Valls

Totes les notícies

La moció es debatrà en el ple municipal de dilluns vinent, 19 de febrer.

ERC exigeix a Hisenda que no reclami l’IVA de subvencions a entitats culturals i mitjans públics

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a l’Ajuntament de Valls defensarà en el proper ple municipal, dilluns 19 de febrer, que el Ministeri d’Hisenda espanyol aturi l’ofec a les institucions culturals catalanes i als mitjans de comunicació públics, com és el cas de TV3, renunciant a la interpretació forçada de la Llei que obliga a abonar els imports de l’IVA de subvencions rebudes. Esquerra exigirà, amb la presentació d’una moció conjunta amb el grup de CiU, que l’Estat no posi en risc el futur de les entitats i els mitjans públics del país.   A partir d’un canvi en la interpretació de la Llei de l’IVA, el ministre d’Hisenda espanyol, Cristóbal Montoro, demana que el sector cultural i els mitjans de comunicació públics abonin a l’Estat l’IVA corresponent a les subvencions rebudes de la Generalitat, considerant que estan vinculades al preu del producte. Aquesta és una interpretació forçada de la normativa, per això des d’Esquerra vam aprofitar la recent tramitació al Congrés de la Llei de contractes del sector públic per introduir esmenes que modifiquen l’articulat de la Llei de l’IVA, evitant precisament aquesta interpretació forçada que fa Hisenda. L’esmena va ser aprovada i té efecte des del novembre del 2017.   Malgrat això, el Ministeri d’Hisenda insisteix en aplicar la seva interpretació als exercicis que van de l’any 2012 al 2017, obligant a entitats culturals i a mitjans de comunicació públics a fer efectiu el pagament de grans quantitats de diner i posant en perill la seva sostenibilitat econòmica. La mesura afecta, de moment, equipaments com el Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC), el MACBA, el CCCB o el Mercat de les Flors, i a la Corporació Catalana de Mitjans de Comunicació.   La moció d’Esquerra al ple de dilluns a Valls exigeix al ministre Montoro que “centri els esforços de la Hisenda espanyola a lluitar contra el frau fiscal de les grans corporacions enlloc d’intentar aconseguir recursos de sectors amb una clara vocació social i cultural”.

El grup municipal compleix la promesa de recuperar la ràdio de l'Ajuntament

El grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Valls, per mitjà de la regidoria de Transparència i Tecnologies de la Informació, que dirigeix Francesc Anguela, ha posat en marxa avui 13 de febrer, Dia Mundial de la Ràdio, la nova emissora municipal online, Ràdio Ciutat de Valls (www.rcvalls.cat). Així, dóna compliment a la promesa electoral de recuperar la ràdio municipal, que ara emet via internet. Llegiu la notícia en el web de l'Ajuntament de Valls.

Oriol Junqueras.

El Club d'Escacs Valls fitxa a Oriol Junqueras com a jugador federat per reivindicar la seva llibertat

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) celebra que el Club d'Escacs Valls hagi decidit fitxar al president del partit i cap de llista al Parlament, Oriol Junqueras, per ser jugador federat de l’entitat. Aquesta iniciativa ha estat coordinada amb el candidat d'ERC per Tarragona i regidor vallenc, Òscar Peris, i el primer tinent d’alcalde d'ERC a l’Ajuntament de Valls, Jordi Cartanyà, amb l’objectiu de reivindicar la llibertat de Junqueras.   El Club d'Escacs Valls ha federat al president d'Esquerra, Oriol Junqueras, ja que és jugador d'escacs des de fa molts anys i actualment no pot jugar amb llibertat per trobar-se injustament pres a Estremera. L'objectiu del club vallenc d'escacs és deixar un taulell lliure amb un llaç groc a la cadira en cada competició que faci per reivindicar la sortida de la presó de Junqueras, alhora que fer un clam per la llibertat i la democràcia. Aquesta proposta li van fer arribar fa uns dies i Oriol Junqueras, des de la presó, l’ha acceptada.   El director esportiu del Club d’Escacs Valls, Francesc Blasco, afirma que amb aquesta iniciativa "volem visibilitzar els valors escaquístics d'honestedat, respecte cap al rival i integrat que també sempre ha demostrat l’Oriol Junqueras". Blasco ha manifestat que "sabem que l’Oriol Junqueras està jugant moltes partides a la presó, però reivindiquem que jugui amb nosaltres i amb plena llibertat". Francesc Blasco destaca que "som un club que, per davant de tot, defensem la llibertat i la democràcia".   El Club d’Escacs Valls és un dels tres equips de primera divisió catalana de la província de Tarragona i compta amb 100 jugadors federats, un esport que té 8.000 federats a tot Catalunya. Els escacs és el quinzè esport amb major nombre de federats a Catalunya. El club vallenc d'escacs té un primer equip i sis filials en diferents categories. El proper 7 de gener, es durà a terme la Copa Tarragona, quan ja s’hi posarà en marxa aquesta iniciativa reivindicativa.

Evolució del deute en l'últim any i mig.

El deute de la Generalitat amb Valls es redueix un 61% per la bona gestió d'Economia

Durant el darrer mandat, Esquerra Republicana ha demostrat la seva excel·lent capacitat de gestió al capdavant de Conselleries tan sensibles com la de Benestar Social, Salut, Justícia, i sobretot la Conselleria d’Economia. Cal recordar que en el moment en què el vicepresident Oriol Junqueras i el seu equip van posar-se al capdavant dels departaments d’Economia i Hisenda les finances de la Generalitat patien importants tensions de tresoreria, agreujades pel dèficit fiscal al qual ens sotmet l’actual sistema de finançament i per l’estricta normativa imposada per l’Estat espanyol en matèria de dèficit i estabilitat pressupostària. No oblidem que aquest és un problema que afecta també de manera directa els municipis, als quals el Ministre Montoro no permet retornar els superàvits a la ciutadania. Els ajuntaments governats per Esquerra Republicana han sabut trobar l’equilibri entre una gestió econòmica responsable i l’increment de recursos en polítiques rellevants per l’assoliment de la justícia social i la igualtat d’oportunitats. La bona gestió de l’equip de la Conselleria d’Economia i Hisenda ha permès sanejar les finances de la Generalitat, reduint el dèficit públic, el termini de pagament a proveïdors i posant les bases per a un creixement econòmic que ha assolit valors del 3,5% del PIB. Un exemple molt evident d’aquesta bona gestió ha estat la reducció del deute que acumulava la Generalitat amb els ajuntaments, passant dels 595 milions d’euros pendents a l’inici de legislatura als 150 milions d’euros actuals, és a dir, una reducció del 74% que ha suposat una injecció econòmica molt important per als nostres municipis. En el cas concret de l’Ajuntament de Valls la reducció ha estat dels 2.863.000 euros inicials a 1.116.000 euros actuals, la qual cosa suposa una reducció del 61% entre el març del 2016 i l'octubre del 2017, de manera que hem pogut ingressar els imports pendents per invertir-los preferentment en projectes socials en benefici de la ciutadania.

El Centre Cultural ple de gom a gom.

Romeva, Tardà, Picas, Peris i Llauradó obren la campanya a Valls amb un clam massiu per la llibertat i la democràcia

El Centre Cultural Municipal de Valls ha quedat petit aquest dimecres 6 de desembre durant l'acte d'inici de campanya d'Esquerra Republicana al Camp de Tarragona. L'acte ha sigut un homenatge al president del partit i vicepresident de Catalunya, Oriol Junqueras, que encara està a la presó. Tots els ponents han recordat als qui encara són presos polítics i els que estan a l'exili. Un dels moments més emotius de l'acte ha estat la participació del conseller Raül Romeva, ja que fa pocs dies ha estat allibertat de la presó d'Estremera. En l'acte ha participat el diputat al Congrés, Joan Tardà, i la candidata i esportista Núria Picas, que sempre ha defensat la independència de Catalunya. Els candidats per Tarragona, Òscar Peris i Noemí Llauradó, han reivindicat el pes del territori, on són claus les polítiques socials que ja ha implementat el Govern fins ara, i han defensat que cal apostar per la segona àrea metropolitana de Catalunya com a potència econòmica. A l'auditori no hi ha faltat representació de la resta de la llista transversal que ha fet ERC a Tarragona i també han estat presents senadors, diputats, alcaldes i regidors d'Esquerra al territori. Poc més tard de les 7 de la tarda, ha començat l'acte a Valls amb una multitud que esperaven els discursos dels republicans. L'obertura de l'acte ha anat a càrrec de Núria Picas, candidata independent número 25 per Barcelona i esportista catalana que ha fet el pas a la política. Picas ha fet que l'objectiu clar d'aquestes eleccions és aconseguir guanyar per construir la República. Seguidament, ha pujat a l'escenari la candidata número dos per Tarragona, Noemí Llauradó. La reusenca ha defensat que aquesta república ha de ser per millorar les condicions i drets de tots els catalans i catalanes i sobretot, fer "una República amb polítiques socials per les persones". En acabar, ha estat el torn del diputat al Congrés, Joan Tardà, que ha manifestat que a l'Estat espanyol, davant del procés d'independència de Catalunya, el mou la venjança i la necessitat de fer hostatges: "Com deia un: si no atajamos a los catalanes, al final se saldrán con la suya".

Candidatura d'Esquerra al Parlament per la demarcació de Tarragona.

El cap de llista d’Esquerra, Òscar Peris: “L’objectiu principal del 21D és fer República, aconseguir recuperar les institucions i reclamar la llibertat dels presos”

Esquerra Republicana – Catalunya Sí ha presentat una llista cremallera per Tarragona a les eleccions del 21 de desembre pel Parlament de Catalunya. Aquesta candidatura està formada amb persones de l’Ebre, del Camp de Tarragona i del Baix Penedès, amb diferents perfils amb experiència en govern, amb alcaldes, amb persones en l’àmbit de les entitats, de l’àmbit social i cultural, persones qualificades que defensaran els valors republicans.   El cap de llista d’ERC per Tarragona, Òscar Peris, ha destacat que “l’objectiu principal d’aquestes eleccions és aconseguir recuperar les institucions que estan segrestades per l’estat espanyol i per l’article 155 i sobretot, reclamar la llibertat dels presos polítics”.  Peris ha remarcat que “som equip preparat i amb capacitat de governar, que volem incloure mesures republicanes concretes per fer un país més just”.   El republicà Peris ha afirmat que “hem fet el millor projecte pel país i aconseguir fer un front comú per aconseguir una majoria representativa al Parlament” i  ha complementat que “hem de fer República, desplegar i implementant totes les lleis que ens ha suspès el Tribunal Constitucional i les hem de posar en pràctica, com són la de la pobresa energètica o la d’assistència sanitària per a tothom”. El vallenc, Peris, ha finalitzat que en aquestes eleccions hem de defensar la “llibertat i la democràcia, a les urnes i fer-ho palès internacionalment”.   Els components de la llista d'Esquerra – Catalunya Sí per Tarragona el 21D són Òscar Peris (Alt Camp), Noemí Llauradó (Baix Camp), Lluís Salvadó (Montsià), Irene Fornós (Catalunya Sí), Ferran Civit (Conca de Barberà) , Raquel Sans (Tarragonès), Alfons Montserrat (Montsià), Teresa Vallverdú (Baix Penedès), Jean-Marc Segarra (Tarragonès), Aina Rovira (JERC) , Jordi Gaseni (Baix Ebre), Montserrat Perelló (Ribera d'Ebre), Lluís Navarrete (Baix Penedès), Carme Folch (Priorat), Roger Heredia (Ribera d'Ebre), Neus Sanromà (Terra Alta), Jordi Fortuny (MES) i Camí Mendoza (Baix Camp).

Òscar Peris.

Òscar Peris, candidat d'ERC per l'Alt Camp a les eleccions del 21-D

Raquel Sans, Noemí Llauradó, Òscar Peris, Ferran Civit i Maria del Carme Folch són les persones escollides als congressos comarcals d’ERC al Camp de Tarragona per formar part de la llista que Esquerra formarà per les eleccions del 21 de desembre al Parlament. La periodista i independent, Raquel Sans ha estat l’escollida com a candidata al congrés del Tarragonès, Noemí Llauradó, regidora d’ERC Reus, la més votada al Baix Camp, Òscar Peris, fins ara delegat del Govern i regidor d’ERC Valls, a l’Alt Camp, el diputat del Parlament, Ferran Civit, escollit per la Conca de Barberà i Maria del Carme Folch,  alcaldessa de Marçà, per la comarca del Priorat. Aquests candidats han estat escollits per les comarques del Camp de Tarragona i seran candidats amb la resta de comarques de l’Ebre i del Baix Penedès per formar la llista per la circumscripció de Tarragona. El candidat escollit per la comarca de l’Alt Camp, Òscar Peris, ha manifestat que  està “orgullós de la confiança que m’han fet els militants de Valls i l’Alt Camp” i ha afegit que “tinc moltes ganes de guanyar aquestes eleccions per a seguir defensant la República”.   Raquel Sans, periodista vallenca i independent, ha estat escollida al congrés comarcal d’ERC Tarragonès, i ha manifestat que “la situació que vivim obliga a prendre partit i a fer pinya per construir un país més just on, com a punt de partida, no es pugui empresonar les persones per les seves idees”.  Sans ha especificat que “la defensa dels interessos de les nostres comarques al Parlament ha estat sens dubte una motivació per fer aquest pas”.   La reusenca Noemí Llauradó, escollida pel congrés comarcal del Baix Camp, ha apuntat que “em comprometo amb la comarca i amb el país per tot allò que pugui ser útil”. Llauradó ha volgut fer èmfasi i agrair “el suport rebut pels companys i companyes militants de la Comarcal del Baix Camp, en especial a la presidenta comarcal, Irene Aragonès i a la presidenta local de Reus, Ester Alberich”.

L'homenatge celebrat avui al monument del President Companys, al Fornàs.

‘Tindrem feina i ens haurem d’arremangar com van fer els qui ens van precedir en altres èpoques, perquè ara ho tenim a tocar’

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls i l’Alt Camp han commemorat avui, diumenge 15 d’octubre, el 77è aniversari de l’assassinat del President Lluís Companys a mans de l’Estat espanyol. L’acte en record de Companys, que cada any s’organitza a la capital de l’Alt Camp, ha estat enguany molt participatiu donada la rellevància del context polític actual, en ple procés de construcció de la nova República Catalana. Precisament, els parlaments que s’han fet al peu del monument a Companys, al barri del Fornàs, han destacat la necessitat de resistir tots i totes units davant dels dies difícils que vindran i en els quals serà necessària la mobilització.   La celebració ha començat a les set del matí a la plaça del Blat, amb les tradicionals salves d’honor en memòria del President Companys, que fou afusellat a trenc d’alba fa 77 anys. Més tard, militants, amics i simpatitzants han pres part en una ofrena floral al monument. Hi han hagut parlaments d’Andreu Garcia, president de la secció local d’ERC a Valls, de Rosa Olivé, presidenta d’Òmnium Alt Camp, que ha llegit un manifest, i del primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Valls, Jordi Cartanyà.   Andreu Garcia ha destacat que “com a demòcrates, és el moment d’estar tots i totes més units que mai i confiar cegament en el nostre Govern, que ens ha pogut dur fins aquí malgrat tots els entrebancs”. Jordi Cartanyà ha recordat que “estem en moments decisius, els propers dies aniran passant coses i haurem d’estar atents a les consignes i mostrar-nos com un poble decidit, dempeus, com fins ara; hem aconseguit tot el que volíem gràcies a la mobilització de tothom”. I ha afegit: “Tindrem feina i ens haurem d’arremangar com van fer en altres èpoques els qui ens van precedir, perquè ho tenim a tocar i depèn de la nostra tenacitat que l’acte que fem avui d’honrar aquells que van deixar molt per arribar on som tingui importància i sentit”.   L’ofrena floral ha comptat amb la participació de membres de les diferents corals vallenques que, dirigides per Teresa Reverté, han interpretat ‘El cànon de la pau’ i ‘Els Segadors’.

El cartell dels actes.

Esquerra recorda els 77 anys de l’assassinat del President Companys amb diversos actes aquest diumenge a Valls

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls i l’Alt Camp commemorarà aquest diumenge, 15 d’octubre, el 77è aniversari de l’assassinat del President Lluís Companys a mans de l’Estat espanyol. L’acte en record de Companys, que cada any s’organitza a la capital de l’Alt Camp, pren una especial rellevància enguany a causa del context polític en què ens trobem, en ple procés de construcció de la nova República Catalana i resistint davant les embestides autoritàries contra Catalunya que ens arriben des del govern central.   La commemoració començarà ben aviat, a les set del matí a la plaça del Blat, amb les salves d’honor en memòria del President Companys, que fou afusellat a trenc d’alba fa 77 anys. Més tard, a les 11.30h, militants, amics i simpatitzants, i tothom que s’hi vulgui afegir, podran participar en una ofrena floral al monument del President Companys a la plaça del mateix nom al barri del Fornàs. Hi hauran parlaments d’Andreu Garcia, president de la secció local d’ERC a Valls, i de Rosa Olivé, presidenta d’Òmnium Alt Camp.   Andreu Garcia destaca que “la figura de Companys encara és ben vigent avui en dia, tan sols cal fixar-se en com des d'Espanya se l'utilitza com a exemple de càstig als catalans, com s’ha fet aquesta setmana a través de les escandaloses i inacceptables declaracions del portaveu popular Pablo Casado”. I afegeix que “mentre França i Alemanya han demanat disculpes oficialment per la seva implicació en la detenció de Companys i posterior lliurament a la dictadura franquista, a Espanya no han reconegut res”.