Torrelles de Llobregat

Pagesos, bosc i paisatge. On anem?

JOSEP-MANUEL RAFÍ | Candidat a l'alcaldia

És una evidència que el bosc guanya terreny, els camps es deixen de treballar i que cada vegada es fa més difícil mantenir el paisatge endreçat. Si no fem res, fora de queixar-nos, quants anys ens queden per mantenir encara l’activitat de pagès? La gent que en sap diu que potser 5 o 10 anys, a més estirar.

Des d’Esquerra proposem intervenir en aquest àmbit com una part estratègica del programa municipal 2019-2023. Volem que s’activi el Consell Agrari i que, amb l’ajuda d’institucions com la Diputació, l’Àrea Metropolitana, la Conselleria d’Agricultura i la Universitat Politècnica, puguem convertir Torrelles en un AGROLAB: un laboratori d’innovació agrària. Aquest laboratori ha de facilitar una transició del model actual a un de més productiu i sostenible, enfocat a un mercat més exigent que posa en valor allò que té a veure amb Km 0, restauració de nivell o producció de conreus més enfocats a la indústria alimentària.

Cal promoure l’estudi de convertir la riera en un passeig per a vianants, recuperar camins de bosc i rodejar el poble de camins saludables, ben indicats i senyalitzats, que posin en valor (i no en risc, com passa ara) el nostre patrimoni natural, bé siguin coves, avencs, cabanes de pedra seca o arbres singulars.
També volem promoure projectes sobre la massa forestal i parlar de biomassa en les instal·lacions públiques. I s’ha d’avaluar la qüestió de la silvipastura, per fer-ne balanç de la seva eficàcia i, si cal, replantejar-la.
Els nostres camps, els nostres pagesos, dibuixen el nostre paisatge, si volem preservar l’entorn natural que tenim no podem defugir de replantejar el model actual... i ja anem tard.

#Torrellesenpositiu