Valls

Totes les notícies

L'homenatge celebrat avui al monument del President Companys, al Fornàs.

‘Tindrem feina i ens haurem d’arremangar com van fer els qui ens van precedir en altres èpoques, perquè ara ho tenim a tocar’

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls i l’Alt Camp han commemorat avui, diumenge 15 d’octubre, el 77è aniversari de l’assassinat del President Lluís Companys a mans de l’Estat espanyol. L’acte en record de Companys, que cada any s’organitza a la capital de l’Alt Camp, ha estat enguany molt participatiu donada la rellevància del context polític actual, en ple procés de construcció de la nova República Catalana. Precisament, els parlaments que s’han fet al peu del monument a Companys, al barri del Fornàs, han destacat la necessitat de resistir tots i totes units davant dels dies difícils que vindran i en els quals serà necessària la mobilització.   La celebració ha començat a les set del matí a la plaça del Blat, amb les tradicionals salves d’honor en memòria del President Companys, que fou afusellat a trenc d’alba fa 77 anys. Més tard, militants, amics i simpatitzants han pres part en una ofrena floral al monument. Hi han hagut parlaments d’Andreu Garcia, president de la secció local d’ERC a Valls, de Rosa Olivé, presidenta d’Òmnium Alt Camp, que ha llegit un manifest, i del primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Valls, Jordi Cartanyà.   Andreu Garcia ha destacat que “com a demòcrates, és el moment d’estar tots i totes més units que mai i confiar cegament en el nostre Govern, que ens ha pogut dur fins aquí malgrat tots els entrebancs”. Jordi Cartanyà ha recordat que “estem en moments decisius, els propers dies aniran passant coses i haurem d’estar atents a les consignes i mostrar-nos com un poble decidit, dempeus, com fins ara; hem aconseguit tot el que volíem gràcies a la mobilització de tothom”. I ha afegit: “Tindrem feina i ens haurem d’arremangar com van fer en altres èpoques els qui ens van precedir, perquè ho tenim a tocar i depèn de la nostra tenacitat que l’acte que fem avui d’honrar aquells que van deixar molt per arribar on som tingui importància i sentit”.   L’ofrena floral ha comptat amb la participació de membres de les diferents corals vallenques que, dirigides per Teresa Reverté, han interpretat ‘El cànon de la pau’ i ‘Els Segadors’.

El cartell dels actes.

Esquerra recorda els 77 anys de l’assassinat del President Companys amb diversos actes aquest diumenge a Valls

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls i l’Alt Camp commemorarà aquest diumenge, 15 d’octubre, el 77è aniversari de l’assassinat del President Lluís Companys a mans de l’Estat espanyol. L’acte en record de Companys, que cada any s’organitza a la capital de l’Alt Camp, pren una especial rellevància enguany a causa del context polític en què ens trobem, en ple procés de construcció de la nova República Catalana i resistint davant les embestides autoritàries contra Catalunya que ens arriben des del govern central.   La commemoració començarà ben aviat, a les set del matí a la plaça del Blat, amb les salves d’honor en memòria del President Companys, que fou afusellat a trenc d’alba fa 77 anys. Més tard, a les 11.30h, militants, amics i simpatitzants, i tothom que s’hi vulgui afegir, podran participar en una ofrena floral al monument del President Companys a la plaça del mateix nom al barri del Fornàs. Hi hauran parlaments d’Andreu Garcia, president de la secció local d’ERC a Valls, i de Rosa Olivé, presidenta d’Òmnium Alt Camp.   Andreu Garcia destaca que “la figura de Companys encara és ben vigent avui en dia, tan sols cal fixar-se en com des d'Espanya se l'utilitza com a exemple de càstig als catalans, com s’ha fet aquesta setmana a través de les escandaloses i inacceptables declaracions del portaveu popular Pablo Casado”. I afegeix que “mentre França i Alemanya han demanat disculpes oficialment per la seva implicació en la detenció de Companys i posterior lliurament a la dictadura franquista, a Espanya no han reconegut res”.

El Barri Antic tindrà habitatge dotacional públic.

ERC posa en valor que Valls per primera vegada disposarà d’habitatge dotacional públic per als qui més ho necessiten

A Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls valorem molt positivament que des del nostre grup municipal a l’Ajuntament s’impulsi la creació d’habitatge dotacional públic al Barri Antic de la ciutat, destinat a les persones que més ho necessiten, com són la gent gran, els joves i els col·lectius amb menys recursos. És molt important dignificar les condicions de vida dels veïns i l’habitabilitat dels immobles d’aquesta zona de Valls per tal que la gent que hi viu ho faci amb qualitat de vida i alhora hi puguin anar a viure més persones. Així, la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Urbana aprovada aquest dilluns en el ple municipal per tal d’incloure la clau urbanística d’habitatge dotacional és una molt bona notícia per als vallencs i les vallenques.   El primer tinent d'alcalde i regidor de Benestar Social i d'Habitatge, Jordi Cartanyà, destaca la importància d'aquesta decisió: “Amb aquesta aprovació provisional de la modificació del Pla posem les bases per al canvi en la política d'habitatge a la ciutat de Valls. Ens dotem d'una eina que permet la creació d'habitatge dotacional públic”. En aquest sentit, el sistema urbanístic d'habitatges dotacionals públics comprèn les actuacions públiques d'habitatge destinades a satisfer els requeriments temporals de col·lectius de persones amb necessitats d'assistència o d'emancipació justificades en polítiques socials prèviament definides per l’administració local.   Jordi Cartanyà afegeix que “per primera vegada, podrem procedir a l'expropiació de finques per dedicar-les a la promoció pública d'habitatges. Aquesta operació es realitzarà una vegada sigui aprovada per la Comissió d'Urbanisme de Tarragona el mes vinent i així iniciarem aquest procés nou que, de ben segur, incidirà en la millora de les possibilitats de donar resposta a aquelles persones que cerquen habitatge assequible”.   Segons Cartanyà, “la intervenció es farà dins la zona del Barri Antic, la qual cosa provoca indirectament una millora en la rehabilitació dels habitatges i en la possibilitat de residir al barri en vivendes en millors condicions.

Parada de 'Dones pel Sí' al Pati de Valls dissabte dia 16.

‘Volem una República Catalana que treballi per la igualtat entre dones i homes en tots els aspectes’

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls i l’Alt Camp va celebrar dissabte passat dia 16 a la plaça del Pati un acte del col·lectiu ‘Dones pel Sí’ dins la campanya pel referèndum de l’1 d’octubre. La parada republicana, que s’ha muntat cada dimecres i dissabte des del dia 9, va donar veu aquesta vegada a tres dones de tres generacions diferents que van destacar el paper que tenen les dones en la construcció de la nova República catalana.   L’acte, presentat per la mestra Magda Jové, va consistir en unes breus intervencions de Gisela Benedicto, representant de les Joventuts d’ERC (JERC); la pensionista Anna López, i l’artista i artesana Mercè Modol, que van respondre a la pregunta: “Quina oportunitat espereu de la República en clau de dona?”. Gisela Benedicto va dir que li demana que “treballi per la igualtat en tots els aspectes i especialment en l’àmbit laboral”. Anna López va dir que vol un país nou en el qual “la gent jove no hagi de marxar a fora per falta de feina” i on “es treballi per la protecció dels animals i contra les festes i espectacles que en fan un ús inadequat”. Finalment, Mercè Modol va afirmar que “les dones han de gaudir dels mateixos salaris que els homes, la República obre totes les oportunitats a les dones perquè l’home és complementari de la dona i no a l’inrevés”.   ERC ha mobilitzat càrrecs electes, militants, amics i simpatitzants per dur a terme una campanya intensa a favor del Sí a la independència de Catalunya en el referèndum del proper diumenge 1 d’octubre. Així, els propers dissabte 23 i dimecres 27, tindrà novament una parada a la plaça del Pati entre les 10h i les 13h per informar a la ciutadania sobre els motius pels quals construirem la República Catalana. Hi prendran part càrrecs electes i militants del partit, i a més dissabte 23 al migdia s’oferirà un vermut a tothom que ho vulgui.   ERC a Valls i l’Alt Camp està portant la campanya pel Sí a tots els racons de la ciutat i de la comarca amb diferents accions i amb la participació en els actes conjunts que s’organitzen amb les entitats sobiranistes, com el que es va fer dissabte passat a Puigpelat amb la presència del diputat d’ERC al Parlament de Catalunya per Tarragona, Ferran Civit.

La primera parada informativa, dissabte passat dia 9.

ERC a Valls i l’Alt Camp rebutja les accions repressives de l’Estat espanyol i anuncia una intensa campanya pel Sí

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls i l’Alt Camp ha mobilitzat càrrecs electes, militants, amics i simpatitzants per dur a terme una campanya intensa a favor del Sí a la independència de Catalunya en el referèndum del proper diumenge 1 d’octubre del 2017. Cada dimecres i cada dissabte, des del passat dia 9 i fins el dia 27, Esquerra tindrà una parada a la plaça del Pati de Valls entre les 10h i les 13h per informar a la ciutadania sobre els motius pels quals construirem la República Catalana. Amb aquesta acció es pretén donar detalls sobre la campanya, resoldre dubtes i oferir motius suficients als ciutadans perquè el seu vot el dia 1 sigui afirmatiu.   ERC té previst portar la campanya pel Sí a tots els racons de la ciutat i de la comarca amb diferents accions i amb la participació en els actes conjunts que s’organitzin amb les entitats sobiranistes. Així, el dissabte 16 pel matí la gent d’ERC es farà la foto al comptador de l’ANC a la seva seu del carrer de la Cort, i participarà activament en una festa i debat polític que l’entitat farà properament.   El president comarcal d’ERC a l’Alt Camp, Josep Maria Pallàs, assenyala que “ens lliurarem en cos i ànima en la campanya electoral pel Sí. Farem arribar els arguments i les raons que fan de la República Catalana una oportunitat per a tot el poble, sense exclusions. Per això convidem tots els veïns de la nostra comarca a sentir-se cridats en el referèndum d'autodeterminació: és el nostre dret irrenunciable”. Pallàs valora els fets dels darrers dies a Valls i assegura: “L'extraordinària reacció de la gent a l'assalt de la Guàrdia Civil a la redacció del Vallenc ens marca el camí per als propers dies: unitat, fermesa, serenitat i alegria. Res de caure en provocacions i molt menys arronsar-nos.  Ni una cosa ni l'altra. I dedicar tots els nostres esforços a engrescar els indecisos, a tranquil·litzar els atemorits i a demostrar que som demòcrates i respectuosos amb tothom.

L'Ajuntament de Valls va aprovar importants mesures dilluns passat.

Celebrem la rebaixa de l’IBI i l’impuls al projecte de Ca Xapes per coherència política

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls celebra que l’equip de govern de l’Ajuntament de Valls, del qual formen part els quatre regidors republicans, hagi aprovat en el darrer ple la rebaixa de l’Impost de Béns Immobles (IBI) en un 6% i alhora la congelació de la resta de taxes i impostos municipals per a l’any 2018. Amb aquesta mesura, el grup municipal d’Esquerra compleix el seu compromís adquirit l’any passat de revertir l’augment de l’IBI i al mateix temps de no incrementar la pressió fiscal amb la resta de preus públics, la qual cosa posa en valor la coherència política com a manera de treballar, ara i en la futura República Catalana. ERC continua impulsant a Valls polítiques de bonificacions, subvencions i ajudes a favor de les persones que més ho necessiten, en la mesura que contribueixen en la redistribució de la riquesa i la igualtat d’oportunitats per a tothom.   Després de veure’s obligat a pujar l’IBI el 2017 per culpa de l’incertesa pressupostària i la fiscalització del govern espanyol, que afectava l’estabilitat econòmica dels ajuntaments, el govern local va comprometre’s a tornar-lo a baixar en el proper exercici, la qual cosa ara ha complert. “Els ajuntaments estem sota la tutela del govern del Regne d'Espanya, que ens limita competències i ens fiscalitza econòmicament. I els principals damnificats són els ciutadans, ja que com a administració més propera som la que hem de donar resposta als problemes del dia a dia de les persones”, explica el primer tinent d’alcalde de Valls, el republicà Jordi Cartanyà.   Així mateix, el ple de dilluns passat va acordar les modificacions de crèdit que permeten l’Ajuntament fer ús del romanent de tresoreria per destinar-lo a reduir deute i a inversions en obres públiques i equipaments, amb les restriccions però que també imposa el govern espanyol. ERC Valls valora molt positivament que una part dels diners, un total de 100.000 euros, es destini enguany a incrementar les aportacions municipals al projecte de recuperació de l’edifici de Ca Xapes com a seu de la Llar del Jubilat de Valls.

Els nostres quatre regidors a la plaça del Blat.

Els quatre regidors republicans de Valls fan una crida a la participació massiva en l’11 de Setembre i l’1 d’Octubre

Els quatre regidors republicans de l’equip de govern de l’Ajuntament de Valls, Jordi Cartanyà, Òscar Peris, Núria Gavarró i Francesc Anguela, fan una crida a la participació de manera multitudinària dels vallencs i les vallenques en la manifestació de l’Onze de Setembre a Barcelona. La Diada ha de ser “històrica, cívica i massiva com sempre ho ha estat fins ara”, donat que “ens trobem en un període clau en què ens juguem la llibertat, la democràcia, l’economia i la justícia social”, segons apunten.   Els quatre regidors vallencs d’ERC creuen que a partir de l’Onze de Setembre caldrà “una mobilització permanent  de la ciutadania durant el mes de setembre per tal de transmetre fermesa, esperança i determinació davant les embestides del Govern espanyol, i els vallencs i les vallenques hi haurem de participar”. Amb una decidida mobilització el proper Onze de Setembre a la capital catalana, “es donarà un impuls molt important i decisiu per acudir en massa a votar el proper 1 d’octubre en el referèndum”. La mobilització multitudinària de la Diada serà la prova definitiva que “els ciutadans i ciutadanes de Catalunya, i per tant també de Valls, estem a punt per a la gran festa de la democràcia i la llibertat de l’1 d’Octubre del 2017”.

Francesc Anguela davant de l'OAC de Valls.

Felicitem l’OAC, un servei creat pel govern d’ERC a Valls fa 16 anys, per la renovació de la certificació de qualitat ISO 9001

Des d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls valorem amb especial satisfacció que l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Valls hagi renovat fa pocs dies la certificació ISO 9001 assolida l’any 2015. La ISO 9001, concedida per AENOR, certifica la qualitat d'aquest servei municipal que es va crear fa 16 anys quan ERC governava a l’Ajuntament i en tenia l’alcaldia, i des de llavors s'ha consolidat com el centre principal d'informació i consultes dels ciutadans dels diversos serveis municipals. Enguany, l’OAC ha atès presencialment més de 32.000 persones i ha gestionat més de 40.000 trucades telefòniques. Valorem molt positivament la tasca realitzada fins el moment i demanem que se segueixi treballant com ara per ampliar i millorar el servei a la ciutadania en tots els àmbits de l’Ajuntament.   L’OAC actualment depèn de la Regidoria de Transparència i TIC, dirigida pel republicà Francesc Anguela, que felicita “a tot l'equip de l'oficina per mantenir els estàndards de qualitat tan elevats i el bon servei al ciutadà que estem oferint”. Així, un 98,2% de les persones que van respondre l’enquesta de satisfacció considera el servei com a «útil» o «molt útil» i en destaquen com a punts forts el poc temps d’espera en ser atesos (94,78%) i el bon tracte del personal (97,39%). Un 93,8% dels ciutadans enquestats considera que a l’OAC s’ha resolt la seva consulta o tràmit de manera ràpida i,  en general,  assenyalen les actuals dependències de l’oficina com adequades.   L’OAC es va posar en funcionament el 5 de març del 2001, sent l`alcalde de Valls Jordi Castells, després que ERC treiés els millors resultats electorals fins aleshores amb 5 regidors. Andreu Fernández era el regidor de Recursos Humans i Organització Interna i es va encarregar d’impulsar l’OAC: “Feia anys que tothom s`omplia la boca i parlava de l’oficina d'atenció al ciutadà però ningú havia fet mai res al respecte; vam iniciar el procés amb l’inestimable suport de Jordi Castells com a alcalde i de tots els regidors d'ERC”.

Participants en la jornada.

ERC a l’Ajuntament de Valls analitza els dos anys de mandat i anuncia nous projectes

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a l’Ajuntament de Valls i la secció local d’ERC Valls van celebrar ahir una jornada municipalista per fer balanç dels dos anys de la seva acció de govern i per analitzar els reptes de futur coincidint amb l’equador del mandat. Esquerra va tornar a governar a l’Ajuntament de Valls el 2015 després d’haver-ho fet en anteriors etapes, i el seu segell com a partit s’ha fet palès durant aquest període en les àrees que gestiona, especialment en algunes que no havien estat mai dirigides per republicans i d’altres de nova creació com Participació Ciutadana, Transparència i TIC i Habitatge.   La trobada, oberta a militants, amics i simpatitzants, es va fer a l’Antic Convent del Carme. Amb el lema ‘Refresquem l’Ajuntament de Valls’, va ser un espai de participació i de debat per recollir les aportacions dels assistents, i alhora va servir per explicar els projectes dels quatre regidors republicans que han aportat ‘aire fresc’ a la casa consistorial, en referència al lema de la campanya de les eleccions municipals del 2015. Van ser molts els temes tractats, i al mateix temps es van apuntar alguns projectes de futur com la posada en marxa de pisos socials per part de l’Ajuntament, la commemoració del 120è aniversari del campanar de Valls l’any vinent, la posada en funcionament de la xarxa d’escoles igualitàries i del Premi Igualtat i la instal·lació del carril bici que unirà el barri antic i el barri del Fornàs fins el polígon industrial travessant tot el nucli urbà.   La jornada va començar amb la benvinguda per part del president de la Federació Regional d’ERC Camp de Tarragona i diputat al Parlament de Catalunya, Ferran Civit, que va animar els regidors i la militància a “seguir treballant com fins ara, demostrant que som gent honesta, pencaire, i que estem al costat de les persones fins el final”. Després van anar intervenint els quatre regidors republicans que integren l’equip de govern municipal: Jordi Cartanyà, primer tinent d’alcalde i regidor de Benestar Social i d’Habitatge; Òscar Peris, regidor de Comerç i Turisme; Núria Gavarró, regidora de Participació Ciutadana i d’Igualtat, i Francesc Anguela, regidor de Mobilitat i de Transparència i TIC.