Vallgorguina

NO TOT ÉS LÍCIT

Prohibit el pas a tota persona no autoritzada
Aquesta setmana dilluns dia 18 de maig a les 19:00h hi va haver un Ple extraordinari a l'Ajuntament de Vallgorguina, convocat per l'actual equip de govern de CIU.

Nosaltres com a grup a l'oposició varem rebre la convocatòria oficial per part de l'Ajuntament el dia 14 de maig, via correu electrònic.

Però aquest Ple, no va ser publicitat al web de l'Ajuntament que és el lloc oficial on han d'estar les convocatòries perquè tots els vilatans i vilatanes puguin consultar-les.

Els punts de l'ordre del dia  tractaven d’unes modificacions de crèdit.

Una d’aquestes modificacions de crèdit va dirigida a posar gespa artificial al camp de futbol amb un crèdit assignat de 230.000 euros.

Aquest equip de govern de CIU porta dient des de principi de legislatura que no té diners per fer aquests tipus d'actuacions i ara a 6 dies vista de les eleccions municipals, treu els diners de "sota la taula" i el més important, ho fa sense tenir un projecte físic ni que sigui un esborrany.

I com ho faran això? Nosaltres volem dur a terme una millora de les instal·lacions esportives del nostre municipi, que per cert, ja fa falta, però ben feta, no només posar-hi gespa. Com pot ser que si també volem dur a terme la millora del camp de futbol i tot el seu entorn, no hagin volgut comptar amb nosaltres per participar en aquest projecte tan important pel nostre municipi?, o potser els únics que creiem en la importància d'aquest projecte som nosaltres?.

Amb aquestes premisses, els regidors del grup municipal d'ERC varem votar NO, pels motius següents:

-     Entenem aquest Ple com un intent de compra de vots i un acte purament electoralista, (de fet, 2 dels 7 regidors presents de l'equip de govern de CIU es van abstenir i no varen votar com els seus companys).

-     Considerem "fum" aquesta proposta.

Si fem memòria, pensem que tot va començar el dia 24 de gener de 2015, quan una mare va publicar al facebook un escrit dirigit a l'Ajuntament de Vallgorguina, dient-li com n'era de difícil pels nens i les nenes del nostre municipi, entrenar i jugar en un camp de futbol ple de fang i en ínfimes condicions.

Aquesta mare va convidar al nostre grup municipal, a fer una visita a l'entrenament i parlar amb ells. La nostra presència, per invitació d'aquesta mare, va ser considerada com a electoralista, recordeu el 24 de gener de 2015.

Desprès de demanar repetidament la instal·lació de gespa artificial per part dels responsables del futbol del nostre municipi, i de no aconseguir cap compromís en ferm per part del govern municipal de CIU, ens trobem que ara, l'interès del Grup Municipal de CIU és tan, tan, TAN GRAN, que el dia 18 de maig de 2015 és a dir, en ple equador de la campanya electoral, l'Ajuntament convoca un ple extraordinari per aprovar el traspàs de partida pressupostària de romanent de tresoreria de despeses generals per a la instal·lació de gespa artificial al camp de futbol.

Tal i com hem dit abans, la nostra presència el dia 24 de gener de 2015, va ser considerada com una actuació electoralista.

El Sr. Alcalde Joan Mora, considera que la convocatòria del dia 18 de maig de 2015 no és electoralista, diu que és per no perdre temps, nosaltres ens  preguntem, quin és el motiu real de la seva pressa per aprovar-lo abans del dia 24 de maig, dia de les eleccions municipals?.

Sr. Alcalde, no cal que s'amoïni pel "ridícul" que vostè comenta que farem votant NO a aquest traspàs de partides, el que li ha de preocupar és el que pensin les vilatanes i els vilatans del nostre municipi, organitzant un Ple a 6 dies vista de les eleccions municipals.

Aquest Ple ens el podríem haver estalviat, realment, no era necessari.

Per ser ben clars, un Ple, implica un pagament als regidors del govern municipal, als quals se'ls convoca a Junta de Govern el mateix dia, per aprofitar la presència dels mateixos, i evidentment també se'ls paga per aquesta reunió. Als regidors assistents de l'oposició, també se'ls hi paga.  El grup d'Esquerra Republicana, a través dels seus regidors a la oposició, ha demanat saber el sou dels regidors, que hauria de ser públic, però encara a hores d'ara, no se'ls ha facilitat. És a dir, aquests darrers dies de campanya electoral, el govern municipal ha generat una despesa afegida innecessària.

Fem esment a aquesta situació per explicar un altre dels motius pels que el grup d'Esquerra no estava d'acord en que es convoqués aquest Ple.
Per aquest motiu, els regidors d'ERC presents en el ple, varen renunciar a la dieta per assistència al ple i varen demanar que l'import passés a formar part de la partida pressupostària de Serveis Socials i també varen proposar a la resta de regidors d'aquest Ajuntament a  seguir el mateix exemple que el grup d'Esquerra Republicana de Catalunya.
Per resposta varen rebre un estirabot gestual del Sr. Alcalde  i el silenci per part de la resta de regidors.

Han governat d'esquena als veïns, explicant el que els ha interessat. I seria massa llarg detallar totes i cadascuna de les actuacions dutes a terme per l'actual equip de govern del nostre municipi que podríem qualificar d'opaques o poc transparents. I com hem comentat abans, algunes d’elles impliquen despeses innecessàries per l'economia del nostre municipi.

Potser pensen que poden lligar gossos amb llonganisses, pagades per tots. NO HI ESTEM D’ACORD.

Secció local d'ERC de Vallgorguina.