Valls

Totes les notícies

Eduard López, vicesecretari general d'Acció Política d'ERC, va acompanyar Jordi Cartanyà i la militància vallenca.

Jordi Cartanyà, escollit per unanimitat per ser l’alcaldable d'ERC Valls en les municipals del 2019

Jordi Cartanyà encapçalarà la llista d'ERC Valls en les eleccions municipals del 2019.  L'assemblea local del partit l'ha escollit aquest dimarts 3 de juliol per unanimitat dels vots. Jordi Cartanyà repetirà així com a alcaldable d'ERC després d'haver entrat com a regidor a les eleccions del 2011. Des del 2015, és el primer tinent d’alcalde a l'Ajuntament de Valls i regidor de Benestar Social i d’Habitatge. També és diputat i president del grup d’ERC a la Diputació de Tarragona.   Jordi Cartanyà s'ha mostrat satisfet del suport rebut de la militància vallenca i ha afirmat que 'és una responsabilitat que assumeixo amb il·lusió i amb la idea que Valls necessita un canvi claríssim'. Per Cartanyà, ‘fa quatre anys vam aconseguir portar aire fresc a l’Ajuntament, amb noves formes de fer i de treballar, fent especial incidència en les persones amb menys oportunitats'. ‘Ara amb més gent sumada al nostre projecte, i amb una il·lusió renovada, entre tots i totes aconseguirem que Valls continui avançant per esdevenir una ciutat exemple de valors republicans’, ha afirmat Cartanyà.   Trajectòria professional   Jordi Cartanyà Benet (nascut a Valls el 6 de desembre del 1965) és casat i té tres fills. Va estudiar Fisioteràpia a l’EU Gimbernat. Ha treballat al Pius Hospital de Valls entre d’altres centres hospitalaris i educatius. Era gerent, productor i actor de la companyia d’espectacles Pa Sucat, que ell mateix va crear amb altres vallencs l’any 1986. Regidor de l’Ajuntament de Valls des del 2011. Ha participat activament en diverses entitats com l’Esplai 4 Baixos, la Colla Vella dels Xiquets de Valls, l’AMPA de l’Enxaneta, l’AMPA de l’IES Jaume Huguet i la parròquia de Sant Joan. És soci de l’ANC i l'Òmnium Cultural.

Conversa amb la consellera Meritxell Serret.

La consellera a l’exili Meritxell Serret protagonitza la primera Trobada Municipalista d’ERC Alt Camp

Càrrecs electes, militants, simpatitzants i amics d’Esquerra Republicana de Catalunya a l’Alt Camp han pogut conversar avui per mitjà de videoconferència des de Brussel·les amb la consellera d’Agricultura a l’exili, Meritxell Serret, durant la primera Trobada Municipalista comarcal que s’ha celebrat al Convent del Carme de Valls. Una cinquantena llarga d’assistents i la consellera han pogut intercanviar paraules d’ànim i coratge per superar la situació actual de Catalunya i avançar en la construcció de la República des del nou Govern de la Generalitat i a partir d’una àmplia victòria en les eleccions municipals del 2019.   La trobada ha començat amb la benvinguda del president d’ERC Alt Camp, Josep M. Pallàs, i d’ERC Valls, Andreu Garcia, i amb les intervencions dels quatre regidors a l’equip de govern municipal de l’Ajuntament de Valls -Jordi Cartanyà, Òscar Peris, Núria Gavarró i Francesc Anguela-, que han exposat les principals línies de treball i els projectes de futur de les seves respectives regidories.   La trobada s’ha organitzat tot seguit al voltant de sis taules de treball temàtiques amb ponents experts que han guiat els debats i la pluja d’idees. S’han tractat àrees com l’habitatge social, la joventut, el territori i les infraestructures, la feminització del partit i la participació, el bon govern i la política municipal. Precisament, el secretari nacional de Política Municipal d’ERC, Marc Sanglas, ha dirigit una de les taules i ha fet la cloenda de la jornada.

Targetó de la Trobada Municipalista.

Apunta't a la Primera Trobada Municipalista de l'Alt Camp

Diumenge 10 de juny, celebrarem una jornada important, la Primera Trobada Municipalista de l'Alt Camp, al Convent del Carme de Valls. La trobada serà de 9:15h a 13:30h.   La jornada començarà amb la benvinguda als assistents i l'explicació de la jornada i, seguidament, es detallarà l’obra de govern a l'Ajuntament de Valls, a càrrec del grup municipal d'ERC Valls. Per acabar hi haurà torn obert de paraules. Després de la pausa, a les 11:15h, es duran a terme taules de treball simultànies. Les temàtiques que es treballaran seran les següents: Política Municipal, amb  Marc Sanglas (Secretari Nacional d'ERC de Política Municipal), Feminització del partit, amb Montserrat Flores (Regidora de Reus per ERC), Bon Govern Municipal, amb Marc Bigordà (alcalde dels Garidells) i Xavier Rius (alcalde de Bràfim), Participació, amb Núria Gavarró (regidora de Valls per ERC), Habitatge Social i Comunicació. A dos quarts d’una es faran les conclusions i la cloenda de la Jornada. El president d’Esquerra Alt Camp, Josep Maria Pallàs, ha manifestat que “és l'hora de la màxima implicació de tothom, perquè cal fer República des del municipalisme”.   T'hi esperem! I t'agrairem que confirmis l'assistència!   Inscripcions abans del dimarts 5 de juny al formulari que trobareu AQUÍ.

La recent edició del Music Valls Va de Vins va tornar a ser un èxit.

‘L’aposta de Comerç i Turisme per les fires i els esdeveniments promocionals ajuden a rellançar l’economia local de Valls’

La secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls posa en valor l’impuls que des de la Regidoria de Comerç i Turisme de l’Ajuntament de Valls s’està donant a les fires i els esdeveniments de promoció de la ciutat, que es van consolidant i fins i tot ampliant any rere any amb “uns resultats excel·lents de participació ciutadana” i amb “un ampli ressò mediàtic en el nostre territori”, que situen Valls com a “punt de referència al Camp de Tarragona en aquest tipus de certàmens que ajuden a rellançar l’economia local”, segons el president local d’ERC Valls, Andreu Garcia.   La recent celebració del Music Valls Va de Vins i, anteriorment, la primera edició de la Favatada, dos esdeveniments gastronòmics i culturals de molta participació, demostren la vitalitat del sector turístic i comercial de la ciutat i la “feina continuada que es fa des de Comerç i Turisme per atreure visitants i, per tant, fer venir a la ciutat a potencials clients de la nostra oferta local de productes i serveis”, afirma Garcia. Des de la regidoria, “s’està posicionant la ciutat de Valls com a referent de la gastronomia popular”.   La inversió municipal en fires i esdeveniments promocionals com el Music Valls Va de Vins, la Favatada, el Barri en Flor o la propera edició del Valls Viu la Moda ha anat en augment de manera exponencial des del 2015 fins enguany. La regidoria que dirigeix Òscar Peris fa “una clara aposta per conjugar el comerç, la restauració i els atractius turístics locals amb la incorporació de propostes innovadores i la consolidació d’aquelles que cada any tenen una gran acceptació popular”.   El model de ciutat republicana que defensa ERC Valls passa necessàriament per la promoció i la protecció de tota la nostra oferta comercial i turística de km 0. Amb aquests tipus de fires, Valls es posiciona entre les ciutats capdavanteres del seu entorn més proper i aconsegueix atreure nous visitants i compradors, alhora que fa la ciutat més atractiva i oberta a tothom.

Nous i noves militants anit durant el Sopar de la República.

Oriol Junqueras: 'Cal seguir sumant per construir un projecte integrador'

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a l’Alt Camp va celebrar anit l’aniversari de la proclamació de la república el 14 d'abril del 1931 amb un sopar amb companys i companyes de Valls i comarca que també va servir per donar la benvinguda als nous i les noves militants. El Sopar de la República es va tenyir de groc en record als presos i les preses polítiques i els exiliats i les exiliades. Va tenir un moment especialment emotiu quan Sergi Sabrià, portaveu republicà al Parlament de Catalunya, que presidia l’acte, va llegir una carta del president d’ERC, Oriol Junqueras, que des de la presó d’Estremera animava tothom a “tenir el cap fred, seguir sumant i construir un projecte inclusiu i integrador”. La trobada de la federació comarcal de l’Alt Camp, que va reunir un centenar de persones a la Masia del Pla de Santa Maria, va començar amb la benvinguda que el president, Josep Maria Pallàs, va oferir als nous i les noves militants, i amb l’homenatge a un company amb 25 anys de militància. El grup de dones d’ERC a Valls va tenir també un paper rellevant durant la vetllada a través de la reproducció, amb una projecció i música en directe, del recorregut de dones emprenedores que es va fer a la capital de l’Alt Camp amb motiu del 8 de març, Dia de la Dona. Diverses militants van glossar les figures de vallenques emprenedores de diferents èpoques que han reivindicat el paper de la dona en la nostra societat. El mateix Sergi Sabrià va lloar la tasca de les dones del partit i va fer una crida a feminitzar-lo per avançar com a societat més justa i igualitària. El diputat vallenc i regidor Òscar Peris i el portaveu Sergi Sabrià van cloure l’acte amb paraules de record pels presos i les preses polítiques i animant tothom a perseverar en la defensa dels ideals i els valors republicans i democràtics en un moment clau com el que estem vivint. En aquest sentit, Sabrià va llegir una carta d’Oriol Junqueras redactada ahir mateix des de la presó en la qual demana a la militància que “no volem més presos ni exiliats, hem de buidar les presons de bones persones i persistir, la nostra és i ha de seguir sent una lluita pacífica”.

El cartell del Sopar de la República.

Sergi Sabrià, al Sopar de la República Groc de Valls i l’Alt Camp

Esquerra Republicana celebrarà el 13 d'abril el Sopar de la República Groc d'ERC Valls i l'Alt Camp. Arriba en un moment de lluita, de dolor, però també de fermesa i de determinació, i per aquest motiu està dedicat als presos polítics i als exiliats. El sopar groc tindrà lloc al Restaurant Masia del Pla del Pla de Santa Maria a partir de les 9 del vespre. Presidirà l'acte el diputat i portaveu al Parlament de Catalunya, Sergi Sabrià, amb qui es podrà compartir reflexions i neguits. En el decurs del sopar, també es retrà homenatge als militants de la comarca que compleixen 25 anys de militància. El preu del sopar és de 25 €  i inclou una aportació a la caixa de resistència per als presos polítics i exiliats. És obert a tothom: militants, simpatitzants i amics i amigues que ho desitgin. Per inscriure’s cal posar-se en contacte per correu electrònic (valls@esquerra.cat) o per mòbil (665 964 035). El president d’ERC Alt Camp, Josep Maria Pallàs, destaca que “ara, més que mai, hem d'estar units i forts contra la repressió d'un Estat que ens vol esclafar. Ara, més que mai, hem d'estar units, alegres i combatius” i fa una crida a la participació en aquest sopar.

Jordi Cartanyà, durant la passada edició de la Mostra de Cultures de Valls.

'Valorem molt positivament la tasca de cooperació internacional que es fa des de Valls’

La secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls valora molt positivament que l'Ajuntament de Valls, a través de la Regidoria de Benestar Social, hagi consolidat des del 2015 fins l’actualitat “la seva política de cooperació internacional, amb aportacions anuals de 10.000 euros del pressupost municipal a projectes d’ajuda als refugiats i a comunitats originàries de països en vies de desenvolupament que tenen vincles amb Valls”, destaca el president local, Andreu Garcia. Així, el regidor de l’àrea i primer tinent d’alcalde, Jordi Cartanyà, va anunciar aquest dimarts durant el ple que enguany es destinarà una part d’aquests recursos econòmics a la Fundació Proactiva Open Arms per ajudar-los en la seva tasca de rescat de persones al Mediterrani, sobretot ara que està sent víctima d’una persecució per part de les autoritats italianes.   A través del Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, el consistori va destinar l’any 2017 un total de 10.000 euros a un projecte de sensibilització contra la mutilació genital femenina a Gàmbia i a un programa per afavorir els drets de salut dels refugiats sirians i libanesos a Aarsall. El 2016, els havia destinat a donar suport a les dones dels municipis rurals de la regió de Tànger i Tetuan al Marroc i a l’acollida de la població refugiada en trànsit a Europa víctima dels conflictes armats a l’àrea de la Mediterrània. Jordi Cartanyà assegura que “des que vaig assumir les responsabilitats de Serveis Socials aquest mandat, l'Ajuntament va recuperar les partides de cooperació internacional, orientades en dues línies: d’una banda, de suport a les rutes i programes per als refugiats i, de l’altra, participar en projectes en països d’origen de comunitats amb presència a Valls que s’estan duent a terme tant allí com a la nostra ciutat”.   Andreu Garcia posa de manifest que aquest tipus de polítiques són “el model de societat republicana que volem per a la ciutat, on destaqui per damunt de tot la integració i la convivència entre tots els vallencs i les vallenques, sigui quin sigui el seu origen”.

Josep Maria Climent.

JOSEP MARIA CLIMENT FERRÉ (1959-2018), CATALÀ, REPUBLICÀ I D’ESQUERRES

Ens ha deixat abans d’hora, quan encara tenia tantes coses per dir i per fer, en Josep Maria Climent, un militant de l’Esquerra Nacional de primera hora, un home que, des que tenia ús de raó, havia treballat de manera indestriable per l’alliberament nacional i de classe del poble treballador català.   Fruit d’aquest compromís polític i social, en Josep Maria compaginà la militància a CCOO i a ERC durant molts anys. De la seva llarga i fructífera trajectòria com a sindicalista i defensor dels treballadors de MAI-Lear, segur que en parlarà molt millor la gent de CCOO. Nosaltres volem posar en valor aquí la seva dedicació i compromís amb ERC.  Aquella ERC debilitada i que amb prou feines aconseguia fer-se un forat creïble entre les classes populars catalanes  rebé, gràcies a l’esforç tenaç de gent com el Josep Maria, l’impuls necessari a partir dels vuitanta i dels noranta per refer-se i consolidar-se. L’ERC d’ara, l’ERC que aplega bona part del poble treballador català, no es pot explicar sense la lluita contracorrent, sorda i infatigable de militants de pedra picada com el company que ens ha deixat massa d’hora. Entre d’altres responsabilitats, el Josep Maria va ser el president de la secció local de Valls del 2000 al 2003, i formà part de la nostra llista municipal diverses legislatures. Sempre hi era, allà on calgués i des d’on calgués. Com a bon casteller, sabia que tots els llocs eren imprescindibles: a la pinya o al pom de dalt,  i no li recava arromangar-se pel que calgués.  Patriotisme, compromís i vocació de servei. Això era el Josep Maria.   L’activitat social, política i laboral del Josep Maria sempre ha estat frenètica, perquè sempre es va estimar amb passió aquest poble i la seva dissortada història. Com també va estimar amb passió la seva família, a qui volem enviar tot el nostre afecte i sentiment per la pèrdua devastadora i sobtada del marit i pare.   La seva trajectòria és un exemple i un estímul pels qui seguim.

Una de les parades de la ruta, davant de l'antic Hospital de Sang (ara Col·legi Claret).

Les dones d'ERC Valls homenatgen cinc emprenedores fent una ruta per la ciutat

El grup de dones d'ERC Valls va fer dissabte passat, 10 de març, un original recorregut a peu per la ciutat amb l'objectiu de posar en valor l'emprenedoria de cinc dones vallenques ja desaparegudes que en el seu temps van trencar motlles. Aquesta iniciativa, que s'emmarcava en el Dia Internacional de les Dones del 8 de març i que va comptar amb una vintena de participants, va mostrar el gran potencial de les dones vallenques en general des de principis del segle XX, fent especial èmfasi en les tasques professionals i socials de les cinc escollides com a més representatives. En aquest passeig per la ciutat, es van descobrir dones referents en la vida social, cultural i científica del Valls de principis del segle XX. Les dones homenatjades amb aquesta ruta van ser: Dolors Vives Rodon, pilot d'aviació; Maria Murtra Casanovas, llicenciada en farmàcia; Josefina Cardó Soler, doctora i catedràtica de Geografia i Història; Ramona Serra Escoté, infermera de l'Hospital de Sang, i Maria Güell Puig, religiosa i fundadora de l'Institut de la Caritat de l'Immaculat Cor de Maria. Les dones participants van anar glossant a cadascuna de les homenatjades en els espais de la ciutat que estaven relacionats amb les seves trajectòries vitals: plaça dels Quarters (antic IES Narcís Oller); plaça de la Creu (antic Hospital de Sang); carrer de la Figuereta (convent de les monges del Cor de Maria); carrer de Sant Antoni i carrer de la Cort. L'acte comptà amb l'acompanyament musical de dues alumnes de l'aula de música Músic- Art, i finalitzà a la plaça del Blat amb la lectura del Manifest del Dia Internacional de les Dones.