu. No és un atac contra els símbols independentistes, això seria blanquejar la realitat; és molt més greu, ha estat un atac contra el dret d’expressió de la majoria de ciutadans del nostre poble.

Hi ha un grup petit de persones, probablement irrellevant, que es creuen amb la obligació de dir-nos als demès què hem de dir, com hem de dir-ho i de quina manera. Són els que imposen un criteri únic, la mirada estreta dels que no volen ningú que discrepi, ningú que defensi els seus drets, perquè de drets només en tenen ells. Són els que no llegeixen, els que no debaten, els que no respecten, els de la força contra la paraula, són odi. No són nous, han estat sempre aquí, disposats a servir a allò més ranci i corcat de l’Estat Espanyol, aquella mena de pàtria indivisible, quasi divina, que, des que es va fundar cap al segle XVIII a base de sang i foc, només que ha anat perdent territori i prestigi.

Fàcilment influenciables pels poders que realment són al seu darrere, encoratjats per alguns mitjans de comunicació, pels intoxicadors d’opinió i, sobretot, per les accions i paraules d’alguns partits polítics presents al nostre Parlament. Els inflen d’un orgull patri i aquests grups, des de la seva inescrutable ignorància, es veuen acollits com a herois; els han donat un nou objectiu sagrat i estan disposats a complir-ho, entre d’altres coses, perquè aquest Estat els dóna impunitat, legal, mediàtica, política i, malauradament, social. És el feixisme nostre de cada dia, aquest franquisme sociològic que mai va marxar i que ara diuen que s’ha despertat perquè s’ha fet massa soroll. Que s’ha despertat, diuen sense que se’ls escapi el riure als que l’han mantingut viu tots aquests anys.

I sorprèn el silenci en la denúncia d’aquests fets d’aquells que lícitament i democràtica no volen la independència. Sorprèn el silenci dels que no haurien de deixar que la defensa del seu model d’Estat estigués en mans d’aquests vàndals i, sobretot, sorprèn el silenci dels que defensen un model d’Estat que no ha de passar per negar el dret d’expressió i la llibertat d’opinió a una part notable de la seva, suposada, ciutadania.

A nosaltres ens va tocar rebre la matinada del 2 d'agost. La nostra reacció no serà pas posar-nos a la seva alçada, de segur que no; però tampoc serà observar-los com aquell qui veu ploure. Davant l’agressió soferta i la impunitat de les accions intolerants, ERC Torrelles se suma al comunicat que les forces polítiques i socials municipals han publicat avui.