Vallès Occidental

Revisant-nos amb mirada feminista

Dins el projecte de formació interna en àrees d’interès per la militància republicana, el passat dijous 19 de novembre va tenir lloc el taller “Revisant-nos amb mirada feminista” a càrrec de la formadora i experta en feminismes Clara Giberga.  Aquesta formació realitzada de forma telemàtica, entre un grup reduït de la militància, va tenir com a objectiu identificar, expressar i prendre consciència de les situacions de masclisme quotidià dins de equips de treball. La formadora, mitjançant dinàmiques interactives i participatives va poder crear un ambient de confiança durant la sessió que va permetre  la implicació dels participants i l’assoliment dels objectius.
“Vam tenir la oportunitat d’assistir a un taller diferent. Vam copsar el que les feministes dels anys 70 i 80 deien: el que és personal és també polític! Però aquest cop érem  homes d’ERC els que volíem fer un pas endavant per tractar obertament les nostres pors, contradiccions i memòries masclistes. Vam socialitzar les nostres experiències  i  amb el suport de la formadora, que va conduir la sessió amb respecte, empatia, però sense estalviar furgar en els diferents masclismes que van anar sorgint, vam arribar a una conclusió conjunta: Aquest treball ha de continuar amb grups estables, amb l’objectiu que la igualtat entre gèneres i orientacions sexuals, que tant prediquem cap en fora, sigui una realitat dins la vida de la nostra organització.
És un treball que ens pot interpel·lar i ens posa davant del nostre propi mirall. Però fet des de l’empatia i el respecte, et porta a una sensació positiva d’alliberament.  Se’ns va fer curt!”
Aquest taller ha estat impulsat per la Secretaria de les Dones i  aquesta primera sessió de prova realitzada a la nostra comarca pretén ser l’inici de futures formacions en matèria de igualtat i convertir la nostra militància en agents transformadors per garantir els drets de les dones i eradicar conductes no pròpies del segle XXI.

Marisa Vera Tenza
Secretària de les Dones