Tortosa

Esquerra Republicana-Tortosa Sí reclama l’aprovació d’un pressupost municipal i rebutja la modificació pressupostària

El grup municipal d’Esquerra Republicana-Tortosa Sí insisteix en la necessitat que el govern local presente un pressupost municipal pel 2021, perquè és un exercici de transparència. Actualment, els comptes estan prorrogats des del 2019 i, en aquest sentit, el grup municipal republicà ha rebutjat avui la modificació pressupostària plantejada per Junts i el PSC, que s’ha aprovat amb l’abstenció de Ciutadans. “Ens proposen un exercici d’enginyeria pressupostària: eliminen partides del 2019 i n’afegeixen d’altres, incorporen el romanent de tresoreria de 2020 quan tampoc hi havia pressupost i demanen un crèdit de 9,5 milions d’euros, el més elevat que ha demanat mai l’Ajuntament tortosí. Això és un nyap”, ha manifestat el portaveu d’Esquerra Republicana, Xavier Faura.

La presentació d’un pressupost és un exercici de transparència que permet a l’oposició dur a terme la tasca de fiscalització i a la ciutadania conèixer el pla anual d’ingressos i despeses. “El govern de Meritxell Roigé de transparència res de res, ens planteja un popurri d’inversions sense cap connexió, sense cap fil conductor, només amb l’objectiu de treure’n un rendiment personal”, ha dit Faura.

A més, el grup d’Esquerra Republicana-Tortosa Sí recorda els sobrecostos que acumulen la gestió de les obres que impulsa el govern local, com és el cas del complex esportiu Win, la compra dels terrenys del pavelló de Jesús, la remodelació del pont de l’Estat o les obres de la plaça de la Catedral.
Esquerra Republicana-Tortosa Sí també ha votat en contra de la urgència del ple extraordinari, perquè no s’ha convocat en els dos dies d’antelació que determina la llei i es podria acabar convertint en una sessió nul·la.