Tortosa

Totes les opinions

Xavier Faura, president del Consell Comarcal del Baix Ebre i portaveu del grup d’Esquerra Republicana-Tortosa Sí a l’Ajuntament de Tortosa

La salut de l’Ebre en bones mans

Vull expressar el meu suport i ànims a les persones que són positives de COVID19 i el meu condol i solidaritat en el dolor, als familiars i amics d’aquells que han traspassat per aquest maleït virus. El Departament de Salut va anunciar dies enrere que s’ha superat el pic més alt d’aquesta pandèmia i les dades diàries mostren que la regió sanitària de les Terres de l’Ebre és el territori on tant en termes absoluts com percentuals o relatius menys incidència ha tingut el coronavirus, en el sentit de menys casos positius.

Pilar Caballé, regidora d'Esquerra Republicana-Tortosa Sí a l'Ajuntament de Tortosa

Fem que cada dia sigui 8 de març!

Cada any som més les dones que sortim al carrer per denunciar les desigualtats que persisteixen al llarg del temps i de les quals sempre n’hem patit les conseqüències. No hi ha dubte que s’ha avançat molt però, realment ens agrada el model de societat que tenim? No, llavors ens cal un canvi en la concepció de la societat en què vivim, hem de capgirar-la i sortir d’aquest món que es basa en valors exclusivament masculins, hem de donar-li una perspectiva femenina en què el centre siguin les persones, amb valors com el nostre entorn natural, la solidaritat, la sensibilitat, l’empatia, el diàleg, sí, molt de diàleg per fer front als conflictes defugint de la testosterona… amb aquestes maneres de fer femenines.

“Tortosa ha d’abandonar la política de la inoperància i del nyap constant”

No puc evitar preocupar-me per l’irresponsable article publicat per l’alcaldessa de Tortosa titulat “Cal una solució immediata per a l’Hospital Verge de la Cinta” i per les constants i persistents declaracions amb què està tractant un tema sensible que afecta el benestar sanitari, emocional, dels malalts i les malaltes, no només de la nostra ciutat, sinó de tot el territori ebrenc, atès el caràcter referencial de l’Hospital Verge de la Cinta.

Xavier Faura, portaveu del grup municipal d'Esquerra Republicana-Tortosa Sí

Tortosa fa mesos que podria tenir pressupost municipal

El grup municipal d’Esquerra Republicana-Tortosa Sí ha defensat des del principi del mandat la necessitat d’invertir a la via pública. Millorar l’enllumenat, arranjar les voreres i eliminar barreres arquitectòniques són actuacions que considerem prioritàries i imprescindibles pel benestar de la nostra ciutadania i així ho hem traslladat nombroses vegades a l’alcaldessa Meritxell Roigé.

Xavier Faura, president del Consell Comarcal del Baix Ebre

Enfilem el camí cap a la Mancomunitat de l'Ebre

Els quatre consells comarcals de les Terres de l’Ebre hem encetat una línia de treball conjunta: hem començat a enfilar el camí cap a la futura mancomunitat, una institució d’abast territorial que sumarà les competències dels ens comarcals per tal de ser més eficient. Però no només busquem unes administracions més eficients, sinó que el que pretenem els presidents i les presidentes dels consells comarcals ebrencs és convertir-nos en l’altaveu reivindicatiu del territori davant el govern i les administracions que tenen les competències i els recursos per millorar la qualitat de vida de la ciutadania.

Lluís Martín Santos

El llegat de Josep Rodríguez i Martínez

El passat 8 d’agost va fer 80 anys de l'afusellament de Josep Rodríguez i Martínez, alcalde republicà de Tortosa durant la Guerra Civil. Iniciat el 24 d’octubre de 1937, el seu mandat va ser complex:  no només pel moment històric que va viure,  sinó també per alguns fets rellevants que poden ajudar-nos a comprendre la profunda humanitat  i la responsabilitat amb què va exercir la seua responsabilitat.

Canviar per millorar

Canviar per millorar. Aquest ha estat el nostre lema de campanya perquè l’equip humà d’ERC-Tortosa Sí considera que la nostra ciutat necessita un canvi en la manera de fer política per avançar. Fa falta transparència, honestedat i un Ajuntament més obert a la ciutadania. I aquest canvi en la manera de fer política és l’eix transversal del nostre programa de govern, un programa que posa les persones al centre, que prioritza el benestar social, la dinamització de l’activitat econòmica i la millora de la mobilitat.

Pilar Caballé, número 4 de la candidatura d'ERC-Tortosa Sí

"Sempre s'ha fet així"

El passat divendres vam convidar el responsable del programa civisme i valors de la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària, Jaume Forés, qui ens va exposar els valors desitjats pel demà pels tortosins i tortosines: respecte al medi ambient, llibertat i compromís. Després de la interessant exposició es va obrir un debat molt profitós i un dels temes que va sorgir és la gestió de l’administració, com apropar-la a l’usuari, com millorar-ne la percepció.

Aleix Guitart, membre de la candidatura d'ERC-Tortosa Sí

Tortosa, utopia artística del caos

Fa sis anys començava, amb il·lusió i por, la carrera de Belles Arts a 200 quilòmetres de casa meua, de la meua família, en una ciutat immensa, i immensament inaccessible. Fa dos, vaig començar el meu periple per muntar un taller compartit a Barcelona i, sense poder accedir a ella, vaig instal·lar la nova etapa de l'aventura postuniversitària a l'Hospitalet de Llobregat, igual que desenes de companys que passaren pel mateix.