Vallès Oriental

‘Tornarem a vèncer’ tindrà 35 presentacions al Vallès Oriental

Mollet enceta dissabte la promoció del llibre de Junqueras i Rovira

La proposta estratègica d’Oriol Junqueras i Marta Rovira es presentarà a tot al Vallès Oriental. El llibre Tornarem a vèncer té programats 35 actes promocionals a la comarca. El primer d’ells serà Mollet del Vallès, aquest dissabte al local d’Esquerra Republicana de Catalunya (12 h.) i comptarà amb la presència del periodista Jaume Barberà, el portaveu del grup republicà a Mollet, Oriol López, i Marta Vilaret, vicesecretària general de Drets, Llibertats i Lluita Antirepressiva d’ERC. Totes les presentacions es faran segons les mesures sanitàries corresponents als actes culturals i també es podran seguir en línia.
L’agenda vallesana de Tornarem a vèncer es perllongarà fins el 30 d’octubre, de manera que gairebé cada dia hi haurà una presentació. Amb aquesta idea ambicioses. La setmana vinent, serà el torn de l’Ametlla del Vallès, dilluns 21 de setembre; Parets del Vallès, dimarts 22 de setembre; Cardedeu, dimecres 23 de setembre; Sant Celoni, dijous 24 de setembre; i Caldes de Montbui, divendres 25 de setembre. Les localitzacions, els horaris i els ponents, així com el calendari complet, es poden consultar a l'agenda d'aquest web.

Maximitzar fortaleses, esmenar les febleses
L’opuscle del president i la secretària general republicans, escrit des de la presó i des de l’exili, analitza les fortaleses del moviment independentista que van portar a la celebració del referèndum de l’1 d’octubre i l’aturada de país del 3 d’octubre del 2017. El text fa una observació especial de les debilitats que van fer que l’estat espanyol pogués aturar l’establiment de la república catalana. A partir d’aquí, es plantegen propostes estratègiques per maximitzar les fortaleses, esmenar les debilitats  amb l’objectiu d’assegurar l’establiment de la república catalana de forma permanent “al servei de tota la ciutadania, no només dels qui volem la independència”.  La proposta comprèn tan el desitjable referèndum pactat com un procés de desobediència civil a partir d’un suport molt majoritari de la resolució del conflicte a través de les urnes.