Urgell

Granollers: ‘Esquerra Republicana de Catalunya mai recolzarà un Reial Decret Llei que exclou i discrimina a moltes de les entitats del Tercer Sector dels Països Catalans i vulnera l’Estatut’

La diputada del grup d’Esquerra Republicana de Catalunya – Sobiranistes al Congrés, Inés Granollers, ha demanat, en la sessió plenària d’avui, a l’Executiu espanyol la retirada del Reial decret llei 33/2020, de 3 de novembre, pel qual s'adopten mesures urgents de suport a entitats del Tercer Sector d'Acció Social d'àmbit estatal, al considerar que aquest vulnera de manera flagrant les competències de la Generalitat de Catalunya.

Granollers que ha deixat clar, d’entrada, que el seu grup polític ‘està a favor que es financi les entitats d'interès social amb part dels recursos obtinguts per l'Impost de Societats’, també ha estat taxativa a l’afirmar que ‘no és el govern espanyol qui ha de decidir a qui li corresponen aquests fons, per que és la Generalitat de Catalunya qui té competència exclusiva en matèria de serveis socials; no poden vulnerar l'article 166 de l'Estatut d’Autonomia de Catalunya i pretendre que els donem suport. Senzillament, no poden’.

La diputada republicana, també, ha afirmat que no cal convèncer a Esquerra Republicana de Catalunya que les entitats socials del tercer sector realitzen un esforç diari i constant en l'atenció i defensa de les persones i de les situacions de vulnerabilitat, motiu pel qual ‘cal assegurar-los un horitzó d'estabilitat que els permeti treballar i no estar pendents cada any de si, a el següent, podran seguir fent la seva tasca’.

A aquest respecte, Granollers també ha estat taxativa al queixar-se del repartiment d’aquests ajuts perquè tal i com ha denunciat des de l’estrada de la cambra ‘no té cap sentit que s'atorguin exclusivament a aquelles que pertanyen al registre estatal. Perquè en molts territoris, i especialment a Catalunya, les entitats més rellevants, que tenen més impacte social, són pròpies de Catalunya i no formen part d'aquest registre’.

‘El nostre grup està a favor que es financi les entitats d'interès social amb part dels recursos obtinguts per l'Impost de Societats. Però no avalarem una norma que se salta les competències del Govern del nostre país i, sobretot, no recolzarem un Reial Decret Llei que exclou i discrimina a moltes de les entitats de tercer sector en els Països Catalans’, ha reblat la lleidatana abans de demanar al govern espanyol que retirés el Reial Decret Llei i ‘portés a la càmera una altra proposta que transfereixi els recursos a les Comunitats Autònomes, perquè qui millor coneix la realitat, millor pot gestionar-la’.

• Recull de la intervenció de la diputada Inés Granollers