Valls

Totes les notícies

Nous i noves militants anit durant el Sopar de la República.

Oriol Junqueras: 'Cal seguir sumant per construir un projecte integrador'

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a l’Alt Camp va celebrar anit l’aniversari de la proclamació de la república el 14 d'abril del 1931 amb un sopar amb companys i companyes de Valls i comarca que també va servir per donar la benvinguda als nous i les noves militants. El Sopar de la República es va tenyir de groc en record als presos i les preses polítiques i els exiliats i les exiliades. Va tenir un moment especialment emotiu quan Sergi Sabrià, portaveu republicà al Parlament de Catalunya, que presidia l’acte, va llegir una carta del president d’ERC, Oriol Junqueras, que des de la presó d’Estremera animava tothom a “tenir el cap fred, seguir sumant i construir un projecte inclusiu i integrador”. La trobada de la federació comarcal de l’Alt Camp, que va reunir un centenar de persones a la Masia del Pla de Santa Maria, va començar amb la benvinguda que el president, Josep Maria Pallàs, va oferir als nous i les noves militants, i amb l’homenatge a un company amb 25 anys de militància. El grup de dones d’ERC a Valls va tenir també un paper rellevant durant la vetllada a través de la reproducció, amb una projecció i música en directe, del recorregut de dones emprenedores que es va fer a la capital de l’Alt Camp amb motiu del 8 de març, Dia de la Dona. Diverses militants van glossar les figures de vallenques emprenedores de diferents èpoques que han reivindicat el paper de la dona en la nostra societat. El mateix Sergi Sabrià va lloar la tasca de les dones del partit i va fer una crida a feminitzar-lo per avançar com a societat més justa i igualitària. El diputat vallenc i regidor Òscar Peris i el portaveu Sergi Sabrià van cloure l’acte amb paraules de record pels presos i les preses polítiques i animant tothom a perseverar en la defensa dels ideals i els valors republicans i democràtics en un moment clau com el que estem vivint. En aquest sentit, Sabrià va llegir una carta d’Oriol Junqueras redactada ahir mateix des de la presó en la qual demana a la militància que “no volem més presos ni exiliats, hem de buidar les presons de bones persones i persistir, la nostra és i ha de seguir sent una lluita pacífica”.

El cartell del Sopar de la República.

Sergi Sabrià, al Sopar de la República Groc de Valls i l’Alt Camp

Esquerra Republicana celebrarà el 13 d'abril el Sopar de la República Groc d'ERC Valls i l'Alt Camp. Arriba en un moment de lluita, de dolor, però també de fermesa i de determinació, i per aquest motiu està dedicat als presos polítics i als exiliats. El sopar groc tindrà lloc al Restaurant Masia del Pla del Pla de Santa Maria a partir de les 9 del vespre. Presidirà l'acte el diputat i portaveu al Parlament de Catalunya, Sergi Sabrià, amb qui es podrà compartir reflexions i neguits. En el decurs del sopar, també es retrà homenatge als militants de la comarca que compleixen 25 anys de militància. El preu del sopar és de 25 €  i inclou una aportació a la caixa de resistència per als presos polítics i exiliats. És obert a tothom: militants, simpatitzants i amics i amigues que ho desitgin. Per inscriure’s cal posar-se en contacte per correu electrònic (valls@esquerra.cat) o per mòbil (665 964 035). El president d’ERC Alt Camp, Josep Maria Pallàs, destaca que “ara, més que mai, hem d'estar units i forts contra la repressió d'un Estat que ens vol esclafar. Ara, més que mai, hem d'estar units, alegres i combatius” i fa una crida a la participació en aquest sopar.

Jordi Cartanyà, durant la passada edició de la Mostra de Cultures de Valls.

'Valorem molt positivament la tasca de cooperació internacional que es fa des de Valls’

La secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls valora molt positivament que l'Ajuntament de Valls, a través de la Regidoria de Benestar Social, hagi consolidat des del 2015 fins l’actualitat “la seva política de cooperació internacional, amb aportacions anuals de 10.000 euros del pressupost municipal a projectes d’ajuda als refugiats i a comunitats originàries de països en vies de desenvolupament que tenen vincles amb Valls”, destaca el president local, Andreu Garcia. Així, el regidor de l’àrea i primer tinent d’alcalde, Jordi Cartanyà, va anunciar aquest dimarts durant el ple que enguany es destinarà una part d’aquests recursos econòmics a la Fundació Proactiva Open Arms per ajudar-los en la seva tasca de rescat de persones al Mediterrani, sobretot ara que està sent víctima d’una persecució per part de les autoritats italianes.   A través del Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, el consistori va destinar l’any 2017 un total de 10.000 euros a un projecte de sensibilització contra la mutilació genital femenina a Gàmbia i a un programa per afavorir els drets de salut dels refugiats sirians i libanesos a Aarsall. El 2016, els havia destinat a donar suport a les dones dels municipis rurals de la regió de Tànger i Tetuan al Marroc i a l’acollida de la població refugiada en trànsit a Europa víctima dels conflictes armats a l’àrea de la Mediterrània. Jordi Cartanyà assegura que “des que vaig assumir les responsabilitats de Serveis Socials aquest mandat, l'Ajuntament va recuperar les partides de cooperació internacional, orientades en dues línies: d’una banda, de suport a les rutes i programes per als refugiats i, de l’altra, participar en projectes en països d’origen de comunitats amb presència a Valls que s’estan duent a terme tant allí com a la nostra ciutat”.   Andreu Garcia posa de manifest que aquest tipus de polítiques són “el model de societat republicana que volem per a la ciutat, on destaqui per damunt de tot la integració i la convivència entre tots els vallencs i les vallenques, sigui quin sigui el seu origen”.

Josep Maria Climent.

JOSEP MARIA CLIMENT FERRÉ (1959-2018), CATALÀ, REPUBLICÀ I D’ESQUERRES

Ens ha deixat abans d’hora, quan encara tenia tantes coses per dir i per fer, en Josep Maria Climent, un militant de l’Esquerra Nacional de primera hora, un home que, des que tenia ús de raó, havia treballat de manera indestriable per l’alliberament nacional i de classe del poble treballador català.   Fruit d’aquest compromís polític i social, en Josep Maria compaginà la militància a CCOO i a ERC durant molts anys. De la seva llarga i fructífera trajectòria com a sindicalista i defensor dels treballadors de MAI-Lear, segur que en parlarà molt millor la gent de CCOO. Nosaltres volem posar en valor aquí la seva dedicació i compromís amb ERC.  Aquella ERC debilitada i que amb prou feines aconseguia fer-se un forat creïble entre les classes populars catalanes  rebé, gràcies a l’esforç tenaç de gent com el Josep Maria, l’impuls necessari a partir dels vuitanta i dels noranta per refer-se i consolidar-se. L’ERC d’ara, l’ERC que aplega bona part del poble treballador català, no es pot explicar sense la lluita contracorrent, sorda i infatigable de militants de pedra picada com el company que ens ha deixat massa d’hora. Entre d’altres responsabilitats, el Josep Maria va ser el president de la secció local de Valls del 2000 al 2003, i formà part de la nostra llista municipal diverses legislatures. Sempre hi era, allà on calgués i des d’on calgués. Com a bon casteller, sabia que tots els llocs eren imprescindibles: a la pinya o al pom de dalt,  i no li recava arromangar-se pel que calgués.  Patriotisme, compromís i vocació de servei. Això era el Josep Maria.   L’activitat social, política i laboral del Josep Maria sempre ha estat frenètica, perquè sempre es va estimar amb passió aquest poble i la seva dissortada història. Com també va estimar amb passió la seva família, a qui volem enviar tot el nostre afecte i sentiment per la pèrdua devastadora i sobtada del marit i pare.   La seva trajectòria és un exemple i un estímul pels qui seguim.

Una de les parades de la ruta, davant de l'antic Hospital de Sang (ara Col·legi Claret).

Les dones d'ERC Valls homenatgen cinc emprenedores fent una ruta per la ciutat

El grup de dones d'ERC Valls va fer dissabte passat, 10 de març, un original recorregut a peu per la ciutat amb l'objectiu de posar en valor l'emprenedoria de cinc dones vallenques ja desaparegudes que en el seu temps van trencar motlles. Aquesta iniciativa, que s'emmarcava en el Dia Internacional de les Dones del 8 de març i que va comptar amb una vintena de participants, va mostrar el gran potencial de les dones vallenques en general des de principis del segle XX, fent especial èmfasi en les tasques professionals i socials de les cinc escollides com a més representatives. En aquest passeig per la ciutat, es van descobrir dones referents en la vida social, cultural i científica del Valls de principis del segle XX. Les dones homenatjades amb aquesta ruta van ser: Dolors Vives Rodon, pilot d'aviació; Maria Murtra Casanovas, llicenciada en farmàcia; Josefina Cardó Soler, doctora i catedràtica de Geografia i Història; Ramona Serra Escoté, infermera de l'Hospital de Sang, i Maria Güell Puig, religiosa i fundadora de l'Institut de la Caritat de l'Immaculat Cor de Maria. Les dones participants van anar glossant a cadascuna de les homenatjades en els espais de la ciutat que estaven relacionats amb les seves trajectòries vitals: plaça dels Quarters (antic IES Narcís Oller); plaça de la Creu (antic Hospital de Sang); carrer de la Figuereta (convent de les monges del Cor de Maria); carrer de Sant Antoni i carrer de la Cort. L'acte comptà amb l'acompanyament musical de dues alumnes de l'aula de música Músic- Art, i finalitzà a la plaça del Blat amb la lectura del Manifest del Dia Internacional de les Dones.

Acte del Dia de les Dones.

ERC Valls commemora el Dia de les Dones amb un itinerari de vallenques emprenedores

El grup de dones d'ERC Valls ha organitzat per aquest dissabte, 10 de març, a les 11 hores, un recorregut a peu per Valls, que començarà a la plaça del Quarter, per tal de posar en valor l'emprenedoria de dones vallenques, que en el seu temps varen trencar esquemes. Aquesta iniciativa, que s'emmarca en el Dia Internacional de les Dones del 8 de març, vol mostrar el gran potencial de dones vallenques des de principis del segle XX per posar èmfasi en la seva tasca. En aquest passeig per la ciutat es podran descobrir dones referents en la vida social, cultural i científica del Valls de principis del segle XX. Les dones que es visibilitzaran amb aquesta ruta seran Dolors Vives Rodon, pilot d'aviació; Maria Murtra Casanovas, llicenciada en farmàcia; Josefina Cardó Soler, doctora i catedràtica de Geografia i Història; Ramona Serra Escoté, infermera de l'Hospital de Sang, i Maria Güell Puig, religiosa i fundadora de l'Institut de la Caritat de l'Immaculat Cor de Maria. L'itinerari, conduït pel grup de dones de la secció local, s'iniciarà a les onze de matí a la plaça del Quarter, davant l'actual Institut Serra de Miramar. L'acte comptarà amb l'acompanyament musical de l'aula de música Músic- Art, i finalitzarà a la plaça del Blat amb la lectura del Manifest del Dia Internacional de les Dones.

Jordi Cartanyà i Núria Gavarró, dissabte passat al parc de barres, al Fornàs.

‘Els pressupostos participatius ens acosten al model d’administració pública propera que volem per a Valls’

La secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls celebra que l'Ajuntament de Valls, a través de la Regidoria de Participació Ciutadana i Igualtat, avanci de manera decidida en el procés de pressupostos participatius per implicar la ciutadania en la presa de decisions de la gestió municipal.   Precisament, dissabte passat es va inaugurar el parc de barres al Fornàs, un equipament esportiu i lúdic per als joves vallencs que s’ha convertit en un dels primers projectes que s’han posat en marxa fruit de la participació ciutadana l’any 2017. I recentment, el pressupost municipal aprovat per al 2018 ha doblat l’aportació als pressupostos participatius fins assolir els 147.000 euros. Són dos fets tangibles que ens acosten al model d’administració pública propera a la ciutadania que volem per a Valls.   En l’acord de govern municipal que van segellar ERC i CiU el 2015 per aquesta legislatura, es va potenciar la creació d’una regidoria de Participació Ciutadana com a eina per fomentar de manera sistemàtica la participació de la ciutadania vallenca en la presa de decisions de l’Ajuntament. “El nou equip de govern teníem clar des del principi que cal avançar cap a una nova cultura política: passar de la democràcia representativa a la democràcia participativa, que es tingui en compte la ciutadania d'una forma més constant”, afirma Núria Gavarró, secretària d’organització d’ERC Valls i regidora de Participació Ciutadana i Igualtat.   El pressupost participatiu és una de les màximes expressions i de major compromís de la participació ciutadana, ja que permet influir o decidir directament sobre els pressupostos públics i que la ciutadania decideixi el model de ciutat que vol. “Implica un nou concepte d’administració pública, més propera al ciutadà, transparent i que fomenta la coresponsabilitat de la ciutadania en les decisions del dia a dia municipal”, segons Núria Gavarró.   “Estem convençuts que la implicació de la ciutadania en la vida col·lectiva no s’ha de limitar a l’elecció cada quatre anys dels representants a l’Ajuntament, sinó que cal avançar cap a una democràcia participativa que accepti i reconegui un major protagonisme dels ciutadans i les ciutadanes en la construcció col·lectiva de la ciutat i en les decisions que l’afecten”, assegura Gavarró.

López, Peris i Gavarró, ahir al Convent del Carme de Valls.

Esquerra Republicana homenatja els apoderats i les apoderades de Valls i l'Alt Camp

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls i l'Alt Camp va organitzar ahir divendres al vespre una trobada republicana amb amics i militants de la comarca, a la sala d'actes del Convent del Carme de Valls, que va comptar amb una seixantena d'assistents. L’objectiu d’aquesta jornada era establir un col·loqui entre totes les persones independentistes que van participar activament com a apoderats i apoderades en les eleccions del 21 de desembre del 2017. El president comarcal d’ERC Alt Camp, Josep Maria Pallàs, va explicar que amb aquesta iniciativa “féiem una crida a tots els ciutadans i ciutadanes compromesos amb el progrés i la llibertat del poble a debatre sobre el futur del país”. L’acte va consistir en una xerrada i posterior col·loqui amb responsables polítics d’Esquerra Republicana. Hi van participar la regidora d’ERC a l'Ajuntament de Valls, Núria Gavarró, el també regidor d’ERC a Valls i diputat al Parlament de Catalunya, Òscar Peris, i el vicesecretari general d’acció política d’ERC, Eduard López. L’objectiu d’aquesta trobada era al mateix temps fer un reconeixement a tots els apoderats i les apoderades d’Esquerra el 21D, que van vetllar per tal que unes eleccions il·legítimes fossin una nova i inequívoca manifestació democràtica del poble català, com va destacar Núria Gavarró en la seva intervenció. Òscar Peris va repassar la situació política del país i en especial l'estat de les negociacions entre els partits per tal de formar un govern estable ben aviat. Eduard López va animar els assistents "a no tenir por, a seguir endavant amb el projecte col.lectiu de país i a persistir per la República". La trobada va cloure amb un refrigeri amb productes de km0.

Reunió de l'executiva local d'ERC a Valls.

‘Valorem molt positivament els pressupostos municipals perquè avancen cap al model de ciutat republicana que volem’

La secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls valora molt positivament l’accent social i l’aposta per les persones, la participació, la transparència, els sectors econòmics locals i la creació d’ocupació en els pressupostos de l’Ajuntament de Valls per al 2018. Enguany creix un 9,1% respecte el 2017 el conjunt dels serveis a les persones, i en foment de l’ocupació i de creixement econòmic augmenta un 6,1%, és a dir, “continua la tendència habitual a l'Ajuntament de Valls aquests darrers anys, amb una aposta decidida per les polítiques adreçades a les persones i a la seva qualitat de vida, fidel a l’acord de govern subscrit el 2015”, afirma Andreu Garcia, president de la secció local, que afegeix: “Avancem cap al model de ciutat que volem des d’Esquerra Republicana, basada en els valors republicans de la igualtat d’oportunitats, la fraternitat, la justícia social i el progrés”.   L’objectiu de govern és fer una ciutat més cohesionada, amb una millor qualitat de vida i amb més oportunitats per a tothom, i això es reflecteix en els pressupostos apostant per partides que impulsin Valls per posicionar-se dins del territori. Segons Andreu Garcia, “les polítiques actives que possibiliten la formació i l'ocupació, el suport al teixit empresarial local, l’empenta al comerç de proximitat i l’increment dels recursos destinats a la promoció turística i d’esdeveniments de la ciutat són aspectes que van directament encaminats cap al projecte de ciutat que defensem des d’Esquerra Republicana”. El president de la secció local posa com a exemple que la feina en l’àmbit de la promoció econòmica “dóna els seus fruits gràcies al suport al comerç local i a la modernització de fires i mercats, amb un augment pressupostari de gairebé el 30% en els dos darrers anys”.   El 2018 es destinen gairebé 1,5 milions d’euros a pressupost social i aquesta és una molt bona notícia, perquè destinar recursos a les persones permet tenir una societat millor, més cohesionada i socialment més ben redistribuïda.