Vallès Oriental

Jaume Profitós i Martí, nou president d'Esquerra a Granollers

L'assemblea de militants de la secció local d'Esquerra a Granollers va escollir ahir l'executiva que liderarà el partit els pròxims 2 anys i ho va fer amb el suport de tota la militància que hi va assistir. En Jaume Profitós i Martí ocuparà a partir d'ara la presidència i l'acompanyaran en Ferran Raga (Secret. d’Organització, en Josep Mª Catot (Secret. de Finances), en Pere Sadurní (Secret. d’Imatge i comunicació i Política Parlamentària), la Elisabet Llamas (Secret. de la Dona), en Pep Mur (Secret. Política Municipal i Portaveu Municipal), en Jordi Barreda (Adjunt a Secret. d’Organització), en Manel Gener (Secret. Moviments Socials), l'Àlex Mir (Secret. Nova Ciutadania), en Tomàs Moré (Secret. de Partit en Xarxa) i, com a vocals, en Joan Anton Cerdà, l'Òscar Riu i la Isabel Alcalde.

Profitós, que ocuparà el càrrec fins al març de 2014, va assegurar que comença aquesta etapa amb il·lusió i va destacar la necessitat de crear un nou discurs polític a Granollers amb un doble objectiu: per una banda treballar per la independència de Catalunya, i per l’altra, construir una alternativa de govern creïble a la ciutat per aquelles persones que tenen tant la justícia social com l’estima pel país, com els eixos que defineixen la seva cultura política.

Entre els objectius plantejats, el nou president d'Esquerra a Granollers va destacar el millorar la participació de tota la militància en la vida de la secció local, fer d’Esquerra a la ciutat l’eina bàsica per sumar sensibilitats i una altra manera de fer política a Granollers, fer també del partit una eina útil per a la independència i esdevenir el referent per a la majoria d’entitats de Granollers que volen fer créixer el sentiment de pertinença a la ciutat.

Jaume Profitós va néixer fa 42 anys i és llicenciat en ADE. Milita a Esquerra des de l'any 1991 i dins del partit ha desenvolupat diferents funcions tant a la secció local com a la permanent comarcal. Des del passat 2 de març, ostenta el càrrec de Secretari d'Organització de la federació comarcal d'ERC al Vallés Oriental. A nivell institucional, va ser tinent d'alcalde de promoció econòmica, comerç i turisme i Regidor de cooperació, solidaritat i drets de la persona a l'Ajuntament de Granollers. També és soci de l'ACP, d'Òmnium Cultural i membre de la Colla dels Blancs de Granollers de la qual fou cap de colla.