Vallès Oriental

Comunicat de suport a Carles Miquel, alcalde de Sant Fost, i al seu equip

Els propers dies hi haurà la segona moció de censura al Vallès Oriental d’aquest mandat, i per segona vegada serà contra una alcaldia republicana i de les mans d’En Comú-Podem, que venien a canviar les coses i que han acabat fent tornar als de sempre, als de la vella política de sempre; clientelar i allunyada de les polítiques valentes i transformadores de l’esquerra.
Ara es el torn de Sant Fost de Campsentelles i del nostre company, l’alcalde Carles Miquel i el seu grup. En Carles i la gent d’Esquerra Republicana a Sant Fost han liderat l’ajuntament des de la honestedat, el rigor i la valentia amb unes polítiques d’esquerres valentes i justes, sense mirar el resultat a curt termini. Cal consolidar una altra manera de fer políticai per això ha fet canvis en la gestió municipal perquè el consistori sigui i treballi per a tota la ciutadania de Sant Fost: al costat del món educatiu, impulsant el comerç local, millorant les relacions amb els municipis de l’entorn, creant el servei d’ocupació municipal, o millorant el cos de policia local, per exemple.
És per a tot això que les alcaldesses i els alcaldes, i la presidència i secretaria general d’ERC al Vallès Oriental, que signen aquest document, expressem el nostre suport al company Carles Miquel i Ruzafa, alcalde de Sant Fost de Campsentelles, a qui aquests dies han presentat una moció de censura els grups d’Independents Units per Sant Fost (IUSF) amb el suport d’En Comú-Podem.

Manifestem que:
  1. És difícil d’entendre com un grup que ha apostat pel canvi després de gairebé trenta anys de govern d’IUSF opti per fer una moció i tornar-los a l’alcaldia, incomplint el que deia quan va sortir del govern fa poques setmanes;
  2. És difícil d’entendre com En Comú-Podem pacta amb IUSF, quan no fa ni dos anys els van denunciar per les actituds d’intimidació, falsedats, i amenaces al seu regidor i a la resta de membres del govern d’esquerres;
  3. IUSF ha decidit tornar a temps passats i tornar a pervertir els mecanismes que estan pensats justament per garantir els drets de la ciutadania i aturar les males praxis dels governs que es censuren. En aquest cas, tot i guanyar les eleccions municipals, la ciutadania es va decantar majoritàriament per un canvi d’orientació en la gestió i la governabilitat del municipi des de l’esquerra;
  4. Qui hi sortirà perdent serà la ciutadania de Sant Fost de Campsentelles, perquè tot l’equip liderat per l’alcalde Carles Miquel estava implementant polítiques d’un gran valor republicà, amb una gestió pública basada en l’atenció a les persones, i estava fent front als efectes de la pandèmia d’una forma exemplar, que ara es veuran estroncades;
  5. Sentim una gran decepció perquè el projecte republicà que s’havia traçat aquests últims dos anys i que amb les forces d’esquerres estava funcionant i havia posat les bases d’un projecte transformador amb un objectiu clar: fer millor i més fàcil la vida dels veïns i veïnesde Sant Fost;
  6. No entenem i ens decep com En Comú-Podem aposta per pactar amb un partit independent però d’un clar tarannà populista i de polítiques als antípodes de l’esquerra progressista. A més d’haver estat al costat d’actituds xenòfobes en les seves concentracions contra la possible arribada de menors estrangers no acompanyats al municipi. Aquestes actituds es combaten, no s’hi pacta;
  7. Estem convençudes i convençuts que les companyes i companys d’ERC Sant Fost continuaran treballant per la governança republicana, i per buscar els consensos necessaris per garantir que les polítiques encetades tinguin la continuïtat que mereix la ciutadania.
Carles i companyes i companys de Sant Fost, sou la nova generació que ha de transformar el municipi! Tot el nostre suport!!!!
Albert Gil (alcalde de la Roca del Vallès), David Ricart (alcalde de Vallromanes), Dolors Castellà (alcaldessa de la Garriga), Enric Olivé (alcalde de Cardedeu), Ignasi Martínez (alcalde de Tagamanent), Imma Font (alcaldessa de Campins), Isidre Pineda (alcalde de Caldes de Montbui), Joan Galiano (alcalde de Bigues i Riells del Fai), Luisma Pintor (alcalde de santa Maria de Martorelles), Marc Candela (alcalde de Martorelles), Marta Bertran (alcaldessa de Lliçà de Vall), Martí Pujol (alcalde de Llinars del Vallès), Núria Masnou (alcaldessa de Montseny), Pam Isús (alcaldessa de sant Pere de Vilamajor), Pep Moret (alcalde de l’Ametlla del Vallès), Oriol Ramon (president ERC Vallès Oriental) i Sònia Galtié (Secretària general ERC Vallès Oriental).