Vallès Occidental

Notícia

Rufián i Jordà demanen la compareixença de De la Serna perquè informi sobre les actuacions no realitzades a Montcada

Ahir a la tarda Montcada i Reixac va tornar a ser un clam unitari per exigir el soterrament immediat de la línia R2 al pas per la ciutat. La societat civil montcadenca i representants de tots els partits polítics, entre els quals hi havia el senador d'ERC Bernat Bicornell, el diputat al Parlament per JxSí Marc Sanglas, el portaveu d'ERC a l'Ajuntement Jordi Sànchez i els regidors Salvador Serratosa i Montse Ribera, es van concentrar per expressar suport als familiars de les víctimes i per exigir el soterrament.

Comunicat d'ERC Montcada i Reixac arran de la mort per atropellament d'una altra persona.

ERC lamenta profundament la nova víctima a les vies del tren a Montcada produïda el dilluns 9 de gener i transmet el seu sincer condol a familiars i amics.
 
El portaveu d’ERC al Congreso de los Diputados, Gabriel Rufián, i la diputada de la Comissió de Fomento, Teresa Jordà, han demanat aquest matí la compareixença del ministre de Fomento, Iñigo de la Serna, i el president d’Adif, perquè donin explicacions sobre les actuacions no realitzades a Montcada i Reixac.

167 atropellaments mortals haurien de fer que el Soterrament Total de la línia R2 al seu pas per Montcada i Reixac fos inajornable. Exigim el compliment del compromís de Soterrament del Ministerio de Fomento, contret i pendent des de 2007 i reafirmat el 2016 per part de la ministra Ana Pastor. 

Exigim la inclusió pressupostària del Soterrament de cara als pressupostos 2017, complint els compromisos subscrits pels grups parlamentaris en la proposició no de llei aprovada el juliol de 2016. Treballarem conjuntament amb la resta de forces municipals per demanar amb el major consens i la major força possible l’exigència de la inclusió del finançament del Soterrament en els pressupostos de l’Estat del 2017.
 
No podem tolerar més accidents ni permetre el risc que cada dia assumim, ni els greuges per a la cohesió i la mobilitat que patim. Quan s’ha plantejat un avantprojecte constructiu que redueix significativament el cost de l’obra i quan s’ha acceptat per part de la Generalitat que el finançament de l’obra del Soterrament vagi a compte del deute pendent de l’Estat amb Catalunya derivat de l’addicional 3a de l’Estatut, no podem acceptar més excuses ni endarreriments.