Tortosa

Totes les opinions

Canviar per millorar

Canviar per millorar. Aquest ha estat el nostre lema de campanya perquè l’equip humà d’ERC-Tortosa Sí considera que la nostra ciutat necessita un canvi en la manera de fer política per avançar. Fa falta transparència, honestedat i un Ajuntament més obert a la ciutadania. I aquest canvi en la manera de fer política és l’eix transversal del nostre programa de govern, un programa que posa les persones al centre, que prioritza el benestar social, la dinamització de l’activitat econòmica i la millora de la mobilitat.

Pilar Caballé, número 4 de la candidatura d'ERC-Tortosa Sí

"Sempre s'ha fet així"

El passat divendres vam convidar el responsable del programa civisme i valors de la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària, Jaume Forés, qui ens va exposar els valors desitjats pel demà pels tortosins i tortosines: respecte al medi ambient, llibertat i compromís. Després de la interessant exposició es va obrir un debat molt profitós i un dels temes que va sorgir és la gestió de l’administració, com apropar-la a l’usuari, com millorar-ne la percepció.

Aleix Guitart, membre de la candidatura d'ERC-Tortosa Sí

Tortosa, utopia artística del caos

Fa sis anys començava, amb il·lusió i por, la carrera de Belles Arts a 200 quilòmetres de casa meua, de la meua família, en una ciutat immensa, i immensament inaccessible. Fa dos, vaig començar el meu periple per muntar un taller compartit a Barcelona i, sense poder accedir a ella, vaig instal·lar la nova etapa de l'aventura postuniversitària a l'Hospitalet de Llobregat, igual que desenes de companys que passaren pel mateix.

Josep Rima, número 3 de la candidatura d'ERC-Tortosa Sí

Canviem Tortosa, millorem en sostenibilitat

El projecte de la Tortosa Republicana posa en el centre a les persones: volem millorar el seu benestar amb una ciutat més sostenible i a la vegada més saludable. I una ciutat més sostenible i saludable provocarà que  hi hagi més gent que vulgui viure a la nostra ciutat. Volem una Tortosa compromesa amb la sostenibilitat ambiental, social i econòmica per tal de construir una ciutat responsable amb les persones i l’entorn.

La davallada de l'interès per Expoebre

Aquests dies veiem anunciada la pròxima edició de la fira Expoebre, tradicionalment anunciada com la fira multisectorial de les Terres de l’Ebre i que a més coincideix amb la celebració del seu 75è aniversari. Si cerquem a l’hemeroteca, podrem veure que allò que ara es considera el naixement de l’actual mostra multisectorial, l’any 1944, era una fira de ramaderia comarcal vinculada a les festes de la Cinta.

La processó de la Passió, un actiu turístic

Tortosa ha iniciat un altre any la Setmana Santa amb la processó de la Passió, una de les més antigues i singulars del país perquè escenifica la Passió en Diumenge de Rams i que és una mostra d’art sacre d’escultors de renom com: Enric Monjo, Innocenci Soriano Montagut i Àngel Acosta, entre altres.  Un acte penitencial en què participen onze passos acompanyats pels confrares i aspirants de les deu confraries que integren l’actual Agrupació de Confraries de la Setmana Santa de Tortosa; nou d’aquestes confraries vinculades o amb seu a la ciutat de Tortosa i una a l’EMD de Jesús; a més de les bandes de tambors que s’han anat incorporant a les diferents confraries i que amb les melodies trenquen el silenci de la nit, la qual cosa incrementa l’emoció dels milers de tortosins, tortosines i visitants que omplen els carrers de la ciutat per gaudir-ne i ser agraciats amb alguns dels dolços que els confrares hi reparteixen.

Pilar Caballé, número 4 de la candidatura d'ERC-Tortosa Sí

El procés comunitari: descobrim-lo!

Quan fa poc més de dos anys, dins de les tasques que desenvolupo al Departament, se’m va assignar la participació a l’Espai Tècnic de Relació (ETR) de treball i ocupació del procés comunitari a Tortosa, pensava que es tractava d’una iniciativa novedosa. Quan vaig arribar a la primera reunió se’m va explicar amb què s’estava treballant de forma conjunta a l’ETR i també una primera aproximació al procés comunitari.

Pau Galiana, número 5 de la candidatura d'ERC-Tortosa Sí

La millora del turisme

Les xifres de pernoctacions i del PIB turístic elaborat per la Càtedra d’Economia Local i Regional de la URV, ens diuen que els darrers anys s’ha produït un creixement del pes del turisme a la nostra ciutat. Sota la gestió de Josep Felip Monclús s’ha millorat l’equip tècnic i s’ha posat fil a l’agulla en alguns aspectes importants, encarant l’assoliment d’algun objectiu estratègic.

El medi ambient ebrenc, altra vegada en perill

Gairebé coincidint amb el Dia Mundial de l’Aigua, que va tenir lloc el passat 22 de març, el Tribunal Suprem donava a conèixer la sentència dictada l’11 de març en què desestimava el recurs contenciós administratiu presentat per la Plataforma en Defensa de l’Ebre, l’Ajuntament de Tortosa i l’EMD de Jesús, entre altres ajuntaments i administracions, contra el pla hidrològic de la conca de l’Ebre presentat l’any 2016.