Vallès Oriental

Totes les notícies

El Consell d'Alcaldes del Vallès Oriental demana la dimissió dels responsables de la repressió

La Declaració s'ha signat a Vilalba Sassera, atacada l'1 d'octubre El diumenge 1 d’octubre de 2017 passarà a la història a Catalunya per la vergonya d’un Estat que va exercir la violència contra la ciutadania que cívica i pacíficament havia sortir a exercir la democràcia. A la nostra comarca aquesta violència es va patir de forma directa a Vilalba Sasserra.  La violència generada pel govern del Partit Popular contra els veïns i veïnes dels nostres pobles i ciutats que volien votar, va deixar a Catalunya més de mil persones ferides a mans de la brutalitat policial, dos d’elles en estat molt greu. A Vilalba Sasserra la càrrega policial va causar cinc persones ferides, i danys materials al patrimoni públic valorats en mil tres-cents euros. Posteriorment, i com a resposta a l'èxit de participació del referèndum de l'1 d'octubre en el que més de dos milions de catalans i catalanes van exercir el seu dret a vot, l'estat espanyol a través de la fiscalia va iniciar la persecució repressiva; La jutgessa de l’Audiència Nacional va dictaminar presó sense fiança pels presidents d’Òmnium Cultural i de l’Assemblea Nacional Catalana acusats d’un delicte de sedició. També van citar a declarar la Presidenta del Parlament de Catalunya i cinc membres de la Mesa pel sol fet de facilitar el debat parlamentari, empresonant també a la Presidenta del Parlament. Després hem vist atònits com gran part del legítim govern de la Generalitat de Catalunya també era empresonat, i una part del govern anava a Flandes a denunciar la possible vulneració dels drets fonamentals que estem patint a Catalunya per part del govern espanyol. És per tot això que el Consell d'alcaldes i alcaldesses del Vallès Oriental acorda: Primer. Mostrar la nostra solidaritat amb els municipis afectats pels danys provocats per la violència policial i amb les persones que han resultat ferides com a resultat de l’actuació desproporcionada dels cossos de seguretat de l’Estat Espanyol, i en especial amb Vilalba Sasserra.

Chakir El Homrani, candidat d’ERC del Vallès Oriental

Quatre dones encapçalen la representació comarcal El Congrés Comarcal d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) ha escollit el granollerí Chakir El Homrani com a primer candidat comarcal al Parlament. La representació del Vallès Oriental a la llista republicana de les eleccions del 21 de desembre es completa amb Marta Vilaret (Mollet), Sònia Galtié (Vallromanes), Magalí Miracle (Sant Celoni) i Mayte Escobar (Bigues i Riells), alhora que també hi figuraran els militants encausats per les represàlies jurídicopolítiques de l’estat espanyol, així com els altres candidats del Congrés Comarcal: Albert Monserrat (Montmeló) i Xavier Cols (la Llagosta). L’assemblea s’ha reunit a Martorelles d’urgència aquest dimarts 7 de noviembre a causa de la convocatòria exprés per part del Govern espanyol. Tal com ha afirmat el president comarcal, Oriol Ramon, es tracta d’unes eleccions “imposades, il·legitimes i il·legals”, però Esquerra ha decidit concórrer-hi “perquè no ens fan por les urnes”. Malgrat la usurpació de les institucions catalanes per la via de l’article 155, els republicans “no llancem mai la tovallola” i, com totes les convocatòries, “són una oportunitat”. En aquest cas, per “acabar el procés que hem començat”: “Hem de posar en valor tota le feina feta fins ara, que és molta, i la que ens ha dut fins l’1 d’octubre”. Chakir El Homrani considera que ERC es presenta com “la millor eina per rehabilitar els nostres polítics i per fer una república”: La societat catalana “és un subjecte polític i com a societat volem fer un estat social, inclusiu i transversal”. El granollerí treballarà per a “una ciutadania lliure, amb capacitat de crítica i amb igualtat d’oportunitats”. El Homrani considera que malgrat que les urnes sempre són una oportunitat per exercir la “sobirania popular”: És la millor resposta a la barbàrie que estem vivint”. L’assemblea ha recordat els 10 presos polítics, entre els quals hi ha el president del partit, Oriol Junqueras.

Obert el termini de sol·licituds al Programa de Reforma i Millora d’Equipaments Locals

Els municipis del Vallès Oriental ja podem demanar ajuts per a la Reforma i Millora d'Equipaments Locals dins del Programa Complementari de la Diputació de Barcelona en el marc del pla Xarxa de Governs Locals 2016-2019. L’objectiu d’aquest programa, que està dotat amb 30 milions d'euros, és contribuir al sosteniment de les despeses derivades de les obres i/o actuacions de reforma, millora i manteniment d’equipaments locals en els àmbits de la seguretat, l’accessibilitat i l’eficiència energètica. El programa té sis línies de suport destinades a equipaments culturals, bibliotecaris, educatius i esportius; edificis singulars i elements patrimonials, i mercats; que inclouen diverses actuacions subvencionables. Els municipis i les entitats municipals descentralitzades disposen fins al 15 de desembre per fer la sol·licitud dels ajuts i ho podran fer a través del Portal de tràmits dels ens locals i altres administracions de la Seu Electrònica de la Diputació de Barcelona (https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ens/concertacio/fitxaP100.asp#equipaments). Així mateix els es poden presentar com a màxim una única sol·licitud per línia de suport i any. En la línia 5 “Edificis singulars i elements patrimonials”, que té caràcter pluriennal, es poden presentar dues sol·licituds en total.

El Homrani: "Complirem el mandat de l'1 d'octubre"

La Sala Tarafa s'omple a vessar per sentir el diputat Chakir el Homrani Dins de la marató d'actes l'Assemblea Nacional Catalana per informar sobre el futur immediat de Catalunya, el diputat d'ERC Chakir el Homrani ha estat l'encarregat d'adreçar-se al públic de Granollers, aquest dimecres 25 d'octubre. El granollerí ha insistit en l'èxit del referèndum d'autodeterminació de Catalunya, l'1 d'octubre, "va ser gràcies a vosaltres que es va fer". Pel diputat del Vallès Oriental, l'1 d'octubre l'estat espanyol va perdre, però la gent que volem la independència de Catalunya "encara no hem guanyat". Des d'aquell dia vivim una situació de molta repressió i per això "és necessària la mobilització pacífica". El Homrani ha defensat la innocència de Jordi Cuixart i Jordi Sànchez, a qui "no poden jutjar perquè no han comès cap delicte". El Homrnani també ha analitzat el que va passar al Parlament català el 10 d'octubre: "La declaració d’Independència va quedar suspesa perquè hi va haver una petició internacional (trucada telefònica)". Se'ns va demanar una nova oportunitat per dialogar amb l'estat espanyol, i aquest "va respondre amb empresonament dels jordis i amb la posada en marxa de l'article 155 de la constitució espanyola". De fet, pel granollerí, "ja fa temps que han començat a aplicar el 155: la Generalitat està intervinguda econòmicament". L'aplicació explícita del 155 representa, segons ha anunciat el govern del PP, canviar el model d'escola i la intervenció directa en els mitjans de comunicació públics. De fet, "des del 27 setembre del 2015 hem estat intervinguts i no poden seguir treballant amb normalitat". El darrer pas del Parlament Chakir el Homrani ha anunciat que aquest dijous 26 i divendres 28 d'octubre, els diputats es del Parlament de Catalunya "complirem un mandat absolutament democràtic". Més que una declaració unilateral hi haurà una "declaració legítima": "El que hem decidit a les urnes és sagrat". Ara cal que la ciutadania es mobilitzi "per a demostrar a l'estat espanyol que no tenen dret de fer el que vulguin".

ERC del Vallès Oriental agraeix l’actitud de la ciutadania i celebra la victòria del Sí

La resposta de la gent el 3 d’octubre “encara dona més validesa als resultats” El Sí a la Independència ha guanyat al Vallès Oriental amb el suport de 121.000 vots dels 136.000 participants al Referèndum d’autodeterminació de Catalunya. A l’espera dels resultats definitius, Esquerra del Vallès Oriental celebra la victòria del Sí per un 89 per cent i lamenta les circumstàncies adverses amb què es va celebrar la jornada electoral. Els atacs de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat Espanyol als col·legis electorals de Sant Celoni i de Vilalba Sasserra van ocasionar cinc ferits a la comarca, tots ells de Vilalba, on es va requisar tot el material i es va invalidar la votació del diumenge 1 d’octubre. Els republicans del Vallès Oriental valoren especialment l’actitud dels votants, que tot el cap de setmana van vetllar per l’obertura dels col·legis electorals i que diumenge no es van deixar intimidar per les notícies dels atacs policials a diferents punts del país: “Durant tota la jornada hi va haver gent a les portes dels col·legis disposades a defensar les urnes”, afirma el president comarcal d’ERC, Oriol Ramon, “malgrat que tothom veia la violència amb què s’actuava” seguint ordres del Ministerio del Interior. Així mateix, els republicans també valoren el seguiment multitudinari de la vaga i aturada del 3 d’octubre, en què “els vallesans van donar un altre gran exemple de dignitat i d’esperit democràtic”. La resposta de la gent “dona encara més validesa als resultats del diumenge”, conclou Oriol Ramon. El vot favorable a la independència permetrà tirar en davant el procés d’independència seguint els passos establerts a la Llei de Transitorietat Jurídica. Els càrrecs electes, així com la militància i els amics d’Esquerra Republicana del Vallès Oriental, estan amatents a les decisions del Parlament de Catalunya derivades dels resultats del referèndum, per fer-les efectives a la comarca.

David Ricart: “Hi ha un abans i un després des que ERC lidera el Consell Comarcal”

Valorem els dos anys a la presidència de l’ens   El grup d’Esquerra Republicana al Consell Comarcal del Vallès Oriental fa un balanç molt positiu de la tasca dels republicans al capdavant de la institució supramunicipal, en complir els de dos anys de mandat. Els vuit consellers han ampliat els serveis als ajuntaments i a les persones en negociats com el Turisme, l’Habitatge, Societat de Coneixement, Promoció Econòmica i Ocupació, Territori o la Mobilitat. En una roda de premsa celebrada dimeces 20 de juliol de 2017 a l’auditori de Granollers. David Ricart, president, ha afirmat que, amb el lideratge d’Esquerra, el Consell Comarcal “ha agafat un gran impuls” després de 27 anys en què “no havia tingut el protagonisme públic” que té ara: “Hi ha un abans i un després des que Esquerra és al Govern del Consell”. Ricart s’ha mostrat ferm defensor dels Consells Comarcals: “Són una eina imprescindible al país, un servei de proximitat al territori i a les persones.”   El govern liderat per ERC ha permès un Consell Comarcal “compromès amb el procés d’independència de Catalunya”, segons Ricart: “Ens hem adherit a l’Assemblea de Municipis per la Independència (AMI), paguem els impostos a través de l’Agència de Tributs de Catalunya i també hem formalitzat l’adhesió al Pacte Nacional pel Referèndum”, a banda que tots els consellers formen part de l’Assemblea de Càrrecs Electes. Però “no hi som només pel procés, sinó que hem vingut a fer canvis, a millorar la gestió, com s’ha concretat en el resum de l’acció de govern àrea per àrea:   TURISME Isidre Pineda, tinent d’alcalde de Caldes Montbuï i conseller de Turisme ha  treballat en tres línies: Definició del relat turístic comarcal a través de Turisme Vallès. Representa un enfoc de l'estratègia turística comarca sota el concepte de BENESTAR. Som la destinació no costera de referència de l'àrea metropolitana de Barcelona. El Vallès no havia tingut mai un discurs que aglutinés les diferents realitats de la comarca.

Josep Ginesta: “La Renda Garantida fa front a la nova pobresa”

Expliquem a Montmeló els efectes de la nova llei   L’entrada en vigor de la Llei de la Renda Garantida de Ciutadania, el proper 15 de setembre, significa “la primera conquesta d’un dret social” després de deu anys de retallades. Així s’ha exposat a la sessió informativa d’Esquerra del Vallès Oriental celebrada aquest dijous 20 a Montmeló, davant d’una trentena de persones i en la que han participat Josep Ginesta, secretari general del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies; Lluc Cahís, activista de la Iniciativa Legislativa Popular per la Renda Garantida i membre de les JERC; i Dolors Castellà, consellera comarcal d’Habitatge i regidora d’Acció Social a la Garriga. L’amfitrió ha estat Albert Monserrat, el tinent d’alcalde de Montmeló. Ginesta valora el fet que la llei posa els serveis d’ocupació com a protagonistes de l’aplicació: La Renda Garantida, a diferència del PIRMI, no és un ajut assistencial que depèn dels serveis socials, sinó que es tracta com un ajut per a la reocupació dels treballadors”. La nova llei és, també, una mesura que “afronta la nova pobresa”, formada per persones actives i amb experiència que han quedat explosos del mercat de treball. El tècnic vallesà valora igualment la gestió del seguiment de cada cas així com la seva vigència immediata: “És una llei que no necessita de Reglaments que la despleguin, sinó que s’aplica de cop el 15 de setembre”. Lluc Cahís ha explicat el camí fins a l’aprovació de la llei pel Parlament de Catalunya, que va començar el 2011 “en el moment més cru de la crisi econòmica” com una Iniciativa Lesiglativa Popular. Tot i que el procés va estar a punt de fracassar les eleccions del 27 de setemebre de 2015 van marcar un punt d’inflexió: “Es va aconseguir arrossegar els convergents a implicar-se en la redacció de la llei”, que finalment s’ha aprovat per unanimitat. “És el primer dret conquerit pel Parlament independentista, la primera pedra de la república catalana”, ha conclòs.

ERC del Vallès Oriental creix i “s’ha de feminitzar”

Celebrem el Congrés Comarcal en vistes a l’1 d’octubre i les municipals del 2019 La militància d’Esquerra Republicana de Catalunya del Vallès Oriental ha celebrat el congrés comarcal aquest dimecres 5 de juliol a Vilanova del Vallès. La cita anual ha constatat el creixement del partit, tant en nombre de militància com en l’acció política feta des dels ajuntaments i al Consell Comarcal. L’executiva permanent del Vallès Oriental ha fet balanç de la gestió i s’han establert objectius per a la campanya del referèndum de l’1 d’octubre i, especialment, per a les eleccions municipals del 2019. Els acords del Congrés s’han aprovat per unanimitat. Els diferents secretaris comarcals han rendit comptes de la seva actuació. Iban Martínez, d’Organització, ha destacat la trentena de nous militants el darrer any, mentre que Ramon Vilageliu, de Comunicació, ha exposat els primers fruits del Pla de Comunicació aprovat l’any passat. El president comarcal, Oriol Ramon, ha destacat la implantació del partit a la comarca, amb mig miler de miltants, 113 regidors i 9 alcaldies. Ramon ha marcat dos objectius prioritaris: “feminitzar el partit”, ja que les dones signifiquen un quart de la militància, i augmentar el nombre d’edils i batllies: “superar els 150 regidors i acostar-nos a la vintena d’alcaldies”: “Hem de ser el Partit hegemònic que volem de ser”. Merche Blanco, secretària de la dona, ha destacat la implantació del Pla d’Igualtat a la comarca, i ha posat èmfasi en les estratègies per al creixement militància femenina. Per la seva banda, David Ricart, president del Consell Comarcal, considera que els 8 consellers d’ERC han donat un important impuls a la institució, que està fent una gran tasca en Ocupació, Habitatge, Transparència i en Mobilitat, alhora que s’ha compromès amb l’AMI, el Pacte Nacional pel Referèncum i que paga els impostos a l’Agència Tributària de Catalunya. Kènia Domènech, en nom de les JERC, va celebrar la constitució de les JERC Vallès Oriental com a comarcal i l’organització juvenil política amb més militants.

ERC reclama al Senat 23 milions d’euros pel Vallès Oriental

El senador Bernat Picornell exposa a alcaldes i regidors republicans les esmenes als pressupostos generals   El senador Bernat Picornell ha visitat diversos municipis del Vallès Oriental aquest dilluns 19 de juliol. El representant del Vallès a la cambra alta ha detallat les esmenes als Pressupostos Generals de l’estat que Esquerra Republicana (ERC) presenta aquest dimarts i que inclouen partides per a projectes municipals reclamats per alcaldes i grups municipals de la comarca. Picornell ha afirmat que Esquerra reclamarà recursos “fins l’últim cèntim, fins l’últim minut que siguem a Madrid”, en la línia de “fer front a l’espoli i a l’ofec financer als ajuntaments”. Les esmenes també inclouen inversions genèriques, com el desdoblament de la R3, i sumen 23 milions d’euros pel Vallès Oriental. L’itinerari de Pirconell ha començat a Sant Pere de Vilamajor, on l’alcaldessa Pamela Isús reclama la construcció d’un nou Centre d’Atenció Primària. A la Roca del Vallès, l’alcalde Albert Gil reclama 3 milions i mig d’euros per reforçar l’aïllament acústic de l’AVE al veïnat de Can Colet; a Caldes de Montbui, l’alcalde accidental Isidre Pineda posa accent en la vivenda social i l’ampliació del pavelló d’hoquei, i l’esmena corresponent a aquest municipi es quantifica en un milió d’euros. A Santa Eulàlia de Ronçana, el regidor republicà Ramon Vilageliu i l’alcalde Francesc Bonet volen posar fi a les deficiències de l’edifici de l’Institut i al manteniment de l’escola bressol, actuacions que sumen 1.650.000 euros. A Bigues i Riells, Picornell ha acordat amb l’acalde Joan Galiano les esmenes de 300.000 mil euros per al Punt Jove, i 255.00 pel Camí Fluvial que ha de connectar els nuclis de Bigues i de Riells. L’itinerari vallesà de Picornell ha seguit a Campins, on reclama mig milió per la compra d'equipaments per donar millor servei de Casal Cultural i/o Ateneu als veïns, així com 350 mil euros per la instal·lació de plaques fotovoltaiques per a l'ajuntament i l'actual Casal Municipal.