Vallès Occidental

Joan Puigcercós presenta el proper cap de llista republicà per a les municipals, Juli Fernández, afirmant que “pot contribuir a una alternativa a Sabadell”

• Joan Puigercós intervé durant la presentació a Sabadell del proper cap de llista d'ERC a les eleccions locals: Juli Fernández
  • Juli Fernàndez, candidat d'Esquerra a l'alcaldia de Sabadell
Fotografia i text: Raúl García-C. Farrés/ www.ASabadell.cat

El president d’ERC, Joan Puigercós, ha donat suport a la candidatura de Juli Fernández de cara a les properes eleccions municipals assegurant que el projecte del republicà “pot contribuir en l’única alternativa forta a Sabadell. No podem anar sols, caldran més mans, però sense ERC no hi haurà un canvi real a la ciutat”. Així mateix, ha manifestat que Fernández és “l’única veu independentista possible a l’Ajuntament”.

Unes paraules que han arribat poc abans de la presentació davant tota la ciutat i la militància del partit del nou projecte republicà per a Sabadell en un acte obert al Casal Pere Quart. Davant de més d’un centenar de persones, Puigercós també ha avalat al candidat afirmant que és “una persona molt arrelada a la societat sabadellenca, amb una llarga trajectòria tant a les JERC com a ERC i que ha estat al capdavant de joventut a la Generalitat”. Una vida política que, segons la valoració del president d’ERC, el fan “una persona forta en l’àmbit territorial”.

A més de Puigercós, Fernández també ha comptat amb el suport de l’actual regidor republicà a l’Ajuntament, Magí Rovira, i els quadres dirigents del partit a la comarca, amb Marc Sanglas, el seu candidat del Vallés Occidental a les eleccions catalanes, al capdavant. Durant els propers mesos, Fernández haurà de treballar per donar la volta als últims resultats obtinguts a Sabadell, quan els republicans van perdre un regidor i es van quedar amb una sola veu al ple, en un moment en què les enquestes assenyalen que ERC està en hores baixes. Un repte que aquest dijous el candidat ha deixat clar que pensa assumir.

Debat català
D’altra banda, la intervenció de Puigercós també ha servit per reclamar un debat en català a la televisió del país amb la presència de totes les forces polítiques amb representació a la Generalitat. “L’únic que defensaré en el debat a sis és que Catalunya sigui independent, això no resoldrà tots els problemes actuals però ens donarà més instruments per afrontar-los”, ha dit. Un definició que aparta de davant de les càmeres les dues altres propostes de marcat caràcter independentista que concorreran als comicis catalans el proper 28 de novembre: Solidaritat Catalana i Reagrupament.

Igualment, el president d’ERC ha aprofitat per carregar contra el PSC i CiU declarant que “en aquest país la sociovergència és lògica perquè aquests dos partits estan d’acord amb tot: en el model d’estat, la retallada de les pensions i en tirar endavant unes mesures econòmiques que van en contra dels treballadors i la classe mitjana”. Amb tot, per a ell el veritable debat del 28N és “l’autonomisme o la independència, i en aquest sentit ja sabem que tant PSC com CiU són autonomistes”.