Vallès Oriental

Notícia

ERC dels dos vallesos presentem al·legacions al Pla de Mobilitat del Vallès.

Prioritzem les connexions ferroviàries i la millora de les carreteres ja existents.
Representants de les federacions comarcals d’Esquerra Republicana dels dos Vallesos han presentat al·legacions al Pla Específic de Mobilitat del Vallès publicat pel Departament de Territori de la Generalitat el passat 3 de febrer. El document presentat per ERC prioritza el desenvolupament sostenible, basat en les connexions ferroviàries i la millora de les carreteres ja existents, descartant nous traçats que envaeixin el territori, així com millorar l’accessibilitat universal del sistema de transport i l’augment de les connexions internes entre les dues comarques.
Esquerra Republicana considera els dos Vallesos com una realitat i proposa una “visió completa del Vallès” dins l’àmbit metropolità. Per això aposta per l’equilibri entre el desenvolupament econòmic i el valor ecològic de la regió. La voluntat dels republicans és potenciar les connexions de transport col·lectiu per millorar la mobilitat entre les dues comarques i presenta solucions per modernitzar les carreteres prescindint d’obrir nous traçats –B-40 o quart cinturó. El document al·legatori presentat per ERC està en la sintonia de les propostes presentades per entitats com Fem Vallès, Via Vallès o la plataforma contra el Quart Cinturó.
Concretament, ERC insisteix en la priorització de la línia orbital ferroviària entre Sabadell i Granollers, sense transbordaments, dins de l’eix transversal de Vilanova i la Geltrú fins a Mataró i que pot unir Terrassa, Sabadell i Granollers, amb 3 combois per hora i en el traçat de l’actual R8 paral·lel a l’AP7: Barberà del Vallès (polígons), Santa Perpètua de la Mogoda, Mollet del Vallès, Parets i Montmeló. En un traçat més interior, es proposa un nou tren tramvia entre Terrassa, Sabadell i Granollers que circularia per Polinyà, Palau-Solità i Plegamans i Lliçà de Vall, que permetria donar a servei a centres de gran afluència com l’Hospital de Terrassa, la Mancomunitat i Mercavallès, així com l’Institut de Seguretat Pública.
Intercanviador de Santa Perpètua
L’acció més assequible a nivell ferroviari és completar l’intercanviador entre les línies de rodalia R3 i R8 a la Granja Soldevila de Santa Perpètua de la Mogoda. Altres propostes de baix impacte són la creació de carrils destinats al transport col·lectiu a les vies principals, la millora dels accessos als grans eixos i la consolidació d’una xarxa ciclable a través de sis eixos: el Tenes, el Congost, Bigues-la Garriga, Granollers-Cardedeu-Sant Celoni, Cardedeu i els dos Vilamajors i l’eix Caldes-Lliçà d’Amunt, Canovelles-Granollers.
L’al·legació també reclama la referència a la Vinyeta catalana com a model de gestió i de manteniment de les infraestructures i del transport públic, i l’eliminació dels peatges a la comarca. També es demana l’elaboració de plans específics de mobilitat en els grans centres de trànsit: Terrassa-Sabadell, Granollers, Sant Cugat-Cerdanyola-Ripollet.
Conslteu el dossier complet.