Vallès Oriental

Oriol Ramon, president d'ERC Vallès Oriental
Alcaldies, Esquerra Republicana, Municipals 2019
Les alcaldies republicanes del Vallès Oriental

Un cop constituïts els ajuntaments del Vallès Oriental, Esquerra Republicana-Acord Municipal transforma en servei a la ciutadania els bons resultats a les eleccions municipals del 26 de maig. El republicanisme és la força que té més alcaldies a la comarca, setze. O dit d’una altra manera: una de cada tres alcaldies és d’Acord Municipal, alhora que també participem en el govern de tres municipis més. Destaquem també la feminització que això representa per a la comarca, resultat de l’aposta per les llistes cremallera: 73 regidores de 155, i passem d’una alcaldessa a cinc.
La destacada representació a tots els consistoris també es tradueix en la presència a les entitats supramunicipals: al Consell Comarcal, amb onze consellers –set dels quals són dones– i som l’única força independentista que té un delegat comarcal a la Diputació de Barcelona, malauradament.
Tanmateix, més enllà de les xifres, ara és el moment de fer feina, de convertir aquesta presència en govern.
Esquerra Republicana imprimeix allà on governa, un tarannà marcat per l’honestedat, la transparència i el consens amb la resta de forces, però sobretot per l’obsessió de posar la qualitat de vida de la gent i la igualtat d’oportunitats com a principal factor de decisió des de les nostres responsabilitats. Ho hem vist en els ajuntaments que ja hem gestionat en el passat mandat, on gairebé a tot arreu hem ampliat suports, i també al Govern català, malgrat les limitacions. L’altra constant és la feina abnegada. Nosaltres dediquem el temps just a les tasques de representativitat: no vivim instal·lats en la pompa i l’adulació als lideratges; treballem als despatxos i al carrer i fem que les institucions funcionin, propiciant l’organització eficient i optimitzant els recursos humans i materials de què disposem.
L’objectiu no és altre que assolir la màxima afecció de la ciutadania amb els seus òrgans de govern i a una idea d’excel·lència i de representativitat vinculades als valors republicans. És d’aquesta manera, en contrast amb els dèficits del règim del 78, que podrem ser més els que volem la independència de Catalunya i la gent disposada a defensar i consolidar allò que vàrem començar l’1 d’octubre del 2017 i allò que Esquerra Republicana defensa des de fa més de 80 anys, la República catalana.

Oriol Ramon
President d’ERC