Valls

Totes les notícies

Andreu Garcia, davant del Kursaal de Valls.

ERC Valls valora les inversions fetes en el Kursaal i demana que es mantinguin per assolir el ple rendiment del recinte

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls reivindica la plena recuperació del Kursaal com a espai polivalent per a la realització d’activitats de tota mena al llarg de l’any, i valora les inversions en millores de l’equipament públic municipal que s’hi han fet en els dos últims anys, des que el grup municipal d’ERC va entrar a formar part de l’equip de govern. Les darreres intervencions en la sala han permès a col·lectius com la gent gran disposar d’un recinte permanent per a les seves activitats lúdiques, mentre avança el projecte de recuperació de Ca Xapes com a llar dels jubilats.   Aquestes millores “han permès la celebració dels balls per a la gent gran i moltes altres activitats que donen nom i prestigi a la ciutat de Valls com la Mostra Internacional d’Aus, la Mostra Canina i l’Espai de l’Estudiant, per citar-ne algunes”, afirma el president d’ERC Valls, Andreu Garcia. I agefeix que “en els dos últims anys s’ha notat molt l’impuls que l’equip de govern municipal ha donat a aquest equipament cultural i lúdic”. Recorda que “l’alcalde republicà Jordi Castells va encertar amb l’adquisició de l’antiga fàbrica d’Starpan i la seva reconversió en un espai polivalent. Des de les Decennals del 2001, moltíssims actes s’han beneficiat d’un espai ample, amb fàcil aparcament i accés, i funcional, que ja és un equipament important de la ciutat”.   “La nostra formació -diu Andreu Garcia- ja duia en el seu programa la voluntat de fer els estudis pertinents per determinar les reformes necessàries per a la utilització del Kursaal a ple rendiment, i la reparació i manteniment dels serveis actuals”. En aquest sentit, l’Ajuntament de Valls va adquirir al desembre passat una cortina separadora i una cortina ignífuga per un import total de 5.965,30 euros amb l’objectiu de reduir despeses en el manteniment de l'equipament i a la vegada millorar les condicions de seguretat de la sala. Posteriorment, al març, va arranjar la coberta de l’edifici amb una inversió de 5.

Francesc Anguela i Jordi Cartanyà.

El grup municipal proposa sancionar els operadors energètics que tallin el subministrament a persones o famílies en situació vulnerable

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a l’Ajuntament de Valls presentarà en el proper ple de dilluns, 29 de maig, una moció per la sobirania energètica que preveu sancionar les empreses operadores en cas que incompleixin la Llei 24/2015, pel que fa als talls de subministrament a persones o famílies vulnerables, i per talls de llum indeguts fets sense sol·licitar prèviament un informe als serveis socials municipals per determinar si les persones o unitats familiars estan en situació de risc d’execució residencial.   La moció, a la qual s’ha sumat el grup municipal de CiU, està en sintonia amb el Pacte Nacional per a la Transició Energètica de Catalunya, aprovat pel Govern de Catalunya el passat 3 de febrer i actualment en tràmit parlamentari. El Pacte vol consensuar el model energètic del futur, de manera que les decisions estratègiques en aquest àmbit comptin amb un ampli suport d’institucions, ciutadans, empreses i territori. L’Ajuntament de Valls se sumarà així a una iniciativa que ja han adoptat altres ajuntaments catalans, com el de Sabadell, governat per ERC.   La moció insta l’Estat espanyol a establir un mercat energètic, amb control públic, lliure d’oligopolis i amb un sistema de preus de les energies just, equitatiu, competitiu, sostenible ambientalment i transparent. Jordi Cartanyà, primer tinent d’alcalde per ERC, explica que “el model energètic actual no prima l’eficiència ni l’estalvi energètic ja que gran part del cost de l’electricitat no es basa en el consum. Els interessos econòmics de les elèctriques han passat fins ara per davant de l’interès general amb la connivència de l’Estat, explicant en gran part l’increment del rebut que paguen les famílies”.   Així doncs, la moció dona suport al canvi de model energètic que estableix el Pacte, en el marc del procés constituent de la nova República Catalana, apostant per un model 100% renovable en base a energia distribuïda, i on la ciutadania sigui, més enllà de consumidora, també productora i distribuïdora.

Lliurament del Premi del Comerç Vallenc.

Òscar Peris: ‘Casos com el Premi del Comerç Vallenc d’enguany demostren que tenim un sector amb potencial, innovador i de qualitat’

La vitalitat de la ciutat de Valls en tots els àmbits es va fer palesa, un any més, en la 34a Nit de Premis que es va celebrar dissabte 6 de maig al Centre Cultural Municipal. En total es van lliurar 26 guardons repartits en 16 premis atorgats per 12 entitats i institucions vallenques. Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls felicita a tots i totes els/les guardonats/des i també reconeix la tasca de les entitats que fan possible un esdeveniment de gran repercussió com és aquest. Fem especial esment al Premi a la Iniciativa Cívica, concedit al Cor Audite, per la seva dilatada trajectòria, i al Vallenc de l’Any, atorgat al director de l’Escola la Candela, Llorenç Gimeno, per un projecte educatiu integrador que s’ha convertit en un bon exemple a seguir.   El caràcter emprenedor com un dels valors que més es reconeix en aquesta Nit de Premis es va posar de manifest també en guardons com el XVI Premi del Comerç Vallenc, que enguany ha estat per a Pintures Solé per la celebració dels seus cinquanta anys de trajectòria i per l’aposta renovadora que l’establiment està a punt de tirar endavant. “Casos com aquest demostren que a Valls tenim un comerç amb potencial, innovador, de qualitat, diversificat i especialitzat que és la base per construir un model comercial arrelat a la trama urbana, modern i dinàmic, amb una pluralitat d’oferta competitiva i equilibrada entre formats”, en opinió del regidor de Comerç i Turisme de l’Ajuntament de Valls, el republicà Òscar Peris.   Valorem molt positivament la tasca que la regidoria de Comerç i Turisme desenvolupa per tal d’enfortir els espais i canals de comunicació estables i fluids amb el teixit comercial de la ciutat, dotar de contingut i poder de decisió el Consell de Comerç, millorar la coordinació entre els diferents agents implicats per sumar esforços i potenciar l’associació de comerciants Comerç de Valls com a interlocutora. Òscar Peris explica que “apostem pel comerç de proximitat, promovem campanyes contínues durant l’any per tal de potenciar més l’activitat comercial i facilitem que els establiments surtin al carrer, donin vida a la ciutat”.

La xerrada d'ahir a Casa Caritat.

Ana Surra: ‘Ara ens hem d’unir tots els immigrants i lluitar per la independència, i definir com volem que sigui la nostra República’

Ana Surra, diputada al Congrés a Madrid per Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), va presidir ahir al vespre-nit a Valls els actes de commemoració de la Setmana de la República a l’Alt Camp. Surra, que és d’origen uruguaià però porta anys residint a Catalunya, va assegurar durant una xerrada que va fer a la Casa Caritat davant d’una trentena de militants i simpatitzants que “ara és el moment en que ens hem d’unir tots els immigrants i lluitar per la independència, i definir com volem que sigui la nostra República”. La diputada va afegir que “el percentatge que ens falta per aconseguir el sí a la independència ens vindrà dels immigrants d’altres països i dels qui van venir d’altres zones d’Espanya”.     Amb el títol ‘La República que farem, la farem entre tots i totes’, Ana Surra va anar desgranant un per un els arguments a favor d’una Catalunya independent i els motius que, segons ella, han de convèncer els catalans d’origen immigrant perquè “des del moment zero, en la República tots serem catalans si ho volem ser, tots els qui hi vivim tindrem els drets que ens dona un nou país”. La diputada va defensar que tots i totes “hem de participar en la vida política perquè tot és política” i va dir que “hem de decidir entre tots i totes perquè la República és el sistema que garanteix una major participació de la gent”. Segons va recordar, “quan vam començar a treballar per la integració de les persones vingudes de fora, els havíem d’explicar què volíem fer amb la República, però ara són elles les qui s’ofereixen sobre què poden fer perquè vingui la República”.   Segons Surra, “el moviment social des del 2010 és com una onada que ha anat avançant i s’empassa tot allò que s’hi oposa; s’ha empassat fins i tot partits sencers, però Esquerra s’ha mantingut damunt de la onada perquè està amb la gent”. La diputada al Congrés va concloure dient que “cada dia estic més convençuda que guanyarem”.

Cartell de l'acte del dia 28.

ERC Alt Camp celebra la Setmana de la República amb una xerrada de la diputada Ana Surra i un sopar

Per tal de commemorar la proclamació de la República Catalana, i com és tradicional, ERC Valls i ERC Alt Camp organitzen la xerrada "La República que farem, la farem entre tots i totes", a càrrec de la diputada d'ERC al Congrés Ana Surra, uruguaiana de naixement i catalana d'adopció. La xerrada es farà a la sala d'actes de Casa Caritat el proper divendres, 28 d'abril, a les 19.30h. La xerrada d'Ana Surra a Valls desperta molt d'interès. El president d'ERC Alt Camp, Josep Maria Pallàs, apunta que "la diputada Ana Surra encarna un dels pilars bàsics de la nova república: la catalanitat com a punt de trobada, com a identitat plural i compartida". Afegeix Pallàs que "l'unionisme voldria perpetuar el discurs victimista de catalans de primera vs catalans de segona, i en aquest sentit s'expliquen les lamentables declaracions de Zapatero d'aquests dies". "Però ERC, el partit que va fer un cordovès president de la Generalitat, és el pal de paller sobre el que construeix la nova ciutadania catalana, solidària, lliure i oberta al món", conclou Pallàs. El mateix divendres, 28 d'abril, i a partir de les 21.30h, se celebrarà el Sopar de la República al Petit Cup (Alió). Inscripcions a valls@esquerra.org o deixant un missatge al 977 61 37 61. En el moment de la inscripció indiqueu quin plat principal trieu: Jarret de vedella amb bolets o bé lluç a la planxa amb cremós de formatge. Preu del sopar: 25 euros.

Els quatre regidors, diumenge 23 al Pati de Valls.

Els quatre regidors d’ERC a l’Ajuntament de Valls s’adhereixen al Pacte Nacional pel Referèndum

Jordi Cartanyà, Òscar Peris, Núria Gavarró i Francesc Anguela, regidors de l’Ajuntament de Valls per Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) i integrants de l’equip de govern municipal, s’han adherit al Pacte Nacional pel Referèndum com a mostra del seu compromís perquè la ciutadania catalana pugui votar sobre el seu futur polític com a nació. Coincidint amb la campanya de recollida de signatures de la festivitat de Sant Jordi, els quatre regidors van reafirmar aquest diumenge el seu compromís amb el manifest que promou la celebració del referèndum. Jordi Cartanyà, primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Valls, va assegurar que “novament milers i milers de catalans i catalanes expressen la seva voluntat de votar en referèndum. Esperem que davant d'aquest clam cívic de democràcia, el govern del PP i els partits que li donen suport reaccionin i s'asseguin a la taula per negociar el referèndum”. Durant tota la diada de Sant Jordi, es van recollir signatures dels vallencs i les vallenques a favor del referèndum en la parada d’ERC a la plaça del Pati. En total, hi van passar 230 signants, que se sumen als milers de ciutadans i ciutadanes que van donar el seu suport en més de mil punts instal·lats arreu del país. La campanya de suports al Referèndum viurà un segon moment àlgid l’1 de maig, dia del Treball, amb una nova recollida massiva de signatures. Mentrestant, hi haurà encara diversos punts oberts arreu del país i igualment es podrà firmar a la pàgina web del Pacte Nacional pel Referèndum. A proposta del Parlament de Catalunya, i amb l’impuls del Govern de Catalunya, el dia 23 de desembre de 2016 es constituí el Pacte Nacional pel Referèndum, que aplega milers d’entitats socials, culturals i polítiques, amb el propòsit d’impulsar un pacte entre els governs de l’Estat i de la Generalitat que permeti la celebració d’un Referèndum eficaç i vinculant. El Comitè Executiu del Pacte rebé l’encàrrec d’elaborar un manifest que recollís aquesta aspiració transversal.

Per Sant Jordi, recollim signatures pel Pacte pel Referèndum i fem el vermut per la República Catalana

Esquerra Republicana de Catalunya a Valls muntarem una parada per celebrar Sant Jordi aquest diumenge 23 d'abril a la plaça del Pati, de 10 a 20 h. Hi recollirem signatures pel Pacte Nacional pel Referèndum. A la una del migdia, servirem un vermut popular per commemorar la República Catalana. D'altra banda, dins de la celebració de la setmana de la República a l’Alt Camp i coincidint amb Sant Jordi, ERC Alcover presenta avui a les vuit del vespre a Ca Cosme el llibre "Arqueologia i Patrimoni industrial al Camp de Tarragona", amb la intervenció dels seus autors, Sònia Vaquer i Francesc Murillo. 'La República que farem' amb Ana Surra El proper divendres, 28 d’abril, ERC Valls i ERC Alt Camp organitzen la xerrada "La República que farem, la farem entre tots i totes",  a càrrec de la diputada d'ERC al Congrés, Ana Surra, uruguaiana de naixement i catalana d'adopció. La xerrada es farà a la sala d'actes de Casa Caritat divendres 28 d'abril a les 19.30 h. El mateix dia, i a partir de les 21.30 h, se celebrarà el Sopar de la República al Petit Cup (Alió). Inscripcions a valls@esquerra.org o deixant un missatge al 977 61 37 61.

Magda Jové i Núria Gavarró.

Promovem des de Valls la presentació de treballs de recerca a la Beca d’Estudis Feministes Nativitat Yarza

La regidora d’Igualtat i Participació de l’Ajuntament de Valls per Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), Núria Gavarró, i la secretària de la Dona d’ERC a Valls, Magda Jové, fan una crida a la ciutadania de Valls i l’Alt Camp a prendre part en la convocatòria de la Beca d’Estudis Feministes Nativitat Yarza, que promou la recerca inèdita en el camp de les Ciències Socials sobre propostes per assolir la igualtat i l’exercici de la plena ciutadania de les dones. El 8 de març, Dia Internacional de les Dones, la Fundació Josep Irla, vinculada a Esquerra, en va convocar la tercera edició.   La beca pren el nom de qui va ser la primera alcaldessa escollida democràticament de la història dels Països Catalans l’any 1934, Nativitat Yarza. La dotació és de 3.000 euros i la data màxima per entregar les sol·licituds és el 31 de maig. Per a més informació, es poden consultar les bases de la convocatòria a http://irla.cat/becayarza2017/.   Núria Gavarró explica que “cal treballar des de tots els àmbits per assolir la igualtat real entre dones i homes, i les beques i els premis d’aquest tipus ajuden a fer realitat aquest objectiu”. En aquest sentit, la Regidoria de Participació Ciutadana i Igualtat de l'Ajuntament de Valls, “també potencia els estudis que incorporen la perspectiva de gènere i l'estudi de les dones a través dels Premis Dolors Vives i Rodon, la primera edició dels quals es va fer l’any 2015, coincidint amb l’arribada d’ERC al Govern municipal”, segons Gavarró. Els Premis Dolors Vives i Rodon guardonen els millors treballs de recerca de batxillerat i els de síntesi de cicles formatius de grau superior de la ciutat així com activitats de diferents formats de les escoles de primària, basats en estudis de dones, gènere i igualtat. La regidora afegeix que “treballem des de la base i mitjançant la coeducació per construir un nou model de ciutadania, on s’aconsegueixi la igualtat real d’oportunitats entre homes i dones”.

Jordi Cartanyà i Andreu Garcia, davant del Pius Hospital de Valls.

Valls reforça la capitalitat sanitària i assistencial a l’Alt Camp i la Conca amb les inversions al Pius i en salut mental i geriatria

Volem un Valls que ofereixi un servei de salut de qualitat i proper, exerceixi una capitalitat real a l’Alt Camp i la Conca de Barberà, i mantingui el Pius Hospital com un centre modèlic, eficaç i ben gestionat. Aquest compromís electoral d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls es va implementant des del grup municipal a l’Ajuntament gràcies a la tasca de govern dels seus regidors, que garanteixen el desplegament a la ciutat de l’actual model sanitari de la Generalitat i dels acords amb el Departament de Salut. Així, aquesta tasca ha tingut en els darrers dies tres clares mostres d’acompliment, que fan que des d’Esquerra en fem una valoració molt positiva i que encoratgem l’equip de govern a seguir aquest camí.   En primer lloc, s’ha presentat el nou centre de dia de la Residència Alt Camp amb una inversió de 400.000 euros i una oferta ampliada a 40 places geriàtriques; en segon lloc, el Pius Hospital de Valls ha tancat l’exercici econòmic del 2016 amb equilibri pressupostari i havent fet importants inversions en la unitat de diagnosi per la imatge; i en tercer lloc, ahir mateix, es va inaugurar el centre de dia de salut mental que evita als malalts de les dues comarques els desplaçaments fins a Tarragona. Aquest darrer és un projecte llargament reivindicat pels usuaris del servei i que finalment l’equip de govern municipal ha posat en funcionament.   El president de la secció local d’ERC a Valls, Andreu Garcia, assenyala que «defensem un model sanitari públic universal, equitatiu, de qualitat i finançat íntegrament amb impostos en tot allò que sigui essencial i que garanteixi el dret a la salut dels ciutadans». Garcia afegeix que «considerem que la protecció i la promoció de la salut és una prioritat bàsica, i per això cal un sistema de salut integral i proper que faciliti la cohesió social, eviti les discriminacions i sigui una eina cabdal de justícia social».   La taxa d’envelliment de la població a Valls fa que sigui necessari el nou centre de dia de la Residència Alt Camp.