Tortosa

El turisme dóna feina

Molts d’experts en economia afirmen que no sortirem de la crisi si els governs tan sols apliquen polítiques d’austeritat. No es tracta de gastar recursos de qualsevol manera, sinó d’utilitzar-los correctament. Les Administracions tenen moltes eines, de vegades no ben utilitzades quan tan sols es mira per on retallar en lloc de mirar com optimitzar adequadament els recursos de què disposen. Caldria que treballessin per impulsar l’activitat econòmica, per donar suport als emprenedors, per crear ocupació i, així, poder tornar a créixer d’una manera sostenible.

A les Terres de l’Ebre, un dels sectors econòmics on s’ha creat ocupació en els últims anys és el turístic on ha incrementat el seu percentatge dins del PIB del territori. És una activitat, però, on és imprescindible l’existència d’iniciativa privada i és fonamental el suport de naturalesa pública.

Molts d’Ajuntaments utilitzen recursos propis o obtenen ajuts d’Administracions superiors per donar l’empenta necessària per millorar les bases per garantir l’arribada de turisme als seus municipis a l’hora que els emprenedors trobin oportunitats per poder guanyar-se la vida.

Tortosa no pot ser una excepció. Però es fa prou des del seu Ajuntament per impulsar els atractius turístics de la ciutat? Des d’ERC Tortosa creiem que no ja que durant aquest últim any hem constatat passos enrera en la línia de treball engegada en anteriors mandats municipals.

És per això que aquesta setmana hem presentat una campanya temàtica amb un horitzó a mig termini enfocada al turisme enfocada al turisme com una bona oportunitat per a la recuperació econòmica de la nostra ciutat. Està clar que actualment no tenim responsabilitat de govern, però des de l’oposició no podem quedar-nos de braços creuats sense fer propostes i el nostre tarannà serà sempre constructiu.

Els objectius són, entre d’altres, aconseguir que els ciutadans coneguin actuacions que es poden portar a terme a la ciutat en matèria turística, implicar als actors econòmics d’aquest sector com per exemple els restauradors, hotelers, comerciants, agències de turisme, guies turístiques, etc i col•laborar des de l’oposició amb l’equip de govern per la via de propostes raonables i factibles que contribueixin a aprofitar totes les potencialitats que ofereix la nostra ciutat. Ens creurem d’una vegada entre tots que Tortosa ha d’apostar fort pel turisme?

Creiem en la nostra ciutat. Creiem amb el turisme com a motor de desenvolupament econòmic. Si l’alcalde accepta les nostres propostes, serem generosos i li farem costat. Són temps d’arrimar el muscle conjuntament per sortir de la crisi. Ningú ho aconseguirà en solitari, ni tampoc fent exclusivament polítiques de retallada. Cal donar impuls a la creació d’ocupació. Cal crear esperança en el futur des del rigor. Perquè el turisme dona feina. A ERC ho tenim molt clar.

Emili Nieto Alcover
Secretari d’acció política