Tortosa

“Tortosa ha d’abandonar la política de la inoperància i del nyap constant”

Xavier Faura, president del Consell Comarcal del Baix Ebre i portaveu del grup d’Esquerra Republicana-Tortosa Sí a l’Ajuntament de Tortosa

No puc evitar preocupar-me per l’irresponsable article publicat per l’alcaldessa de Tortosa titulat “Cal una solució immediata per a l’Hospital Verge de la Cinta” i per les constants i persistents declaracions amb què està tractant un tema sensible que afecta el benestar sanitari, emocional, dels malalts i les malaltes, no només de la nostra ciutat, sinó de tot el territori ebrenc, atès el caràcter referencial de l’Hospital Verge de la Cinta.
Aquestes formes i maneres de l’alcaldessa evidencien un lideratge equivocat, maldestre, curtterminista... Hem topat amb una manera d’enfocar les qüestions polítiques, per part de la Sra. Roigé, impròpia de les més mínimes habilitats relacionals i de gestió del bé comú. És cert que l’entorn no l’ajuda en absolut i que la contínua custòdia amb què actua l’exalcalde Ferran Bel, per demostrar que continua sent el controlador a l’ombra, no ajuda gens.
Des del 2007 fins als nostres dies, la seua formació política tenia com a màxima responsabilitat la defensa dels interessos de la col·lectivitat que, per força, havia de contemplar solucions per a l’Hospital de la Cinta i quan el conseller Boi Ruiz va anunciar que no es construiria el nou hospital ni el Sr. Bel, ni la Sra. Roigé -regidora d’Urbanisme, aleshores- van ser útils per neutralitzar aquesta manca d’interès en la defensa dels interessos de les Terres de l’Ebre.
L’alcaldessa sap que el principal problema de l’actual hospital, per aquesta inoperància practicada durant els anys que el seu partit ha tingut la majoria sempre a l’alcaldia de Tortosa, no és només un problema de mobilitat.
El que hem de resoldre, la responsabilitat que tenim tots plegats, cadascú des del lloc que la ciutadania li ha atorgat, és garantir que l’hospital territorial de referència, ho continuï sent.
Cal ampliar la superfície assistencial de l’Hospital per poder-lo dotar dels serveis sanitaris necessaris. Per aquesta raó el Servei Català de la Salut va demanar a la senyora Roigé una modificació del pla d’urbanisme, per tal d’ubicar, tal com s’aconsella des del punt de vista tècnic i sanitari, el servei de radioteràpia a l’hospital d’aguts. Un any i tres mesos després, aquesta petició ha estat desestimada per una part del consistori en contra dels criteris que, objectivament, sanitàriament, tècnicament, i, sobretot, del benestar dels malalts i les malaltes que necessiten aquest servei, serien desitjables.
Novament, la inutilitat i la inoperància de l’alcaldia de Tortosa, liderada erròniament per la Sra. Roigé, impossibilita abandonar aquesta política del nyap constant en la que alguns semblen trobar-se còmodes. Mentre aquests polítics incompetents no són capaços de resoldre adequadament els problemes que afecten el seu municipi, altres alcaldes i alcaldesses, conscients de la necessitat territorial existent, no dubten en oferir al Departament de Salut allò que l’enrocament dels polítics ineficaços, de la ciutat que ha d’exercir el lideratge territorial, li neguen.
Ja que la sra. Roigé no se’n surt, des del grup municipal d’Esquerra, amb les aliances i complicitats que calguin, des de la discreció, la preocupació real dels problemes de la ciutadania i el compromís irrenunciable amb Tortosa i el paper de lideratge que ha d’exercir territorialment, vetllarem per trobar solucions, encara que costi, que és, a la fi, el que es demana als responsables que han estat triats per a liderar el territori amb solucions efectives i eficients.

[Publicat al setmanari l'Ebre, 06 de març de 2020]