Vallès Occidental

L’Estat espanyol es nega a acabar l’enllaç entre l’AP-7 i l’A2

El dimarts 13 de desembre, el Grup Parlamentari d’ERC al Senat va presentar una moció sobre les actuacions i l’estat de les carreteres de titularitat estatal en la xarxa viària catalana. La moció va ser rebutjada amb els vots en contra del PP, i el PSOE es va abstenir.

Segons el senador d’ERC Bernat Picornell, existeix “una desafecció constant i permanent respecte de les carreteres i autovies que són de titularitat de l’Estat i que formen part de la xarxa viària catalana, fet que provoca un dèficit crònic en les infraestructures del nostres país”. El senador reitera que això queda molt palès en la deixadesa pel que fa a l’acabament de l’enllaç de les autopistes AP-7, A2 i C-1413.

ERC Vallès Occidental creu que la finalització del vial d’enllaç que ha de connectar les autopistes AP-7, A2 i C-1413 en els termes municipals de Sant Andreu de la Barca i el Papiol és una mostra més del maltractament institucional del govern espanyol envers Catalunya. Parlem d’una obra que es va començar ja fa una dècada i que només representava la construcció d’un viaducte de 2,4 quilòmetres.

Per ERC, es tracta d’una obra d’alt nivell estratègic per al país i de justícia per als milers d’usuaris que es veuen obligats a passar pel peatge de Martorell. Alhora, volem recordar que és una obra que en si mateixa no resoldrà un dels temes cabdals que cal abordar immediatament, com és la congestió diària de la mobilitat a la B-23 al Baix Llobregat dels vehicles provinents del Vallès, l’Anoia o l’Alt Penedès.

Toni Pons, portaveu del grup Municipal d’ERC de Castellbisbal i regidor de Promoció Econòmica, afirma que l’objectiu de la regidoria és “promocionar econòmicament Castellbisbal, així com prendre totes les mesures que estiguin al nostre abast per pal·liar l’atur”. Alhora, adverteix que “aquest objectiu no serveix de res si no va acompanyat de millores substancials en les infraestructures que envolten Castellbisbal, com és l’enllaç entre l’A2 i l’AP-7”.

El regidor reafirma que des de la Regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Castellbisbal “ho donem tot perquè petites i grans empreses s’estableixin en el nostre municipi, creant sinergies comunes i coordinades amb els departaments de recursos humans”, i afegeix que “aquestes companyies són cada vegada més conscients de la manca d’inversió de l’Estat espanyol a Catalunya, com es visualitza en la no finalització de l’enllaç des de fa una dècada”.

Finalment, la moció també incorporava la demanda d’anul·lació de licitació de l’estudi informatiu del tram Terrassa-Granollers de l’autovia B-40. El senador Bernat Picornell reitera que ERC manté l’oposició a la construcció d’aquesta infraestructura, ja que respon a un model esgotat de desenvolupament territorial que no respon a les necessitats de mobilitat comarcal.