Vallès Oriental

ERC consolida un “projecte de comarca” al capdavant del Vallès Oriental

Els ajuntaments valoren més cada cop més el suport de l’ens supramunicipal
 El grup d’Esquerra Republicana al Consell Comarcal del Vallès Oriental valora com a intensa la seva tasca en complir-se el tercer any al Govern de l’ens. Els republicans. que gestionen la major part de les àrees de la institució, consideren que es consolida un "projecte de comarca”, en paraules del seu president, David Ricart.
L’acció de govern serveix per dinamitzar i ampliar ostensiblement els serveis, alhora que s’integren polítiques en àrees com el Turisme, Habitatge, l’Acció Social o els diferents serveis tècnics: “Ens hem cregut molt la comarca i el Consell Comarcal."
Els republicans consideren que s’ha superat la fragmentació de les etapes anteriors del Consell Comarcal: "Som una comarca molt diversa, però nosaltres pensem en tot el conjunt i no en parcel·les d’uns o dels altres”. Els consellers afirmen que “s’està fent molta feina sense pensar en quins partits hi ha a cada ajuntament”.
El resultat, a banda d’una millor optimització dels recursos, és també la satisfacció dels tècnics municipals que troben resposta a l’ens comarcal, segons afirmen alcaldes de poblacions petites que són usuaris dels serveis tècnics compartits. En els casos de poblacions mitjanes, el Consell Comarcal també ha alleujat les conseqüències de la prohibició estatal de contractar més personal.
El Consell també és ben present i lidera espais estratègics supracomarcals, com és el cas del Pla de Mobilitat, on ha aportat accions de millora i ha plantejat alternatives al quart cinturó, també amb col·laboració amb la societat civil organitzada. El grup republicà al Consell Comarcal també impulsa la Taula Vallès Oriental Avança, nascuda amb l’objectiu de promoure el desenvolupament econòmic i l’ocupació a la comarca, i que integra agents econòmics, com sindicats i organitzacions empresarials i ajuntaments. Fruit d’aquesta plataforma es disposa d’un informe molt precís que permetrà coordinar polítiques d’innovació, coneixement i productivitat, alhora que estableix directrius per adequar l’oferta formativa amb la demanda laboral.
Oriol Ramon, president d’ERC del Vallès Oriental, també valora que per primer cop s’ha parlat amb l’altre Vallès per trobar solucions conjuntes: “Ara hi ha més relació que mai”. Els republicans també inclouen en el balanç la gestió d’una situació d’inestabilitat política relacionada amb l’exercici de l’autodeterminació de Catalunya: “Hem sabut estar, pacificar i arribar a consensos amplis a favor de la democràcia”.