Valls

Totes les notícies

Francesc Anguela davant de l'OAC de Valls.

Felicitem l’OAC, un servei creat pel govern d’ERC a Valls fa 16 anys, per la renovació de la certificació de qualitat ISO 9001

Des d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls valorem amb especial satisfacció que l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Valls hagi renovat fa pocs dies la certificació ISO 9001 assolida l’any 2015. La ISO 9001, concedida per AENOR, certifica la qualitat d'aquest servei municipal que es va crear fa 16 anys quan ERC governava a l’Ajuntament i en tenia l’alcaldia, i des de llavors s'ha consolidat com el centre principal d'informació i consultes dels ciutadans dels diversos serveis municipals. Enguany, l’OAC ha atès presencialment més de 32.000 persones i ha gestionat més de 40.000 trucades telefòniques. Valorem molt positivament la tasca realitzada fins el moment i demanem que se segueixi treballant com ara per ampliar i millorar el servei a la ciutadania en tots els àmbits de l’Ajuntament.   L’OAC actualment depèn de la Regidoria de Transparència i TIC, dirigida pel republicà Francesc Anguela, que felicita “a tot l'equip de l'oficina per mantenir els estàndards de qualitat tan elevats i el bon servei al ciutadà que estem oferint”. Així, un 98,2% de les persones que van respondre l’enquesta de satisfacció considera el servei com a «útil» o «molt útil» i en destaquen com a punts forts el poc temps d’espera en ser atesos (94,78%) i el bon tracte del personal (97,39%). Un 93,8% dels ciutadans enquestats considera que a l’OAC s’ha resolt la seva consulta o tràmit de manera ràpida i,  en general,  assenyalen les actuals dependències de l’oficina com adequades.   L’OAC es va posar en funcionament el 5 de març del 2001, sent l`alcalde de Valls Jordi Castells, després que ERC treiés els millors resultats electorals fins aleshores amb 5 regidors. Andreu Fernández era el regidor de Recursos Humans i Organització Interna i es va encarregar d’impulsar l’OAC: “Feia anys que tothom s`omplia la boca i parlava de l’oficina d'atenció al ciutadà però ningú havia fet mai res al respecte; vam iniciar el procés amb l’inestimable suport de Jordi Castells com a alcalde i de tots els regidors d'ERC”.

Participants en la jornada.

ERC a l’Ajuntament de Valls analitza els dos anys de mandat i anuncia nous projectes

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a l’Ajuntament de Valls i la secció local d’ERC Valls van celebrar ahir una jornada municipalista per fer balanç dels dos anys de la seva acció de govern i per analitzar els reptes de futur coincidint amb l’equador del mandat. Esquerra va tornar a governar a l’Ajuntament de Valls el 2015 després d’haver-ho fet en anteriors etapes, i el seu segell com a partit s’ha fet palès durant aquest període en les àrees que gestiona, especialment en algunes que no havien estat mai dirigides per republicans i d’altres de nova creació com Participació Ciutadana, Transparència i TIC i Habitatge.   La trobada, oberta a militants, amics i simpatitzants, es va fer a l’Antic Convent del Carme. Amb el lema ‘Refresquem l’Ajuntament de Valls’, va ser un espai de participació i de debat per recollir les aportacions dels assistents, i alhora va servir per explicar els projectes dels quatre regidors republicans que han aportat ‘aire fresc’ a la casa consistorial, en referència al lema de la campanya de les eleccions municipals del 2015. Van ser molts els temes tractats, i al mateix temps es van apuntar alguns projectes de futur com la posada en marxa de pisos socials per part de l’Ajuntament, la commemoració del 120è aniversari del campanar de Valls l’any vinent, la posada en funcionament de la xarxa d’escoles igualitàries i del Premi Igualtat i la instal·lació del carril bici que unirà el barri antic i el barri del Fornàs fins el polígon industrial travessant tot el nucli urbà.   La jornada va començar amb la benvinguda per part del president de la Federació Regional d’ERC Camp de Tarragona i diputat al Parlament de Catalunya, Ferran Civit, que va animar els regidors i la militància a “seguir treballant com fins ara, demostrant que som gent honesta, pencaire, i que estem al costat de les persones fins el final”. Després van anar intervenint els quatre regidors republicans que integren l’equip de govern municipal: Jordi Cartanyà, primer tinent d’alcalde i regidor de Benestar Social i d’Habitatge; Òscar Peris, regidor de Comerç i Turisme; Núria Gavarró, regidora de Participació Ciutadana i d’Igualtat, i Francesc Anguela, regidor de Mobilitat i de Transparència i TIC.

Cartell de la Jornada Municipalista 2017.

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Valls fa balanç de dos anys de govern amb una jornada oberta a tothom

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a l’Ajuntament de Valls i la secció local d’ERC Valls han organitzat una jornada municipalista per fer balanç dels dos anys de la seva acció de govern i per analitzar els reptes de futur coincidint amb l’equador del mandat. La trobada, oberta a militants, amics i simpatitzants, se celebrarà dissabte vinent, dia 29 de juliol, a partir de les 9.30h a l’Antic Convent del Carme (plaça del Carme, 1). Amb el lema ‘Refresquem l’Ajuntament de Valls’, vol ser un espai de participació i de debat per recollir les aportacions dels assistents, i alhora ha de servir per explicar els projectes dels quatre regidors republicans que han aportat ‘aire fresc’ a la casa consistorial, en referència al lema de la campanya de les eleccions municipals del 2015.   La jornada començarà a les 10h amb la benvinguda per part del president de la Federació Regional d’ERC Camp de Tarragona i diputat al Parlament de Catalunya, Ferran Civit. Després aniran intervenint fins les 13.30h els quatre regidors republicans que integren l’equip de govern municipal: Jordi Cartanyà, primer tinent d’alcalde i regidor de Benestar Social i d’Habitatge; Òscar Peris, regidor de Comerç i Turisme; Núria Gavarró, regidora de Participació Ciutadana i d’Igualtat, i Francesc Anguela, regidor de Mobilitat i de Transparència i TIC. Tots quatre repassaran la feina feta des de les seves respectives regidories i els projectes en curs, així com també exposaran els grans temes de ciutat que treballen conjuntament amb els socis de govern municipal.   Després de les conclusions, farà la cloenda de la jornada el diputat al Parlament de Catalunya i secretari de Política Municipal d’ERC, Marc Sanglas. Al final està previst un dinar amb els assistents. Per participar en la trobada cal fer la inscripció enviant un correu electrònic amb les dades a valls@esquerra.cat ja que l’aforament de la sala és limitat.

Andreu Garcia, a l'espai de l'antiga piscina del Vilar que es convertirà en pista poliesportiva.

Garcia: 'La nova pista que es farà al Vilar és una clara mostra de suport al teixit esportiu de Valls'

“Valorem molt positivament que vagi endavant el projecte de construcció d’una nova pista poliesportiva al Vilar, perquè demostra que allò que es promet en campanya i se signa en un acord de govern municipal s’acaba complint”. El president d’ERC Valls, Andreu Garcia, qualifica així el projecte de pista poliesportiva adaptada a la pràctica del futbol sala, bàsquet, patinatge, handbol i hoquei que s’ubicarà en l’espai de l’antiga piscina descoberta, i al mateix temps ho veu com una “clara mostra de suport al teixit esportiu local i al foment de la pràctica de l’esport, que sempre hem defensat des d’Esquerra”.   Garcia explica que “volíem una nova pista poliesportiva d’accés lliure a l’espai que ara ocupa l’antiga piscina del Vilar, per facilitar la pràctica de l’esport amb caràcter lúdic i, en especial, fomentar que gent gran i persones amb mobilitat reduïda puguin fer esport, la qual cosa es garanteix amb aquest projecte”. L’equipament comportarà una inversió de 300.000 euros i transformarà completament l’àrea amb l’eliminació de barreres arquitectòniques per permetre la total accessibilitat a les noves instal·lacions.   “L’esport -diu Andreu Garcia­- és un motor de canvi social, una eina de socialització i d’arrelament al país. Permet enfortir la cohesió de la nostra ciutat i dels barris mitjançant la incorporació del projecte esportiu del municipi al projecte esportiu dels centres docents, amb la promoció de la salut per l’esport o amb la incorporació de les persones nouvingudes a la ciutadania plena”. El president de la secció local d’ERC argumenta que l’esport també és un motor de canvi econòmic, amb capacitat de generar ocupació i riquesa, que articula un complex sector productiu i de serveis. A més, “el teixit associatiu esportiu és el més gran en quantitat i extensió i és la base de l’assoliment dels resultats esportius d’alt nivell de l’esport català, i també vallenc, per això és cabdal donar suport als clubs i a les entitats esportives”, afirma.

Inauguració del Club Social Porta Oberta dijous passat 29 de juny.

‘El Club Social Porta Oberta ens modernitza com a ciutat i normalitza les malalties mentals’

“És una iniciativa que ens modernitza com a ciutat i que neix amb la voluntat de créixer en el futur ja que té el suport polític i social necessaris”. Amb aquestes paraules, la treballadora social Gisela Benedicto, membre de l’equip d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls, valora l’obertura, dissabte passat 1 de juliol, del Club Social Porta Oberta per a persones amb malalties mentals. “Tots podem tenir un problema de salut mental, i projectes com aquest miren de normalitzar la malaltia”, assegura.   Aquest nou servei, que se suma al Centre de Dia ja existent des de març i al Centre de Salut Mental obert des de fa més anys, era una demanda del col·lectiu de malalts i els seus familiars a la qual s’estava mirant de donar resposta des de l’any 2005. Finalment, amb l’entrada d’ERC a l’equip de govern municipal de Valls el 2015, s’ha donat l’impuls definitiu al projecte, en estreta col·laboració amb l’Associació Porta Oberta i el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat. Benedicto recorda que “aquest és un programa que ajuda a la socialització de les persones, i des d’Esquerra mai ens oblidem de cap persona o col·lectiu que forma part de la nostra societat. Esquerra aposta molt fort per aquestes iniciatives perquè creu en l’ajuda a les persones que ho necessiten”.   El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Valls per ERC i regidor de Benestar Social i Habitatge, Jordi Cartanyà, acompanyat pel director territorial del Departament de Treball, Francesc Tarragona, van inaugurar el Club Social la setmana passada. La inversió pública de la Generalitat en aquest servei ha estat de 90.000 euros. Segons Cartanyà, és una “aposta per la ciutat i per normalitzar les persones amb malalties mentals". Per a Tarragona, el servei demostra que “s'està treballant per transformar la visió que té la societat de les malalties mentals i per evitar l'exclusió social". El Club Social és adreçat a persones de l'Alt Camp i la Conca de Barberà que, a causa de patir un problema de salut mental, tenen dificultats en la seva inclusió social i comunitària.

Andreu Garcia, davant del Kursaal de Valls.

ERC Valls valora les inversions fetes en el Kursaal i demana que es mantinguin per assolir el ple rendiment del recinte

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls reivindica la plena recuperació del Kursaal com a espai polivalent per a la realització d’activitats de tota mena al llarg de l’any, i valora les inversions en millores de l’equipament públic municipal que s’hi han fet en els dos últims anys, des que el grup municipal d’ERC va entrar a formar part de l’equip de govern. Les darreres intervencions en la sala han permès a col·lectius com la gent gran disposar d’un recinte permanent per a les seves activitats lúdiques, mentre avança el projecte de recuperació de Ca Xapes com a llar dels jubilats.   Aquestes millores “han permès la celebració dels balls per a la gent gran i moltes altres activitats que donen nom i prestigi a la ciutat de Valls com la Mostra Internacional d’Aus, la Mostra Canina i l’Espai de l’Estudiant, per citar-ne algunes”, afirma el president d’ERC Valls, Andreu Garcia. I agefeix que “en els dos últims anys s’ha notat molt l’impuls que l’equip de govern municipal ha donat a aquest equipament cultural i lúdic”. Recorda que “l’alcalde republicà Jordi Castells va encertar amb l’adquisició de l’antiga fàbrica d’Starpan i la seva reconversió en un espai polivalent. Des de les Decennals del 2001, moltíssims actes s’han beneficiat d’un espai ample, amb fàcil aparcament i accés, i funcional, que ja és un equipament important de la ciutat”.   “La nostra formació -diu Andreu Garcia- ja duia en el seu programa la voluntat de fer els estudis pertinents per determinar les reformes necessàries per a la utilització del Kursaal a ple rendiment, i la reparació i manteniment dels serveis actuals”. En aquest sentit, l’Ajuntament de Valls va adquirir al desembre passat una cortina separadora i una cortina ignífuga per un import total de 5.965,30 euros amb l’objectiu de reduir despeses en el manteniment de l'equipament i a la vegada millorar les condicions de seguretat de la sala. Posteriorment, al març, va arranjar la coberta de l’edifici amb una inversió de 5.

Francesc Anguela i Jordi Cartanyà.

El grup municipal proposa sancionar els operadors energètics que tallin el subministrament a persones o famílies en situació vulnerable

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a l’Ajuntament de Valls presentarà en el proper ple de dilluns, 29 de maig, una moció per la sobirania energètica que preveu sancionar les empreses operadores en cas que incompleixin la Llei 24/2015, pel que fa als talls de subministrament a persones o famílies vulnerables, i per talls de llum indeguts fets sense sol·licitar prèviament un informe als serveis socials municipals per determinar si les persones o unitats familiars estan en situació de risc d’execució residencial.   La moció, a la qual s’ha sumat el grup municipal de CiU, està en sintonia amb el Pacte Nacional per a la Transició Energètica de Catalunya, aprovat pel Govern de Catalunya el passat 3 de febrer i actualment en tràmit parlamentari. El Pacte vol consensuar el model energètic del futur, de manera que les decisions estratègiques en aquest àmbit comptin amb un ampli suport d’institucions, ciutadans, empreses i territori. L’Ajuntament de Valls se sumarà així a una iniciativa que ja han adoptat altres ajuntaments catalans, com el de Sabadell, governat per ERC.   La moció insta l’Estat espanyol a establir un mercat energètic, amb control públic, lliure d’oligopolis i amb un sistema de preus de les energies just, equitatiu, competitiu, sostenible ambientalment i transparent. Jordi Cartanyà, primer tinent d’alcalde per ERC, explica que “el model energètic actual no prima l’eficiència ni l’estalvi energètic ja que gran part del cost de l’electricitat no es basa en el consum. Els interessos econòmics de les elèctriques han passat fins ara per davant de l’interès general amb la connivència de l’Estat, explicant en gran part l’increment del rebut que paguen les famílies”.   Així doncs, la moció dona suport al canvi de model energètic que estableix el Pacte, en el marc del procés constituent de la nova República Catalana, apostant per un model 100% renovable en base a energia distribuïda, i on la ciutadania sigui, més enllà de consumidora, també productora i distribuïdora.

Lliurament del Premi del Comerç Vallenc.

Òscar Peris: ‘Casos com el Premi del Comerç Vallenc d’enguany demostren que tenim un sector amb potencial, innovador i de qualitat’

La vitalitat de la ciutat de Valls en tots els àmbits es va fer palesa, un any més, en la 34a Nit de Premis que es va celebrar dissabte 6 de maig al Centre Cultural Municipal. En total es van lliurar 26 guardons repartits en 16 premis atorgats per 12 entitats i institucions vallenques. Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls felicita a tots i totes els/les guardonats/des i també reconeix la tasca de les entitats que fan possible un esdeveniment de gran repercussió com és aquest. Fem especial esment al Premi a la Iniciativa Cívica, concedit al Cor Audite, per la seva dilatada trajectòria, i al Vallenc de l’Any, atorgat al director de l’Escola la Candela, Llorenç Gimeno, per un projecte educatiu integrador que s’ha convertit en un bon exemple a seguir.   El caràcter emprenedor com un dels valors que més es reconeix en aquesta Nit de Premis es va posar de manifest també en guardons com el XVI Premi del Comerç Vallenc, que enguany ha estat per a Pintures Solé per la celebració dels seus cinquanta anys de trajectòria i per l’aposta renovadora que l’establiment està a punt de tirar endavant. “Casos com aquest demostren que a Valls tenim un comerç amb potencial, innovador, de qualitat, diversificat i especialitzat que és la base per construir un model comercial arrelat a la trama urbana, modern i dinàmic, amb una pluralitat d’oferta competitiva i equilibrada entre formats”, en opinió del regidor de Comerç i Turisme de l’Ajuntament de Valls, el republicà Òscar Peris.   Valorem molt positivament la tasca que la regidoria de Comerç i Turisme desenvolupa per tal d’enfortir els espais i canals de comunicació estables i fluids amb el teixit comercial de la ciutat, dotar de contingut i poder de decisió el Consell de Comerç, millorar la coordinació entre els diferents agents implicats per sumar esforços i potenciar l’associació de comerciants Comerç de Valls com a interlocutora. Òscar Peris explica que “apostem pel comerç de proximitat, promovem campanyes contínues durant l’any per tal de potenciar més l’activitat comercial i facilitem que els establiments surtin al carrer, donin vida a la ciutat”.

La xerrada d'ahir a Casa Caritat.

Ana Surra: ‘Ara ens hem d’unir tots els immigrants i lluitar per la independència, i definir com volem que sigui la nostra República’

Ana Surra, diputada al Congrés a Madrid per Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), va presidir ahir al vespre-nit a Valls els actes de commemoració de la Setmana de la República a l’Alt Camp. Surra, que és d’origen uruguaià però porta anys residint a Catalunya, va assegurar durant una xerrada que va fer a la Casa Caritat davant d’una trentena de militants i simpatitzants que “ara és el moment en que ens hem d’unir tots els immigrants i lluitar per la independència, i definir com volem que sigui la nostra República”. La diputada va afegir que “el percentatge que ens falta per aconseguir el sí a la independència ens vindrà dels immigrants d’altres països i dels qui van venir d’altres zones d’Espanya”.     Amb el títol ‘La República que farem, la farem entre tots i totes’, Ana Surra va anar desgranant un per un els arguments a favor d’una Catalunya independent i els motius que, segons ella, han de convèncer els catalans d’origen immigrant perquè “des del moment zero, en la República tots serem catalans si ho volem ser, tots els qui hi vivim tindrem els drets que ens dona un nou país”. La diputada va defensar que tots i totes “hem de participar en la vida política perquè tot és política” i va dir que “hem de decidir entre tots i totes perquè la República és el sistema que garanteix una major participació de la gent”. Segons va recordar, “quan vam començar a treballar per la integració de les persones vingudes de fora, els havíem d’explicar què volíem fer amb la República, però ara són elles les qui s’ofereixen sobre què poden fer perquè vingui la República”.   Segons Surra, “el moviment social des del 2010 és com una onada que ha anat avançant i s’empassa tot allò que s’hi oposa; s’ha empassat fins i tot partits sencers, però Esquerra s’ha mantingut damunt de la onada perquè està amb la gent”. La diputada al Congrés va concloure dient que “cada dia estic més convençuda que guanyarem”.