Torroella de Montgrí

Jordi Regincós Isern

Per un trasport públic assequible i de qualitat al Baix Ter i al Baix Empordà

Jordi Regincós Isern  <br> Regidor Educació, Joventut i Acció Social

Pels que vivim al Baix Ter el problema del transport públic és ben evident. Tot i que i si mirem els horaris des de Torroella de Montgrí i L'Estartit  sembla que estem força bé (tenim connexió amb autobusos regulars amb quasi tota la comarca amb 4 busos diaris a La Bisbal, 8 a Girona, 7 a Palafrugell i Palamós, 6 a Figueres...) també és veritat que, per exemple, no tenim transport públic a l'estació de tren més propera, que els horaris no sempre s'adiuen a les necessitats reals dels ciutadans i, molt important, que el cost per qui n'hagi de fer un ús diari és molt elevat.

Josep Maria Rufí

Fent camí

Amics,   Després de parlar-ne amb els els regidors del grup municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya, de converses amb molts de vosaltres i, sobretot, després de reflexionar-hi unes setmanes, he pres la decisió de posar-me a la vostra disposició i encapçalar novament la candidatura d’ERC a les eleccions municipals de 2015. Agraeixo molt sincerament als companys i companyes que m'hagin fet confiança per liderar aquest projecte col·lectiu.

Josep Mª Rufí

DESURBANITZEM. TERCER PROJECTE EUROPEU LIFE PER A TORROELLA

Pletera

Des de 1999, Torroella de Montgrí ha estat mereixedora de tres projectes LIFE. El Projecte Life Ter Vell – Pletera (1999-2003), de restauració i ordenació de les llacunes i sistemes costaners del Baix Ter; el Projecte Life Emys Ter (2005-2008), de recuperació de l’hàbitat d’amfibis i d’Emys orbicularis al Baix Ter; i l'ara concedit projecte de restauració ambiental dels ecosistemes costaners de la Pletera a l'Estartit, Torroella de Montgrí.

Josep M. Rufí, regidor d'ERC a l'Ajuntament de Torroella de Montgrí

Història d'una mesquita

Josep M. Rufí

A Torroella de Montgrí, l'origen dels 11.500 habitants del municipi el trobem en més de seixanta països de tot el món, amb un percentatge d'immigració del 30%. Una realitat a tenir en compte en l'actuació municipal per tal de fomentar la convivència basant-se en el respecte, condició indispensable per evitar futures problemàtiques. Des de fa una colla d'anys, diverses confessions religioses han fet ús de locals comercials per a les seves pregàries i cerimònies.

DOLORS BASSA COLL, MARC CALVET MARTÍ I LAIA COLL AGUILERA - JOSEP M. RUFÍ PAGÈS,

Descentralització o caciquisme

Torroella de Montgrí

Torroella de Montgrí és un municipi privilegiat de la Costa Brava. El massís del Montgrí, la plana agrícola del baix Ter i les illes Medes en formen part. Un terme amb diferents nuclis de població, que aporta el 60% de la superfície del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter i amb 15 km de costa protegida que caracteritzen el nostre territori. Aquest paisatge és fruit d'una manera d'entendre l'entorn que ha fet possible decisions per a un desenvolupament turístic respectuós amb el territori.

Marc Calvet

Una nul·litat anunciada

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Torroella de Montgrí

La nul·litat del contracte d'escombraries és una mostra més de mala gestió de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí. L'Òrgan Administratiu de Recursos Contractuals de Catalunya (OARCC) va declarar nul, el gener passat, el procediment de licitació del contracte dels serveis d'escombraries, de neteja viària i de platges i clavegueram de Torroella de Montgrí. Una nul·litat anunciada, que és una mostra més de la mala gestió dels recursos públics de l'Ajuntament, que el municipi es podia haver estalviat i que obliga a recomençar de nou un procés mal portat des del seu inici.

JOSEP MARIA RUFÍ I PAGÈS

La nostra bandera

Bandera catalana

El 27 de desembre passat el jutjat contenciós administratiu número 2 de Girona va dictar sentència contra l'Ajuntament de Torroella de Montgrí i va requerir a l'alcalde que ordenés “que la bandera espanyola onegi a l'exterior de l'edifici consistorial, i de conformitat amb allò disposat per l'article 3.1 de la llei 39/1981, de 28 d'octubre, de la bandera nacional.” Els qui hem estat alcaldes de Torroella, i els de molts pobles de Catalunya, ens hem acostumat els darrers anys a rebre denúncies i requeriments sobre aquest tema.

Marc Calvet

L'estació d'autobusos, un exemple de com vetllar pels interessos del municipi

Marc Calvet, regidor de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí-l'Estartit

El Ple de Torroella de Montgrí va aprovar el juliol de 2010 una modificació puntual del pla general per a possibilitar la futura estació d'autobusos, ja que l'espai que s'hi volia destinar, prop de la plaça del Lledoner, era qualificat de zona verda i s'havia de convertir en sòl d'equipaments. L'Ajuntament va compensar aquests metres de zona verda, uns 1.800m2, amb una zona d'equipaments de la carretera de l'Estartit, on hi ha l'edifici dels Sementals i que s'ha reconvertit en zona verda.

David Camps

Treballar per la independència

David Camps

Per evident i per notori no cal discutir ni un minut que la manifestació de l’11 de setembre era única i exclusivament independentista. Una manifestació que suposa un abans i un després, que suposa un canvi de paradigma per importants sectors de les elits polítiques de Catalunya. Per exemple el canvi de to discursiu del president Mas, que ara ja comença a parlar de construir estructures d’Estat, o la finta d’en Duran i Lleida, que s’ha passat l’agost intentant que el govern no assistís a la manifestació i a última hora també s’hi ha apuntat, o el batibull que hi ha al partit dirigit per en Pere Navarro, que a hores d’ara no tinc clar com acabarà.