Tortosa

Esquerra-Tortosa Sí lamenta que Roigé rebutge la col·laboració de l’oposició per gestionar la crisi

El grup municipal d’Esquerra Republicana-Tortosa Sí lamenta que l’alcaldessa Meritxell Roigé rebutge la col·laboració dels grups de l’oposició per tal de gestionar l’impacte de la crisi sanitària. Així ho ha manifestat avui el portaveu del grup municipal, Xavier Faura, en la sessió plenària que s’ha celebrat per videoconferència i on Roigé s’ha limitat a exposar els decrets que ha aprovat. “Vivim una situació excepcional i lamentem que el govern local prescindeixi de la nostra col·laboració en la gestió municipal d’aquesta pandèmia”, ha dit Faura. A més Esquerra no entén quins motius hi ha darrere les crítiques de Roigé cap al govern de la Generalitat, mentre no en fa cap al de l’Estat. “Hem passat de tenir un govern municipal liderat per un partit sobiranista a tenir una alcaldessa del PSOE”, ha manifestat Faura.

Esquerra Republicana-Tortosa Sí va oferir la seua col·laboració al govern local el passat 16 de març i va reiterar dies després la voluntat d’aquesta col·laboració sense obtenir cap resposta per part de Roigé. De fet, l’alcaldessa no va començar a informar l’oposició de les mesures que emprenia fins que el 26 de març li van presentar una sol·licitud per escrit. “Ara ens informa, això sí després de la seua habitual roda de premsa. Unes compareixences en què Roigé s’ha dedicat a desqualificar els diferents departaments de la Generalitat”, ha dit Faura.
Des d’Esquerra-Tortosa Sí valorem molt positivament la gestió del departament de Salut a les Terres de l’Ebre, on el nombre de positius de Covid-19 és molt inferior que a la resta del país. En l’opinió d’Esquerra-Tortosa Sí, les crítiques cap al govern de la Generalitat contrasten amb la “tebiesa” amb què l’alcaldessa valora les actuacions de l’Estat. “Aquests dies hem constatat la influència del soci de govern de Junts per Tortosa, hem passat de tenir un govern municipal liderat per un partit sobiranista a tenir una alcaldessa del PSOE”, ha conclòs Faura.