Valls

Totes les notícies

Evolució del deute en l'últim any i mig.

El deute de la Generalitat amb Valls es redueix un 61% per la bona gestió d'Economia

Durant el darrer mandat, Esquerra Republicana ha demostrat la seva excel·lent capacitat de gestió al capdavant de Conselleries tan sensibles com la de Benestar Social, Salut, Justícia, i sobretot la Conselleria d’Economia. Cal recordar que en el moment en què el vicepresident Oriol Junqueras i el seu equip van posar-se al capdavant dels departaments d’Economia i Hisenda les finances de la Generalitat patien importants tensions de tresoreria, agreujades pel dèficit fiscal al qual ens sotmet l’actual sistema de finançament i per l’estricta normativa imposada per l’Estat espanyol en matèria de dèficit i estabilitat pressupostària. No oblidem que aquest és un problema que afecta també de manera directa els municipis, als quals el Ministre Montoro no permet retornar els superàvits a la ciutadania. Els ajuntaments governats per Esquerra Republicana han sabut trobar l’equilibri entre una gestió econòmica responsable i l’increment de recursos en polítiques rellevants per l’assoliment de la justícia social i la igualtat d’oportunitats. La bona gestió de l’equip de la Conselleria d’Economia i Hisenda ha permès sanejar les finances de la Generalitat, reduint el dèficit públic, el termini de pagament a proveïdors i posant les bases per a un creixement econòmic que ha assolit valors del 3,5% del PIB. Un exemple molt evident d’aquesta bona gestió ha estat la reducció del deute que acumulava la Generalitat amb els ajuntaments, passant dels 595 milions d’euros pendents a l’inici de legislatura als 150 milions d’euros actuals, és a dir, una reducció del 74% que ha suposat una injecció econòmica molt important per als nostres municipis. En el cas concret de l’Ajuntament de Valls la reducció ha estat dels 2.863.000 euros inicials a 1.116.000 euros actuals, la qual cosa suposa una reducció del 61% entre el març del 2016 i l'octubre del 2017, de manera que hem pogut ingressar els imports pendents per invertir-los preferentment en projectes socials en benefici de la ciutadania.

El Centre Cultural ple de gom a gom.

Romeva, Tardà, Picas, Peris i Llauradó obren la campanya a Valls amb un clam massiu per la llibertat i la democràcia

El Centre Cultural Municipal de Valls ha quedat petit aquest dimecres 6 de desembre durant l'acte d'inici de campanya d'Esquerra Republicana al Camp de Tarragona. L'acte ha sigut un homenatge al president del partit i vicepresident de Catalunya, Oriol Junqueras, que encara està a la presó. Tots els ponents han recordat als qui encara són presos polítics i els que estan a l'exili. Un dels moments més emotius de l'acte ha estat la participació del conseller Raül Romeva, ja que fa pocs dies ha estat allibertat de la presó d'Estremera. En l'acte ha participat el diputat al Congrés, Joan Tardà, i la candidata i esportista Núria Picas, que sempre ha defensat la independència de Catalunya. Els candidats per Tarragona, Òscar Peris i Noemí Llauradó, han reivindicat el pes del territori, on són claus les polítiques socials que ja ha implementat el Govern fins ara, i han defensat que cal apostar per la segona àrea metropolitana de Catalunya com a potència econòmica. A l'auditori no hi ha faltat representació de la resta de la llista transversal que ha fet ERC a Tarragona i també han estat presents senadors, diputats, alcaldes i regidors d'Esquerra al territori. Poc més tard de les 7 de la tarda, ha començat l'acte a Valls amb una multitud que esperaven els discursos dels republicans. L'obertura de l'acte ha anat a càrrec de Núria Picas, candidata independent número 25 per Barcelona i esportista catalana que ha fet el pas a la política. Picas ha fet que l'objectiu clar d'aquestes eleccions és aconseguir guanyar per construir la República. Seguidament, ha pujat a l'escenari la candidata número dos per Tarragona, Noemí Llauradó. La reusenca ha defensat que aquesta república ha de ser per millorar les condicions i drets de tots els catalans i catalanes i sobretot, fer "una República amb polítiques socials per les persones". En acabar, ha estat el torn del diputat al Congrés, Joan Tardà, que ha manifestat que a l'Estat espanyol, davant del procés d'independència de Catalunya, el mou la venjança i la necessitat de fer hostatges: "Com deia un: si no atajamos a los catalanes, al final se saldrán con la suya".

Candidatura d'Esquerra al Parlament per la demarcació de Tarragona.

El cap de llista d’Esquerra, Òscar Peris: “L’objectiu principal del 21D és fer República, aconseguir recuperar les institucions i reclamar la llibertat dels presos”

Esquerra Republicana – Catalunya Sí ha presentat una llista cremallera per Tarragona a les eleccions del 21 de desembre pel Parlament de Catalunya. Aquesta candidatura està formada amb persones de l’Ebre, del Camp de Tarragona i del Baix Penedès, amb diferents perfils amb experiència en govern, amb alcaldes, amb persones en l’àmbit de les entitats, de l’àmbit social i cultural, persones qualificades que defensaran els valors republicans.   El cap de llista d’ERC per Tarragona, Òscar Peris, ha destacat que “l’objectiu principal d’aquestes eleccions és aconseguir recuperar les institucions que estan segrestades per l’estat espanyol i per l’article 155 i sobretot, reclamar la llibertat dels presos polítics”.  Peris ha remarcat que “som equip preparat i amb capacitat de governar, que volem incloure mesures republicanes concretes per fer un país més just”.   El republicà Peris ha afirmat que “hem fet el millor projecte pel país i aconseguir fer un front comú per aconseguir una majoria representativa al Parlament” i  ha complementat que “hem de fer República, desplegar i implementant totes les lleis que ens ha suspès el Tribunal Constitucional i les hem de posar en pràctica, com són la de la pobresa energètica o la d’assistència sanitària per a tothom”. El vallenc, Peris, ha finalitzat que en aquestes eleccions hem de defensar la “llibertat i la democràcia, a les urnes i fer-ho palès internacionalment”.   Els components de la llista d'Esquerra – Catalunya Sí per Tarragona el 21D són Òscar Peris (Alt Camp), Noemí Llauradó (Baix Camp), Lluís Salvadó (Montsià), Irene Fornós (Catalunya Sí), Ferran Civit (Conca de Barberà) , Raquel Sans (Tarragonès), Alfons Montserrat (Montsià), Teresa Vallverdú (Baix Penedès), Jean-Marc Segarra (Tarragonès), Aina Rovira (JERC) , Jordi Gaseni (Baix Ebre), Montserrat Perelló (Ribera d'Ebre), Lluís Navarrete (Baix Penedès), Carme Folch (Priorat), Roger Heredia (Ribera d'Ebre), Neus Sanromà (Terra Alta), Jordi Fortuny (MES) i Camí Mendoza (Baix Camp).

Òscar Peris.

Òscar Peris, candidat d'ERC per l'Alt Camp a les eleccions del 21-D

Raquel Sans, Noemí Llauradó, Òscar Peris, Ferran Civit i Maria del Carme Folch són les persones escollides als congressos comarcals d’ERC al Camp de Tarragona per formar part de la llista que Esquerra formarà per les eleccions del 21 de desembre al Parlament. La periodista i independent, Raquel Sans ha estat l’escollida com a candidata al congrés del Tarragonès, Noemí Llauradó, regidora d’ERC Reus, la més votada al Baix Camp, Òscar Peris, fins ara delegat del Govern i regidor d’ERC Valls, a l’Alt Camp, el diputat del Parlament, Ferran Civit, escollit per la Conca de Barberà i Maria del Carme Folch,  alcaldessa de Marçà, per la comarca del Priorat. Aquests candidats han estat escollits per les comarques del Camp de Tarragona i seran candidats amb la resta de comarques de l’Ebre i del Baix Penedès per formar la llista per la circumscripció de Tarragona. El candidat escollit per la comarca de l’Alt Camp, Òscar Peris, ha manifestat que  està “orgullós de la confiança que m’han fet els militants de Valls i l’Alt Camp” i ha afegit que “tinc moltes ganes de guanyar aquestes eleccions per a seguir defensant la República”.   Raquel Sans, periodista vallenca i independent, ha estat escollida al congrés comarcal d’ERC Tarragonès, i ha manifestat que “la situació que vivim obliga a prendre partit i a fer pinya per construir un país més just on, com a punt de partida, no es pugui empresonar les persones per les seves idees”.  Sans ha especificat que “la defensa dels interessos de les nostres comarques al Parlament ha estat sens dubte una motivació per fer aquest pas”.   La reusenca Noemí Llauradó, escollida pel congrés comarcal del Baix Camp, ha apuntat que “em comprometo amb la comarca i amb el país per tot allò que pugui ser útil”. Llauradó ha volgut fer èmfasi i agrair “el suport rebut pels companys i companyes militants de la Comarcal del Baix Camp, en especial a la presidenta comarcal, Irene Aragonès i a la presidenta local de Reus, Ester Alberich”.

L'homenatge celebrat avui al monument del President Companys, al Fornàs.

‘Tindrem feina i ens haurem d’arremangar com van fer els qui ens van precedir en altres èpoques, perquè ara ho tenim a tocar’

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls i l’Alt Camp han commemorat avui, diumenge 15 d’octubre, el 77è aniversari de l’assassinat del President Lluís Companys a mans de l’Estat espanyol. L’acte en record de Companys, que cada any s’organitza a la capital de l’Alt Camp, ha estat enguany molt participatiu donada la rellevància del context polític actual, en ple procés de construcció de la nova República Catalana. Precisament, els parlaments que s’han fet al peu del monument a Companys, al barri del Fornàs, han destacat la necessitat de resistir tots i totes units davant dels dies difícils que vindran i en els quals serà necessària la mobilització.   La celebració ha començat a les set del matí a la plaça del Blat, amb les tradicionals salves d’honor en memòria del President Companys, que fou afusellat a trenc d’alba fa 77 anys. Més tard, militants, amics i simpatitzants han pres part en una ofrena floral al monument. Hi han hagut parlaments d’Andreu Garcia, president de la secció local d’ERC a Valls, de Rosa Olivé, presidenta d’Òmnium Alt Camp, que ha llegit un manifest, i del primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Valls, Jordi Cartanyà.   Andreu Garcia ha destacat que “com a demòcrates, és el moment d’estar tots i totes més units que mai i confiar cegament en el nostre Govern, que ens ha pogut dur fins aquí malgrat tots els entrebancs”. Jordi Cartanyà ha recordat que “estem en moments decisius, els propers dies aniran passant coses i haurem d’estar atents a les consignes i mostrar-nos com un poble decidit, dempeus, com fins ara; hem aconseguit tot el que volíem gràcies a la mobilització de tothom”. I ha afegit: “Tindrem feina i ens haurem d’arremangar com van fer en altres èpoques els qui ens van precedir, perquè ho tenim a tocar i depèn de la nostra tenacitat que l’acte que fem avui d’honrar aquells que van deixar molt per arribar on som tingui importància i sentit”.   L’ofrena floral ha comptat amb la participació de membres de les diferents corals vallenques que, dirigides per Teresa Reverté, han interpretat ‘El cànon de la pau’ i ‘Els Segadors’.

El cartell dels actes.

Esquerra recorda els 77 anys de l’assassinat del President Companys amb diversos actes aquest diumenge a Valls

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls i l’Alt Camp commemorarà aquest diumenge, 15 d’octubre, el 77è aniversari de l’assassinat del President Lluís Companys a mans de l’Estat espanyol. L’acte en record de Companys, que cada any s’organitza a la capital de l’Alt Camp, pren una especial rellevància enguany a causa del context polític en què ens trobem, en ple procés de construcció de la nova República Catalana i resistint davant les embestides autoritàries contra Catalunya que ens arriben des del govern central.   La commemoració començarà ben aviat, a les set del matí a la plaça del Blat, amb les salves d’honor en memòria del President Companys, que fou afusellat a trenc d’alba fa 77 anys. Més tard, a les 11.30h, militants, amics i simpatitzants, i tothom que s’hi vulgui afegir, podran participar en una ofrena floral al monument del President Companys a la plaça del mateix nom al barri del Fornàs. Hi hauran parlaments d’Andreu Garcia, president de la secció local d’ERC a Valls, i de Rosa Olivé, presidenta d’Òmnium Alt Camp.   Andreu Garcia destaca que “la figura de Companys encara és ben vigent avui en dia, tan sols cal fixar-se en com des d'Espanya se l'utilitza com a exemple de càstig als catalans, com s’ha fet aquesta setmana a través de les escandaloses i inacceptables declaracions del portaveu popular Pablo Casado”. I afegeix que “mentre França i Alemanya han demanat disculpes oficialment per la seva implicació en la detenció de Companys i posterior lliurament a la dictadura franquista, a Espanya no han reconegut res”.

El Barri Antic tindrà habitatge dotacional públic.

ERC posa en valor que Valls per primera vegada disposarà d’habitatge dotacional públic per als qui més ho necessiten

A Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls valorem molt positivament que des del nostre grup municipal a l’Ajuntament s’impulsi la creació d’habitatge dotacional públic al Barri Antic de la ciutat, destinat a les persones que més ho necessiten, com són la gent gran, els joves i els col·lectius amb menys recursos. És molt important dignificar les condicions de vida dels veïns i l’habitabilitat dels immobles d’aquesta zona de Valls per tal que la gent que hi viu ho faci amb qualitat de vida i alhora hi puguin anar a viure més persones. Així, la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Urbana aprovada aquest dilluns en el ple municipal per tal d’incloure la clau urbanística d’habitatge dotacional és una molt bona notícia per als vallencs i les vallenques.   El primer tinent d'alcalde i regidor de Benestar Social i d'Habitatge, Jordi Cartanyà, destaca la importància d'aquesta decisió: “Amb aquesta aprovació provisional de la modificació del Pla posem les bases per al canvi en la política d'habitatge a la ciutat de Valls. Ens dotem d'una eina que permet la creació d'habitatge dotacional públic”. En aquest sentit, el sistema urbanístic d'habitatges dotacionals públics comprèn les actuacions públiques d'habitatge destinades a satisfer els requeriments temporals de col·lectius de persones amb necessitats d'assistència o d'emancipació justificades en polítiques socials prèviament definides per l’administració local.   Jordi Cartanyà afegeix que “per primera vegada, podrem procedir a l'expropiació de finques per dedicar-les a la promoció pública d'habitatges. Aquesta operació es realitzarà una vegada sigui aprovada per la Comissió d'Urbanisme de Tarragona el mes vinent i així iniciarem aquest procés nou que, de ben segur, incidirà en la millora de les possibilitats de donar resposta a aquelles persones que cerquen habitatge assequible”.   Segons Cartanyà, “la intervenció es farà dins la zona del Barri Antic, la qual cosa provoca indirectament una millora en la rehabilitació dels habitatges i en la possibilitat de residir al barri en vivendes en millors condicions.

Parada de 'Dones pel Sí' al Pati de Valls dissabte dia 16.

‘Volem una República Catalana que treballi per la igualtat entre dones i homes en tots els aspectes’

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls i l’Alt Camp va celebrar dissabte passat dia 16 a la plaça del Pati un acte del col·lectiu ‘Dones pel Sí’ dins la campanya pel referèndum de l’1 d’octubre. La parada republicana, que s’ha muntat cada dimecres i dissabte des del dia 9, va donar veu aquesta vegada a tres dones de tres generacions diferents que van destacar el paper que tenen les dones en la construcció de la nova República catalana.   L’acte, presentat per la mestra Magda Jové, va consistir en unes breus intervencions de Gisela Benedicto, representant de les Joventuts d’ERC (JERC); la pensionista Anna López, i l’artista i artesana Mercè Modol, que van respondre a la pregunta: “Quina oportunitat espereu de la República en clau de dona?”. Gisela Benedicto va dir que li demana que “treballi per la igualtat en tots els aspectes i especialment en l’àmbit laboral”. Anna López va dir que vol un país nou en el qual “la gent jove no hagi de marxar a fora per falta de feina” i on “es treballi per la protecció dels animals i contra les festes i espectacles que en fan un ús inadequat”. Finalment, Mercè Modol va afirmar que “les dones han de gaudir dels mateixos salaris que els homes, la República obre totes les oportunitats a les dones perquè l’home és complementari de la dona i no a l’inrevés”.   ERC ha mobilitzat càrrecs electes, militants, amics i simpatitzants per dur a terme una campanya intensa a favor del Sí a la independència de Catalunya en el referèndum del proper diumenge 1 d’octubre. Així, els propers dissabte 23 i dimecres 27, tindrà novament una parada a la plaça del Pati entre les 10h i les 13h per informar a la ciutadania sobre els motius pels quals construirem la República Catalana. Hi prendran part càrrecs electes i militants del partit, i a més dissabte 23 al migdia s’oferirà un vermut a tothom que ho vulgui.   ERC a Valls i l’Alt Camp està portant la campanya pel Sí a tots els racons de la ciutat i de la comarca amb diferents accions i amb la participació en els actes conjunts que s’organitzen amb les entitats sobiranistes, com el que es va fer dissabte passat a Puigpelat amb la presència del diputat d’ERC al Parlament de Catalunya per Tarragona, Ferran Civit.

La primera parada informativa, dissabte passat dia 9.

ERC a Valls i l’Alt Camp rebutja les accions repressives de l’Estat espanyol i anuncia una intensa campanya pel Sí

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls i l’Alt Camp ha mobilitzat càrrecs electes, militants, amics i simpatitzants per dur a terme una campanya intensa a favor del Sí a la independència de Catalunya en el referèndum del proper diumenge 1 d’octubre del 2017. Cada dimecres i cada dissabte, des del passat dia 9 i fins el dia 27, Esquerra tindrà una parada a la plaça del Pati de Valls entre les 10h i les 13h per informar a la ciutadania sobre els motius pels quals construirem la República Catalana. Amb aquesta acció es pretén donar detalls sobre la campanya, resoldre dubtes i oferir motius suficients als ciutadans perquè el seu vot el dia 1 sigui afirmatiu.   ERC té previst portar la campanya pel Sí a tots els racons de la ciutat i de la comarca amb diferents accions i amb la participació en els actes conjunts que s’organitzin amb les entitats sobiranistes. Així, el dissabte 16 pel matí la gent d’ERC es farà la foto al comptador de l’ANC a la seva seu del carrer de la Cort, i participarà activament en una festa i debat polític que l’entitat farà properament.   El president comarcal d’ERC a l’Alt Camp, Josep Maria Pallàs, assenyala que “ens lliurarem en cos i ànima en la campanya electoral pel Sí. Farem arribar els arguments i les raons que fan de la República Catalana una oportunitat per a tot el poble, sense exclusions. Per això convidem tots els veïns de la nostra comarca a sentir-se cridats en el referèndum d'autodeterminació: és el nostre dret irrenunciable”. Pallàs valora els fets dels darrers dies a Valls i assegura: “L'extraordinària reacció de la gent a l'assalt de la Guàrdia Civil a la redacció del Vallenc ens marca el camí per als propers dies: unitat, fermesa, serenitat i alegria. Res de caure en provocacions i molt menys arronsar-nos.  Ni una cosa ni l'altra. I dedicar tots els nostres esforços a engrescar els indecisos, a tranquil·litzar els atemorits i a demostrar que som demòcrates i respectuosos amb tothom.