Vallès Oriental

El Homrani: "Complirem el mandat de l'1 d'octubre"

La Sala Tarafa s'omple a vessar per sentir el diputat Chakir el Homrani

Dins de la marató d'actes l'Assemblea Nacional Catalana per informar sobre el futur immediat de Catalunya, el diputat d'ERC Chakir el Homrani ha estat l'encarregat d'adreçar-se al públic de Granollers, aquest dimecres 25 d'octubre.
El granollerí ha insistit en l'èxit del referèndum d'autodeterminació de Catalunya, l'1 d'octubre, "va ser gràcies a vosaltres que es va fer".
Pel diputat del Vallès Oriental, l'1 d'octubre l'estat espanyol va perdre, però la gent que volem la independència de Catalunya "encara no hem guanyat". Des d'aquell dia vivim una situació de molta repressió i per això "és necessària la mobilització pacífica". El Homrani ha defensat la innocència de Jordi Cuixart i Jordi Sànchez, a qui "no poden jutjar perquè no han comès cap delicte".
El Homrnani també ha analitzat el que va passar al Parlament català el 10 d'octubre: "La declaració d’Independència va quedar suspesa perquè hi va haver una petició internacional (trucada telefònica)". Se'ns va demanar una nova oportunitat per dialogar amb l'estat espanyol, i aquest "va respondre amb empresonament dels jordis i amb la posada en marxa de l'article 155 de la constitució espanyola". De fet, pel granollerí, "ja fa temps que han començat a aplicar el 155: la Generalitat està intervinguda econòmicament". L'aplicació explícita del 155 representa, segons ha anunciat el govern del PP, canviar el model d'escola i la intervenció directa en els mitjans de comunicació públics. De fet, "des del 27 setembre del 2015 hem estat intervinguts i no poden seguir treballant amb normalitat".
El darrer pas del Parlament
Chakir el Homrani ha anunciat que aquest dijous 26 i divendres 28 d'octubre, els diputats es del Parlament de Catalunya "complirem un mandat absolutament democràtic". Més que una declaració unilateral hi haurà una "declaració legítima": "El que hem decidit a les urnes és sagrat". Ara cal que la ciutadania es mobilitzi "per a demostrar a l'estat espanyol que no tenen dret de fer el que vulguin". Per El Homrani, "ningú no pot discutir la validesa de l’1 d'octubre. Ens van dir que no hi hauria urnes ni paperetes ni col·legis i n’hi va haver".
El vallesà va advertir que "anem a moments complexos i durs, i això pot ser llarg": "La nostra força no són les institucions, perquà estan intervingudes, sinó els ciutadans i ciutadanes. Haurem de mobilitzar-nos contínuament". Cal defensar el nostre dret a dotar-nos d'una República.