Vallès Occidental

I Assemblea de Dones del Vallès Occidental

El passat divendres 6 de novembre va tenir lloc la I Assemblea de Dones del Vallès Occidental que es va celebrar per via telemàtica i a la que van estar convocades totes les dones militants i amigues de la nostra organització a la comarca.
La creació de la Assemblea de Dones és un dels objectius estratègics recollits en el pla de mandat de l’actual executiva comarcal i es constitueix com a espai de trobada, debat i presa de decisions en matèria de igualtat de totes les dones militants, amigues i joves del jovent republicà del Vallès Occidental.
Aquesta Assemblea és el fruit del treball en xarxa dut a terme per les Secretàries de les Dones de les diferents Seccions locals i la Secretària de feminismes del jovent republicà que, de forma coordinada, hem treballat en la organització d’aquest acte com a espai feminista per a compartir experiències i canalitzar els temes que afecten les dones, tenint en compte tota la diversitat de dones que formen part de la nostra organització.
En aquesta primera Assemblea inaugural vam poder comptar amb la inestimable presència de la presidenta del Parlament i presidenta honorífica de la Assemblea General de Dones de Esquerra Republicana Carme Forcadell  i de la Eurodiputada i portaveu d’Esquerra Republicana al Parlament Europeu Diana Riba.
Visibilitzar les dones referents de la comarca que ocupen espais de poder i de representació a Esquerra Republicana a la comarca, parlar i qüestionar els espais de poder dominats per les actituds patriarcals i quin és el paper de les dones dins el partit van ser alguns dels temes que es van debatre durant la trobada.
Des de la Secretaria de les Dones del Vallès Occidental es valora molt positivament la gran participació de dones i l’interès generat en aquesta primera Assemblea i ens emplacem a continuar treballant per donar continuïtat a futures trobades.