Tortosa

Totes les notícies

Presentació de Xavier Faura, candidat per Esquerra-TortosaSi

Divendres 19 d'octubre a les 19.30h, presentació de Xavier Faura com a candidat de Esquerra-TortosaSi a les eleccions municipals del 2019. El lloc de trobada serà a la plaça Barcelona, davant del mercat i comptarem amb la presència de Roger Torrent, President del Parlament de Catalunya.  Si plou ens traslladarem a la Cambra del Comerç.

Presentació de Xavier Faura, candidat per Esquerra-TortosaSi

INVERSIONS EN SALUT A TORTOSA QUE MILLOREN LA DEL CONJUNT DEL TERRITORI

El passat divendres vam rebre la visita de la consellera de Salut, Sra. Alba Vergés, per dur a terme diverses reunions de treball amb representants de l’àmbit sanitari i intervenir en els actes de la celebració de la Diada, organitzats per la Delegació del Govern a les Terres de l’Ebre, amb una interessant conferència. Vaig tenir l’oportunitat de conversar amb ella sobre diferents problemes i necessitats que reclamem des de fa temps en matèria de Salut, tant a Tortosa com a la resta del territori. La consellera, en les seves respostes, em va sorprendre positivament amb  opinions i propostes concretes de solucions.  Així, en breu s’iniciarà la redacció del Pla estratègic de Salut de les Terres de l’Ebre, que permetrà abordar amb eficàcia la correcció de les deficiències detectades i prioritzar les accions que cal fer. A més, la consellera va anunciar diverses actuacions i inversions en la xarxa sanitària de les Terres de l’Ebre, entre les quals vull destacar les que fan referència a l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa. En primer lloc, i de manera immediata, es farà una inversió a fi de millorar l’heliport que ara té el nostre hospital, perquè els vols es puguin efectuar les 24 hores del dia, connectant-nos així de manera molt ràpida amb qualsevol altre hospital de referència. Aquest servei, sens dubte, millorarà la qualitat assistencial dels malalts que per l’estat de gravetat precisen un desplaçament urgent i ràpid. També estan en tràmit projectes per millorar l’assistència sanitària al mateix Hospital Verge de la Cinta, que es concretaran en una ampliació de l’espai destinat a atendre les urgències, que permetrà treballar amb més comoditat els professionals, així com que els usuaris obtinguin més confort. A més, des del Departament de Salut es continuaran els tràmits que han de permetre la construcció d’un nou edifici oncològic, que permetrà ubicar-hi, a més de l’aparell de radioteràpia donat per la Fundació Amancio Ortega, les consultes externes i l’hospital de dia, que oferirà més comoditat i qualitat assistencial als ciutadans que lluiten contra el càncer.

Esquerra Republicana reivindica la seva obra de govern a l’Ajuntament de Tortosa i el compliment dels compromisos adquirits amb la ciutadania

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Tortosa ha reivindicat l’acció de govern que ha portat a terme des de l’any 2016 a l’Ajuntament de Tortosa. El portaveu Josep Monclús ha recordat que el seu compromís amb la ciutadania es basava en dotze punts, la gran majoria dels quals s’han complert o estan a punt d’assolir-se. Monclús ha destacat que  ‘hem aconseguit que, per primera vegada, s’hagin fet efectives les transferències de capital des de l’Ajuntament a les EMDS’. A més, ‘hem dotat l’Ajuntament de més transparència, s’han fet els pressupostos participatius i s’ha establert un programa per arreglar carrers i voreres’. Altres compromisos com ‘la reforma del pont de l’Estat, el programa tiquet fresc i la rebaixa del preu de l’autobús amb la incorporació de noves parades, ja fa mesos que també són una realitat’. Algun altre compromís, com ara ‘la construcció de la nova piscina municipal, a la tardor estarà acabada’, i d’altres com la millora de l’accés i aparcament a l’Hospital Verge de la Cinta, ja està en marxa, amb ‘l’aprovació del projecte de nou aparcament i ampliació de l’Hospital’. Monclús també ha destacat que des de la seva àrea de Turisme han portat a terme compromisos importants com ’la recuperació del llaüt oferint un nou paquet turístic i la il·luminació de la catedral, el castell de la Suda i les muralles’. La presidenta de la Secció Local i regidora de l’Ajuntament, Maria Jesús Viña, ha afirmat que els republicans han ‘volgut obrir les seves regidories a la gent i dotar-les de dinamisme amb l’objectiu de fomentar la participació ciutadana i millorar el benestar i el respecte dels drets de la ciutadania’. Viña ha posat com a exemple l’èxit dels pressupostos participatius impulsats pel regidor Marià Martínez, ‘tant pel nombre de propostes aportades  pels ciutadans com per la seva implicació’. La regidora ha explicat el reforç que ha fet des de la seva àrea de govern de les polítiques socials, ‘incrementant les subvencions, els convenis i els pressupostos dedicats a les entitats socials, amb especial atenció a la infància, la gent gran i la lluita contra la pobresa energètica’.

ERC-Tortosa Sí organitza taules de debat entre diferents col.lectius de la ciutadania tortosina

ERC-Tortosa Sí organitza taules de debat per copsar les reflexions i propostes de la ciutadania La coalició municipal ERC-Tortosa Sí organitza diverses taules temàtiques per copsar les reflexions i propostes de la ciutadania. Segons l’alcaldable, Xavier Faura, ‘és molt important que, en un ambient distès, proper i sense presses, puguem conèixer i escoltar les preocupacions dels ciutadans, ja sigui a títol individual o com a membres d’algun col·lectiu o entitat actius al nostre municipi’.   Aquest dimarts ja s’ha celebrat la primera taula per parlar sobre mobilitat, reordenació del trànsit, el transport públic i les barreres arquitectòniques. Les properes setmanes s’organitzaran més taules per afrontar, entre altres qüestions, temàtiques d’interès com són els drets civils, la igualtat i la convivència, la projecció cultural, el comerç i el desenvolupament econòmic de la ciutat de Tortosa. ‘Aquestes reunions, a més de les trobades que estem fent amb entitats i col·lectius de Tortosa i EMD, són molt positives i de molta utilitat per configurar un projecte de ciutat inclusiu i ampli’, ha manifestat Xavier Faura, abans de convidar tothom que vulgui participar-hi a posar-se en contacte amb ERC-Tortosa Sí mitjançant l’adreça electrònica info@tortosasi.cat.

Xavier Faura, escollit candidat per Esquerra Republicana – Tortosa Sí a l’alcaldia

L’Assemblea de militants d’Esquerra Republicana de Tortosa ha escollit Xavier Faura, portaveu de la Plataforma ciutadana Tortosa Sí, com a candidat a l’Alcaldia de Tortosa a les properes eleccions municipals 2019. La candidatura de Xavier Faura va ser l’única candidatura que es va presentar a l’elecció.  Faura ha agraït ‘la confiança i generositat demostrada per Esquerra Republicana’. Segons ell, ‘el fet d’escollir una persona independent i aliena al partit demostra que Esquerra entén que la política no es tracta només de guanyar les eleccions sinó de fer aliances electorals àmplies i transversals’. El candidat ha manifestat que presentaran ‘un programa atractiu i una llista potent per poder assumir amb solvència l’Alcaldia de Tortosa’. A més, plantejaran ‘la campanya electoral en positiu perquè no volem mostrar una visió catastrofista de la ciutat,  ja que això seria dolent per a Tortosa i els seus ciutadans’.   Faura, en aquest sentit, ha apuntat que ‘exposarem allò que es vol fer en positiu, destacant l’acció de Govern portada a terme des de l’Ajuntament i tots aquells altres valors que poden fer una Tortosa millor’. Maria Jesús Viña ha definit Xavier Faura com ‘un gran candidat, una persona independent, dialogant, de gran solvència professional, compromesa amb Tortosa i amb la llibertat del nostre país’. L’acord amb la Plataforma Tortosa Sí, segons la presidenta, permetrà ‘ampliar el projecte municipal d’Esquerra’ i ‘presentar una llista electoral que combinarà experiència i renovació’. Alfons  Montserrat, president de la Federació de l’Ebre, s’ha mostrat satisfet per l’acord amb Tortosa Sí, a la vegada que ha recordat que ‘Esquerra Republicana fa temps que treballa per ser un partit el més obert, divers i plural possible, ja sigui a partir d’acords amb plataformes ciutadanes o bé incorporant-hi gent independent’.  Montserrat ha destacat que la coalició entre Esquerra Republicana i Tortosa Sí ‘és un projecte engrescador, ple de talent i amb un candidat honest, capaç i compromès’.

Els Miquelets de Catalunya representaran "El Setge de Tortosa" amb batalles a les Avançades i al riu Ebre

La pòlvora tornarà a córrer pels baluards de les Avançades de Sant Joan i el riu Ebre reviurà novament enfrontaments armats com els que es van produir fa tres-cents anys amb motiu del setge de Tortosa, el 1708, quan les tropes borbòniques van prendre definitivament la ciutat en un dels sagnants episodis de la Guerra de Successió. Els Miquelets de Catalunya, el cos fundat el 1640 durant la Guerra dels Segadors amb l'objectiu de defensar les institucions catalanes, reviu novament a través d'una associació de recreació històrica, fundada el 2005, que té per objectiu divulgar, mitjançant grups de recreació històrica, el conflicte civil i militar d'aquells moments en els escenaris on va passar, com és el cas de Tortosa. El regidor de Turisme, Josep F. Monclús, acompanyat de representants dels Miquelets de Catalunya i dels Amics dels Castells, que participen en la iniciativa, ha presentat avui els detalls d'"El Setge de Tortosa". Les jornades començaran el dissabte 27 de maig amb el muntatge de campaments a les Avançades de Sant Joan. A les 11.30h, els grups de recreació es dirigiran al centre de la ciutat, on seran rebuts per les autoritats. Cap a les 13h hi haurà una batalla fluvial al riu Ebre. Durant la tarda hi haurà vida de campament a la zona de les Avançades. A partir de les 17 hores, Amics dels Castells farà una visita guiada al sistema defensiu de la ciutat, de la mà del professor de la UPC, Dídac Gordillo. Al vespre (19.30h) es recrarà una batalla d'assalt al fossat de les Avançades. L'endemà diumenge, les jornadeds de recreació continuen amb la possibilitat de visitar els campaments durant el matí, on s'escenificaran diferents escaramusses entre els grups assistents. Tots els participants, una seixantena, aniran degudament equipats amb uniformes que reprodueixin fidelment els originals. El regidor de Turisme ha explicat que la voluntat de l'Ajuntament amb aquesta iniciativa és generar nou producte turístic per tal de treballar en la millora de la qualitat de l'oferta i per trencar l'estacionalitat de la demanda.

Esquerra Republicana de Tortosa entén que l’Ajuntament no ha d’actuar sobre el monument franquista   Arran de la sentència del Jutjat del Contenciós Administratiu número 2 de Tarragona, que estima parcialment el recurs interposat per d’advocat Eduardo Ranz i que obliga l’Ajuntament de Tortosa a elaborar un catàleg de vestigis relatius a la Guerra Civil i la Dictadura als efectes previstos en l’article 15.2 de la Llei de la memòria històrica, la Secció Local de Tortosa d’Esquerra Republicana de Catalunya i el Grup Municipal entenem que això també afecta el monument d’exaltació franquista ubicat al mig del riu Ebre i, per tant, manifestem:   1. Que cal fer el catàleg que emana de la sentencia.   2. Que sempre ens hem posicionat a favor d’enretirar el monument franquista del mig del riu Ebre. Així ho vam expressar fent campanya durant la consulta que es va portar a terme a la nostra ciutat.   3. Que cal esperar a determinar qui n’és el titular i actuar d’acord amb la Llei de memòria històrica.   4. Que no correspon a l’Ajuntament de Tortosa portar a terme cap actuació sobre el monument, en tant que no n’és ni propietari ni titular.   5. Que no estem d’acord que l’Ajuntament de Tortosa reclami la titularitat del monument.