Vallès Occidental

Totes les notícies

SÍ a construir una nova república

Esquerra Republicana de Catalunya comença la precampanya del referèndum que ens ha de portar a la construcció de la República Catalana. Un país ple d'oportunitats, un futur digne per a totes i tots. Us animem a visitar el web de #NovaRepúblicaSí on s'explica la campanya, els motius pel Sí, i l'agenda d'actes que es faran al territori. Des del Vallès Occidental, totes les seccions locals d'Esquerra Republicana de la comarca ens bolcarem en la campanya amb paradetes informatives, encartellades, actes sectorials sobre aspectes que preocupen la ciutadania o trobades de petit format (vegeu l'apartat d'agenda per veure els actes previstos). Paral·lelament, col·laborarem amb totes les entitats, partits i agents que treballin per impulsar el referèndum, perquè la transversalitat és una de les grans fortaleses d'aquest procés radicalment democràtic.  Us animem a fer campanya, us animem a mobilitzar tothom, us animem a treballar pel SÍ per construir, junts, la nova república. Endavant!

Primer de Maig 2017, la República del treball digne

El dilluns 1 de maig de 2017 animem tota la militància d'Esquerra Republicana i ciutadania del Vallès Occidental a participar als actes amb motiu del Primer de Maig, la festa internacional del treball. A les 10.15 h, a la pl. de Goya de Barcelona, acte polític amb Alfred Bosch, Josep Ginesta, Núria Cornet i Rut Ribas. I a les 11.30 h, manifestació (el bloc d'ERC ens trobem a les 11.20 h a Pau Claris / Ronda de Sant Pere). Manifest del Primer de Maig de 2017  LA REPÚBLICA DEL TREBALL DIGNE “En canvi, nosaltres, els treballadors, com sigui que amb una Catalunya independent no hi perdríem res, ans el contrari, hi guanyaríem molt, la independència de la nostra terra no ens fa por.”  Paraules de Salvador Seguí “El Noi del Sucre” a l’Ateneu de Madrid, 4 d’octubre de 1919. Companyes, companys, Un altre any ens trobem al peu del monument d’en Francesc Layret, en una jornada que té dos vessants, d’una banda retre homenatge a totes les persones que han lluitat pels drets de la classe treballadora, i d’una altra refermar el seu caràcter reivindicatiu. Continuem en una situació en què la fractura social es normalitza i no sembla que minvi, la pobresa ha arrelat de forma permanent en moltes llars, l’ocupació que es genera és molt precària, la precarització es va fent crònica i la manca d’oportunitats és l’eix que personifica el futur dels més joves i de moltes d’aquelles persones que amb més de 45 anys s’han quedat a l’atur. La permanent desigualtat entre homes i dones, a l’entorn laboral, es manifesta en una perdurable bretxa salarial i en una infravaloració de les feines realitzades principalment per les dones. És davant d’aquest escenari que el procés cap a la constitució d’un Estat propi se’ns presenta com l’única alternativa possibilista d’acció transformadora. Exercir la plena sobirania és l’eina imprescindible per poder revertir les situacions d’injustícies econòmiques, laborals i socials actuals.

L'1 de maig omplim la Feria de Abril de vallesans i vallesanes

Dilluns que ve, dia 1 de maig, a partir de les 17.30 h, si ets del Vallès Occidental estarem encantats de rebre't a la Bodega Republicana (caseta 41) de la Feria de Abril. Vine a partir de les 17.30 h i parla amb Gabriel Rufián, el diputat Marc Sanglas, el senador Bernat Picornell, el president comarcal i alcalde de Vacarisses Toni Masana, regidors, regidores, alcaldes, alcaldesses i militants de tota la comarca, I a partir de les 20 h, rumba. Hi serem fins a les 23 h, no us ho perdeu!

Viu Sant Jordi al Vallès Occidental

Aquest diumenge, dia 23 d'abril, 14 seccions locals d'ERC de la comarca surten al carrer amb paradetes informatives per celebrar la diada de Sant Jordi. Ens trobareu a... Terrassa: dissabte 22 i diumenge 23, de 10 a 20 h, al Raval de Montserrat Sabadell: diumenge 23, de 10 a 19 h, al Passeig Sant Cugat: diumenge 23, plaça Octavià, de 8 a 20 h Rubí: diumenge 23, plaça del Doctor Guardiet, de 10 a 20 h Cerdanyola: diumenge 23, plaça Abat Oliba, de 8 a 20 h Montcada: diumenge 23, carrer Major, de 10 a 20 h Ripollet: diumenge 23, portes obertes al local d’ERC (rambla St. Jordi, 8), d’11.30 a 14 h. Vermut popular a partir de les 12 h Barberà: diumenge 23, plaça de la Vila, de 10 a 20 h Santa Perpètua: diumenge 23, la Rambla, de 10 a 14 h, i el passeig de la Florida, de 10 a 20 h Sant Quirze: diumenge 23, Parc de les Morisques, de 10 a 14 h Castellbisbal: diumenge 23, davant el pati de l’Esbarjo, de 10 a 20 h. Paradeta i activitats. A les 12.30 h, vermut popular Sentmenat: diumenge 23, espai de Cal Milionari, de 10 a 14 h Polinyà: diumenge 23, plaça de la Vila, de 9 a 14 h Ullastrell: diumenge 23, carrer de la Serra, de 10 a 14 h   Us hi esperem!

S'amplia i es protegeix l'EIN de Gallecs

El 29 de març de 2017 és una nova data que cal marcar en les dècades de lluita per conservar Gallecs. La Comissió de Territori del Parlament de Catalunya ha aprovat una proposta de resolució on es demana la incorporació dels espais perifèrics a l'Espai d'Interès Natural (EIN) ja existent. D'aquesta manera, lluites històriques i recents com ara Can Banús o els Pinetons fan un pas més i tenen l'acord d'una àmplia majoria de les formacions polítiques per esdevenir protegides i tancar la porta a perdre espais lliures de gran valor. Bona feina des del Parlament del diputat Marc Sanglas, i també de les seccions locals d’Esquerra Republicana de Santa Perpètua de Mogoda, Palau-solità i Plegamans, Montcada i Reixac, Mollet, Parets del Vallès i Lliçà de Vall. I, evidentment, el més important, gràcies a la lluita incansable de tantes persones i entitats del territori.   Marc Sanglas: “Aquest matí, amb molta negociació i voluntat d'entesa, hem aconseguit aprovar de manera molt unànime en segons quins punts un text que ajuda a millorar la protecció de Gallecs, és un full de ruta per aconseguir una millor protecció de la plana vallesana, en la qual hi han de participar especialment els ajuntaments i les entitats del territori”.

Com vols la República Catalana? Macroparades al Vallès Occidental

Del divendres 17 al diumenge 19 de març, Esquerra Republicana fa un desplegament sense precedents, ni tan sols en campanya electoral, ubicant més de 145 parades de forma simultània arreu del país. Al Vallès Occidental, 11 municipis participen en aquesta acció, que s’emmarca en la campanya participativa ‘La República que farem’ i que posa a debat les propostes del partit per a la República Catalana. Militants, simpatitzants, amics i càrrecs electes es mobilitzaran arreu de la comarca per parlar amb la ciutadania sobre com volem la República Catalana. Com diu el vicesecretari general de Coordinació Interna, Territori i Organització, Isaac Peraire, ‘la macroparada és una de les accions de la campanya ‘La República que farem’ que recull de manera més gràfica com estem construint la nova República; entre tots , escoltant, reflexionant, amb arguments, amb noves i modernes propostes i des de tot arreu del país’. Al Vallès Occidental ens trobareu en els següents llocs: Divendres 17 de març Cerdanyola, pl. Abat Oliba, de 17 a 20 h Dissabte 18 de març Sabadell, Racó del Campanar, de 11 a 15 h Sant Cugat,  pl. dels Quatre Cantons, de 10 a 13 h Castellbisbal, pl. de l'Església, de 9.30 a 13.30 h Montcada, pl. Lluís Companys, de 10 a 13 h Palau-solità, pl. Molí, de 10 a 13 h Ripollet, pl. Pere Quart, de 11 a 14 h Barberà, pl. de la Vila, de 10 a 14 h Viladecavalls, Mercadal, de 10 a 13 h Terrassa, pl. Salvador Espriu, de 17 a 21 h Diumenge 19 de març Castellar, pl. de la Fàbrica Nova, de 10 a 14 h Comptem amb vosaltres per dissenyar, de manera col·lectiva, el nou país que volem.

Dones amb tots els drets. Actes al Vallès Occidental

Actes al Vallès Occidental amb motiu del 8 de març   Cerdanyola del Vallès, dimarts 7 de març: a la Sala Enric Granados, a la Biblioteca de Cerdanyola, a les 18.30 h, acte de reconeixement a Magdalena Llonch, primera regidora de Cerdanyola durant la II República. Hi intervindran Teresa Casulleras, neboda de Magdalena Llonch; Albert Lázaro, historiador local, i Quim Oltra, professor d'Història de l'IES Banús. Sabadell, dimecres 8 de març, de 18 a 20 h al Racó del Campanar, parada informativa de l'Assemblea de Dones d'ERC Sabadell per parlar de tot allò que ens preocupa a la feina: bretxa salarial, assetjaments, sostre de vidre... Barberà del Vallès, dimecres 8 de març, parada informativa a la plaça de la Vila, de 16.30 a 21 h. Sant Cugat del Vallès, dimecres 8 de març, manifestació unitària a la plaça Octavià, a les 17.30 h. Rubí, dijous 9 de març, a La Lyonesa (C/ Pere Esmendia, 5), acte 'Micromasclismes i altres violències invisibles', amb Marta Bolinches, jurista i membre de l'Observatori per a la Igualtat de la UAB, i Montse Serra, secretària de la Dona d'ERC Rubí. Matadepera, 17 de març, a les 19.30 h, al Casal de Cultura (C/ Pere Aldavert, 4). Polítiques d'igualtat a la República Catalana, amb Ester Capella, diputada al Congrés dels Diputats, i Mònica Morros, de les JERC i secretaria de la Dona ERC. MANIFEST: DONES AMB TOTS ELS DRETS   De nou, el 8 de març de 2017 commemorarem el Dia Internacional de les Dones, una data d’homenatge als moviments a favor dels drets de les dones i de reivindicació per continuar fent evidents les desigualtats de gènere. Una reivindicació que va més enllà d’aquesta data i impregna els 365 dies de l’any i tota i cadascuna de les persones que conformen la nostra societat. Des d’ERC i les JERC treballem dia a dia per garantir que els drets de les dones, siguin plenament efectius i no es vulnerin en cap circumstància. A nivell legislatiu, des del Principat cal impulsar noves lleis que facin valer els drets de les dones i la igualtat de gènere.

Volem acollir!

(Article de Pol Altayó, portaveu del Grup Municipal ERC-MES a l'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda. Conseller comarcal d'ERC, president de la Comissió informativa de Benestar Social, Educació i Qualitat de vida.) VOLEM ACOLLIR   “No veieu que això no és cap tragèdia? És un crim. Un crim propiciat per la indústria de la guerra i les fronteres.” “Això ja no és una crisi. És un crim. I el silenci ens farà a tots còmplices d’aquest crim.”                                                                                Òscar Camps, 11 de febrer de 2017   Trencar el silenci. Aixecar-se del sofà. Dir alt i clar que volem acollir. Posar fi a la indignitat de tracte envers persones que fugen per necessitat, no per voluntat. Hi ha tants i tants motius per sortir al carrer el proper dissabte... i no hi pot faltar ningú. Una vegada més la societat impulsa les administracions públiques en la direcció correcta. No podem restar impassibles davant el crim contra les persones que es produeix dia rere dia en les fronteres europees. Perquè aleshores ens convertim en responsables de la situació. Tal com va quedar clar dissabte passat al concert al Palau Sant Jordi, no en som culpables, però si responsables. Ens cal actuar, passar de les paraules als fets. La societat, els municipis i les administracions catalanes en general s’han mostrat disposats a acollir persones que fugen de situacions dramàtiques. Cap d’elles ha marxat del seu poble per voluntat pròpia. Cap d’elles ha decidit patir un viatge d’infern per acabar vivint en condicions inhumanes en camps de refugiats. I, malgrat que ho sabem, no evitem que milers de persones segueixin malvivint en aquests camps. Allargar debats sobre les responsabilitats és estèril. L’important és decidir com ho podem fer per aconseguir acollir. Com podem donar resposta a un clam generalitzat per tractar de manera humana cada una de les persones que arrosseguen amb ells la seva història.

Exigim el soterrament del tren a Montcada i Reixac

El grup parlamentari d’ERC, juntament amb En Comú Podem, PDECAT i Cs, ha presentat una proposició no de llei per exigir que els pressupostos generals de l’Estat per al 2017 incorporin el projecte de soterrament del tren a Montcada i Reixac. En la iniciativa, s’insta el govern espanyol a incloure en els comptes d’aquest any les partides pressupostàries necessàries per poder dur a terme el soterrament, al més aviat possible, de la línia ferroviària R2 Barcelona – Portbou al pas pel municipi de Montcada i Reixac. En la proposició no de llei, els signants fan seva la declaració de tots els grups representats a l’Ajuntament de Montcada i Reixac en què es denuncia l’incompliment dels compromisos subscrits per part del govern de l'Estat per soterrar la línia del tren, un dels principals punts negres de la xarxa ferroviària, on ja s’han produït 167 víctimes mortals per atropellament. Des d’ERC, la diputada Teresa Jordà recorda que ja el 2016 els grups parlamentaris van subscriure una proposició no de llei en aquest sentit. La portaveu republicana a la Comissió de Foment considera "un escàndol" que pràcticament un any després d’aquella resolució, i 10 anys després dels primers compromisos de l’Estat pel soterrament de la línia, "encara no s’hagi fet absolutament res i ja haguem hagut de lamentar la primera víctima mortal de l’any, el passat mes de gener". Jordi Sánchez, portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Montcada i Reixac i regidor delegat de Via Pública, Serveis Municipals, Transport i Mobilitat, reivindica la necessitat que l'estat espanyol compleixi els acord signats el 2007. "Montcada s'ho mereix, la línia trinxa la ciutat. S'ha de fer per seguretat, evidentment, ja són 167 víctimes mortals, però el soterrament també és fonamental per a la cohesió urbana i la millora de la mobilitat". El grup d’ERC al Congrés ja va demanar el 10 de gener passat la compareixença en comissió del ministre de Foment, Íñigo de la Serna, i el president d’ADIF, Juan Bravo, per demanar-los explicacions per les incidències a la xarxa de Rodalies de Catalunya, precisament arran de l’atropellament mortal de principis d’any que ha incrementat la xifra de víctimes fins a les 167.