Valls

Totes les notícies

Els quatre regidors, diumenge 23 al Pati de Valls.

Els quatre regidors d’ERC a l’Ajuntament de Valls s’adhereixen al Pacte Nacional pel Referèndum

Jordi Cartanyà, Òscar Peris, Núria Gavarró i Francesc Anguela, regidors de l’Ajuntament de Valls per Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) i integrants de l’equip de govern municipal, s’han adherit al Pacte Nacional pel Referèndum com a mostra del seu compromís perquè la ciutadania catalana pugui votar sobre el seu futur polític com a nació. Coincidint amb la campanya de recollida de signatures de la festivitat de Sant Jordi, els quatre regidors van reafirmar aquest diumenge el seu compromís amb el manifest que promou la celebració del referèndum. Jordi Cartanyà, primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Valls, va assegurar que “novament milers i milers de catalans i catalanes expressen la seva voluntat de votar en referèndum. Esperem que davant d'aquest clam cívic de democràcia, el govern del PP i els partits que li donen suport reaccionin i s'asseguin a la taula per negociar el referèndum”. Durant tota la diada de Sant Jordi, es van recollir signatures dels vallencs i les vallenques a favor del referèndum en la parada d’ERC a la plaça del Pati. En total, hi van passar 230 signants, que se sumen als milers de ciutadans i ciutadanes que van donar el seu suport en més de mil punts instal·lats arreu del país. La campanya de suports al Referèndum viurà un segon moment àlgid l’1 de maig, dia del Treball, amb una nova recollida massiva de signatures. Mentrestant, hi haurà encara diversos punts oberts arreu del país i igualment es podrà firmar a la pàgina web del Pacte Nacional pel Referèndum. A proposta del Parlament de Catalunya, i amb l’impuls del Govern de Catalunya, el dia 23 de desembre de 2016 es constituí el Pacte Nacional pel Referèndum, que aplega milers d’entitats socials, culturals i polítiques, amb el propòsit d’impulsar un pacte entre els governs de l’Estat i de la Generalitat que permeti la celebració d’un Referèndum eficaç i vinculant. El Comitè Executiu del Pacte rebé l’encàrrec d’elaborar un manifest que recollís aquesta aspiració transversal.

Per Sant Jordi, recollim signatures pel Pacte pel Referèndum i fem el vermut per la República Catalana

Esquerra Republicana de Catalunya a Valls muntarem una parada per celebrar Sant Jordi aquest diumenge 23 d'abril a la plaça del Pati, de 10 a 20 h. Hi recollirem signatures pel Pacte Nacional pel Referèndum. A la una del migdia, servirem un vermut popular per commemorar la República Catalana. D'altra banda, dins de la celebració de la setmana de la República a l’Alt Camp i coincidint amb Sant Jordi, ERC Alcover presenta avui a les vuit del vespre a Ca Cosme el llibre "Arqueologia i Patrimoni industrial al Camp de Tarragona", amb la intervenció dels seus autors, Sònia Vaquer i Francesc Murillo. 'La República que farem' amb Ana Surra El proper divendres, 28 d’abril, ERC Valls i ERC Alt Camp organitzen la xerrada "La República que farem, la farem entre tots i totes",  a càrrec de la diputada d'ERC al Congrés, Ana Surra, uruguaiana de naixement i catalana d'adopció. La xerrada es farà a la sala d'actes de Casa Caritat divendres 28 d'abril a les 19.30 h. El mateix dia, i a partir de les 21.30 h, se celebrarà el Sopar de la República al Petit Cup (Alió). Inscripcions a valls@esquerra.org o deixant un missatge al 977 61 37 61.

Magda Jové i Núria Gavarró.

Promovem des de Valls la presentació de treballs de recerca a la Beca d’Estudis Feministes Nativitat Yarza

La regidora d’Igualtat i Participació de l’Ajuntament de Valls per Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), Núria Gavarró, i la secretària de la Dona d’ERC a Valls, Magda Jové, fan una crida a la ciutadania de Valls i l’Alt Camp a prendre part en la convocatòria de la Beca d’Estudis Feministes Nativitat Yarza, que promou la recerca inèdita en el camp de les Ciències Socials sobre propostes per assolir la igualtat i l’exercici de la plena ciutadania de les dones. El 8 de març, Dia Internacional de les Dones, la Fundació Josep Irla, vinculada a Esquerra, en va convocar la tercera edició.   La beca pren el nom de qui va ser la primera alcaldessa escollida democràticament de la història dels Països Catalans l’any 1934, Nativitat Yarza. La dotació és de 3.000 euros i la data màxima per entregar les sol·licituds és el 31 de maig. Per a més informació, es poden consultar les bases de la convocatòria a http://irla.cat/becayarza2017/.   Núria Gavarró explica que “cal treballar des de tots els àmbits per assolir la igualtat real entre dones i homes, i les beques i els premis d’aquest tipus ajuden a fer realitat aquest objectiu”. En aquest sentit, la Regidoria de Participació Ciutadana i Igualtat de l'Ajuntament de Valls, “també potencia els estudis que incorporen la perspectiva de gènere i l'estudi de les dones a través dels Premis Dolors Vives i Rodon, la primera edició dels quals es va fer l’any 2015, coincidint amb l’arribada d’ERC al Govern municipal”, segons Gavarró. Els Premis Dolors Vives i Rodon guardonen els millors treballs de recerca de batxillerat i els de síntesi de cicles formatius de grau superior de la ciutat així com activitats de diferents formats de les escoles de primària, basats en estudis de dones, gènere i igualtat. La regidora afegeix que “treballem des de la base i mitjançant la coeducació per construir un nou model de ciutadania, on s’aconsegueixi la igualtat real d’oportunitats entre homes i dones”.

Jordi Cartanyà i Andreu Garcia, davant del Pius Hospital de Valls.

Valls reforça la capitalitat sanitària i assistencial a l’Alt Camp i la Conca amb les inversions al Pius i en salut mental i geriatria

Volem un Valls que ofereixi un servei de salut de qualitat i proper, exerceixi una capitalitat real a l’Alt Camp i la Conca de Barberà, i mantingui el Pius Hospital com un centre modèlic, eficaç i ben gestionat. Aquest compromís electoral d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls es va implementant des del grup municipal a l’Ajuntament gràcies a la tasca de govern dels seus regidors, que garanteixen el desplegament a la ciutat de l’actual model sanitari de la Generalitat i dels acords amb el Departament de Salut. Així, aquesta tasca ha tingut en els darrers dies tres clares mostres d’acompliment, que fan que des d’Esquerra en fem una valoració molt positiva i que encoratgem l’equip de govern a seguir aquest camí.   En primer lloc, s’ha presentat el nou centre de dia de la Residència Alt Camp amb una inversió de 400.000 euros i una oferta ampliada a 40 places geriàtriques; en segon lloc, el Pius Hospital de Valls ha tancat l’exercici econòmic del 2016 amb equilibri pressupostari i havent fet importants inversions en la unitat de diagnosi per la imatge; i en tercer lloc, ahir mateix, es va inaugurar el centre de dia de salut mental que evita als malalts de les dues comarques els desplaçaments fins a Tarragona. Aquest darrer és un projecte llargament reivindicat pels usuaris del servei i que finalment l’equip de govern municipal ha posat en funcionament.   El president de la secció local d’ERC a Valls, Andreu Garcia, assenyala que «defensem un model sanitari públic universal, equitatiu, de qualitat i finançat íntegrament amb impostos en tot allò que sigui essencial i que garanteixi el dret a la salut dels ciutadans». Garcia afegeix que «considerem que la protecció i la promoció de la salut és una prioritat bàsica, i per això cal un sistema de salut integral i proper que faciliti la cohesió social, eviti les discriminacions i sigui una eina cabdal de justícia social».   La taxa d’envelliment de la població a Valls fa que sigui necessari el nou centre de dia de la Residència Alt Camp.

Recent presentació a l'Ajuntament de Valls de 'Viu el Carnaval 2017'.

ERC creu que Valls ha iniciat el camí per convertir la seva oferta comercial en ‘un gran centre a l’aire lliure’

L’impuls que la Regidoria de Comerç i Turisme de l’Ajuntament de Valls dona al comerç tradicional de la ciutat amb la realització de campanyes innovadores i la consolidació de certàmens ja existents, està resultat fonamental per dinamitzar el sector i afavorir així l’increment de l’activitat i la implantació de nous establiments. Aquesta és la línia de treball que Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls es va marcar a l’inici de l’actual mandat municipal i que la regidoria que encapçala Òscar Peris està portant a terme conjuntament amb l’entitat Comerç de Valls.   En aquesta línia de promoció del comerç urbà, des del gener fins ara s’han celebrat campanyes pensades per potenciar l’activitat com ‘Viu el Carnaval 2017’, que a finals de febrer va aconseguir que una seixantena d’establiments de tot l’eix comercial de la ciutat se sumessin a la proposta i vestissin els seus aparadors, els interiors de les botigues i els mateixos comerciants de personatges de contes infantils. La iniciativa es va estendre per primera vegada a tot l’entramat comercial urbà i va donar un aire fresc, renovador i divertit als comerços. Més recentment, la fira Fora Estoc va rematar, un any més, l’època de rebaixes acostant els productes als consumidors.   ERC creu que amb aquests tipus d’iniciatives Valls es posiciona entre les ciutats comercials capdavanteres del seu entorn més proper i aconsegueix atreure nous compradors alhora que fa més atractiva la seva oferta i evita que molts dels clients locals es desplacin a d’altres municipis per fer les seves compres. L’objectiu és “anar convertint Valls en un gran centre comercial a l’aire lliure”, segons Joan Maria Vinyes, membre del Consell Municipal de Comerç i secretari d’Imatge i Comunicació d’ERC a Valls. Això s’ha d’assolir “per mitjà de campanyes i activitats imaginatives i sobretot unificades dels comerços locals, que estimulin la passejada pel carrer dels compradors i la visita a la ciutat, per aquest motiu, dels compradors foranis”.

Marta Vilalta, directora general de Joventut, Jordi Cartanyà i Eva Ferran, coordinadora territorial de Joventut a Tarragona, van visitar l'Espai.

ERC a Valls valora l’Espai de l’Estudiant com ‘un referent per als estudiants i una prioritat per a la ciutat’

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls valora molt positivament l’impacte i la trascendència que, un any més, ha tingut l’Espai de l’Estudiant de Valls, en el qual han pres part més de cinc mil estudiants d’arreu de les comarques de Tarragona durant dos dies. ERC posa de manifest l’excel·lent tasca del Consorci Pro Universitari de l’Alt Camp i la Conca de Barberà a l’hora d’organitzar un certamen que ja ha esdevingut per mèrits propis un referent a la demarcació tarragonina i que ubica a Valls dins del mapa de l’ensenyament a Catalunya.   Més d’una cinquantena d’universitats, instituts i escoles van oferir entre dijous i divendres passats tota la informació necessària als estudiants sobre els serveis i el estudis que ofereixen. L’Espai esdevé, any rere any, una cita imprescindible per a tots els alumnes que es troben en el moment de decidir les seves opcions educatives de futur.   El president de la Federació Comarcal d’ERC a l’Alt Camp, Josep Maria Pallàs, explica que “l’Espai de l’Estudiant porta a Valls milers d’alumnes de Secundària per tal que coneguin en un espai idoni i molt ben organitzat l’oferta universitària i de FP al seu abast” i afegeix que “si Valls ha de ser conegut per altres coses a més de la calçotada i els castells, cal seguir apostant per iniciatives com l’Espai. Sens dubte, l’Espai s’ha guanyat el qualificatiu d’aposta estratègica de la ciutat, i totes les institucions s’hi han d’abocar per donar-hi continuïtat i projecció”.   L’Espai de l’Estudiant és un certamen estratègic per a Valls i de projecció de futur, ja que posa de manifest la clara vocació universitària de la capital de l’Alt Camp i la posició capdavantera en l’àmbit de l’ensenyament secundari obligatori i els cicles formatius gràcies a l’excel·lent tasca que desenvolupen els centres educatius de la ciutat. ERC Valls dóna tot el seu suport a aquest esdeveniment i aposta per la seva continuïtat i creixement.

Lliurament de les subvencions, ahir a l'Ajuntament. Foto: Ajuntament de Valls

ERC a Valls promou el tercer sector des de la regidoria de Benestar Social amb els primers ajuts a les entitats locals

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls valora molt positivament el fet que la regidoria de Benestar Social de l’Ajuntament de Valls hagi assentat les bases per crear una veritable xarxa solidària amb les entitats locals del tercer sector a partir de la col·laboració i complementarietat d’accions entre l’Administració pública i les mateixes entitats. El primer tinent d’alcalde i regidor de Benestar Social i Habitatge, el republicà Jordi Cartanyà, va lliurar ahir les subvencions per un import global de 6.472 euros a quatre associacions que actuen en matèria de promoció i inclusió social. ERC certifica amb aquests nous ajuts el seu compromís de sumar per arribar a més persones i alhora promoure la transparència institucional.   És la primera vegada a Valls que s’estableixen aquestes bases d’ajuts a les entitats locals de l’àmbit social i s’ha fet a partir de la transparència, la no discrecionalitat i unes regles de joc definides. El president d’ERC a Valls, Andreu Garcia, aprova aquest sistema de selecció perquè està en sintonia amb la voluntat del partit de convertir l’Ajuntament de Valls en “una institució amb les parets de vidre”. Per això, s’han seleccionat les quatre associacions que complien estrictament amb els requisits d’entre totes les que van presentar els seus projectes. Les entitats que aspirin als ajuts han de tenir la seva seu social a Valls, han de participar de la Taula de Cohesió Social i han de constar al registre municipal d'entitats. Els projectes triats avui aborden problemàtiques com la fibromiàlgia, la salut mental i la integració del poble gitano.   ERC de Valls valora les declaracions de Jordi Cartanyà, que ha manifestat que “s'han de muscular les entitats que treballen en sectors a vegades minoritaris i són molt efectives, i per tant cal ajudar-les”, i alhora ha afegit que “la ciutadania, representada per les entitats, ha de poder contribuir a incidir en les accions públiques, per això presenten els seus projectes i els subvencionem, alguns dels quals al cent per cent per la seva importància social”.

Portada del lloc web de la campanya d'Oxfam.

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Valls proposa declarar el municipi zona lliure de paradisos fiscals

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a l’Ajuntament de Valls presentarà en el pròxim ple de dilluns 30 de gener una moció per declarar el municipi de Valls zona lliure de paradisos fiscals, comprometent-se a fer els passos necessaris per assegurar que els concursos públics afavoreixin a les empreses que tenen conductes fiscals responsables, en detriment de les empreses que utilitzen els paradisos fiscals per a cometre frau.   Amb aquesta moció conjunta amb el grup de CiU, soci de govern municipal, es vol donar suport  al Govern de la Generalitat perquè en la redacció de la normativa de contractació estudiï, detecti i activi els mecanismes necessaris per evitar o dificultar la contractació d’empreses privades per a prestar serveis públics que tinguin la seu social en paradisos fiscals o societats que formin part de la matriu industrial domiciliada en paradisos fiscals , d’acord amb la resolució del Parlament de Catalunya del 19 de juny de 2015.   El primer tinent d’alcalde per ERC a l’Ajuntament de Valls, Jordi Cartanyà Benet, explica que “una fiscalitat responsable garanteix unes polítiques socials més efectives” i afegeix que “aquesta responsabilitat en pagar els impostos ens afecta a tots, des dels ciutadans individuals que no accepten fer pagaments sense els impostos corresponents fins a les grans empreses que escullen posar la seva seu en països on es tributi menys”.   El màxim representant republicà a l’Ajuntament de Valls exposa que “tot i que l’administració local no pot prendre mesures més contundents, amb aquesta proposta sí que fem pedagogia i reclamem a qui té responsabilitats que legisli sobre un problema que afecta seriosament els recursos públics”.   Els ajuntaments poden reduir l’impacte global dels paradisos fiscals i tractar de modular el comportament de les empreses cap a un model de més responsabilitat fiscal a través d’un major control dels concursos públics locals, per tal que aquests es donin en condicions de lliure competència, i no de deslocalització fiscal.

ERC Camp de Tarragona commemora a Valls el Dia Internacional per l'eliminació de la violència envers les dones

El pròxim 25 de novembre a les 19:30h a la Biblioteca Popular de Valls (passeig dels Caputxins) Esquerra Republicana al Camp de Tarragona commemora el Dia Internacional per l'eliminació de la violència envers les dones, sota el lema Per una República de dones lliure de violència. L'acte està estructurat amb uns parlaments, llegida del manifest, el visionat d'un curtmetratge i un debat sobre la temàtica. La benvinguda anirà a càrrec de Núria Gavarró, regidora d'ERC d'Igualtat a l'Ajuntament de Valls i, posteriorment, es durà a terme la lectura del manifest a càrrec del grup de dones d'ERC de la secció local de Valls. Seguidament, es farà el visionat del curtmetratge sobre violència masclista "El orden de las cosas". Finalment, es durà a terme un col·loqui amb tots els assistents dinamitzat per Ferran Civit, diputat al Parlament i president d'ERC Camp de Tarragona i Beatriz Mayordomo, Secretària de la Dona de la Federació regional d'ERC Camp. Finalment hi haurà un pica-pica per tots els assistents.