Vallès Oriental

Qui som

Temps apassionants

Benvolguda, benvolgut,

En primer lloc t'agraeixo que la visita a la pàgina web d'ERC al Vallès Oriental. Aquest és un espai virtual que vol aproximar el visitant a la nostra activitat. A banda que també la pots seguir de manera més viva al facebook (https://www.facebook.com/ERCVallesOriental) o al twiter (https://twitter.com/ERCVallesOr).

Les eleccions municipals del maig del 2015 han esdevingut un abans i un després d'ERC a la comarca.

En efecte, la Permanent sortint, encapçalada pel seu president, en Jaume Profitós, ha fet una excel·lent tasca, assolint uns resultats magnífics per a ERC a la comarca del Vallès Oriental. Uns resultats que situen el nostre partit com a segona força política tant en nombre de vots com en nombre de regidors.

Aquests resultats tampoc no hagueren estat possibles sense la participació i la feina constant de les seccions locals, i dels seus militants, amics i simpatitzants, que han fet el gran esforç de cercar les persones adequades per fer les feines que ens podia encarregar el poble si assolíem majories suficients. Aquest esforç s'ha concretat en una gran obertura del partit a persones independents que ens aporten una gran dosi d'aire fresc i ens donen l'oportunitat d'explicar-nos més enllà de les sigles del partit, i també d'explorar totes les col·laboracions i sinergies possibles en cada una de les realitats locals. Però no només això, la militància ha entès que ara són temps de consolidar un discurs nítid i clar i ha sabut explicar-lo amb il·lusió i rigor.

Aquests factors han dut Esquerra a la centralitat política comarcal, a esdevenir l'opció socialdemòcrata i independentista amb més suport popular. I així ho demostren les 10 alcaldies i els 110 regidors assolits a la comarca. A més també hem augmentat un 23% el nombre de militants.

Aquests resultats ens situen en un moment d'una gran responsabilitat i també ens il·lusionen perquè ens permeten apropar el nostre projecte polític a la ciutadania. Sabem que els nostres votants esperen molt de nosaltres i estem convençuts que els hem de correspondre tant amb una gestió impecable dels nostres ajuntaments, com amb una manera de governar basada en la participació i la proximitat. Però també amb unes accions polítiques decidides, que menin els nostres pobles, la comarca i el país a esdevenir un espai net de corrupció, socialment just i nacionalment lliure.

Som molt conscients del gran canvi que viu el país i el Vallès Oriental vol ser peça clau d'aquesta nova república Catalana. Esquerra treballarà perquè ningú no quedi al marge de la república catalana. Buscarem complicitats i també opinions. Esquerra del Vallès Oriental vol ser un indret de diàleg constructiu perquè estem convençuts que els nous temps voldran, més que mai, diàleg i serenor, però també força i decisió.

Viurem temps apassionants.

Oriol Ramon i Mimó