Vallès Occidental

S'amplia i es protegeix l'EIN de Gallecs

• AraVallès
El 29 de març de 2017 és una nova data que cal marcar en les dècades de lluita per conservar Gallecs. La Comissió de Territori del Parlament de Catalunya ha aprovat una proposta de resolució on es demana la incorporació dels espais perifèrics a l'Espai d'Interès Natural (EIN) ja existent. D'aquesta manera, lluites històriques i recents com ara Can Banús o els Pinetons fan un pas més i tenen l'acord d'una àmplia majoria de les formacions polítiques per esdevenir protegides i tancar la porta a perdre espais lliures de gran valor. Bona feina des del Parlament del diputat Marc Sanglas, i també de les seccions locals d’Esquerra Republicana de Santa Perpètua de Mogoda, Palau-solità i Plegamans, Montcada i Reixac, Mollet, Parets del Vallès i Lliçà de Vall. I, evidentment, el més important, gràcies a la lluita incansable de tantes persones i entitats del territori.

Marc Sanglas: “Aquest matí, amb molta negociació i voluntat d'entesa, hem aconseguit aprovar de manera molt unànime en segons quins punts un text que ajuda a millorar la protecció de Gallecs, és un full de ruta per aconseguir una millor protecció de la plana vallesana, en la qual hi han de participar especialment els ajuntaments i les entitats del territori”.