Valls

Valls reivindica la figura del President Companys 79 anys després del seu afusellament en un nou context de repressió contra Catalunya

L'acte reivindicatiu a la plaça del Blat.
La secció local i la federació comarcal d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls i l'Alt Camp van commemorar ahir dimarts a la ciutat el 79è aniversari de l'afusellament del President Lluís Companys. Càrrecs electes, militants i amics de la formació es van trobar puntualment a les set del matí a la plaça del Blat per llençar les salves en honor del President que fou assassinat per la dictadura. La coincidència amb la publicació de la sentència de l’1-O va fer que, enguany, s’exhibissin cartells reivindicatius d’amnistia, llibertat i autodeterminació, donat el greu moment històric que tornem a viure a Catalunya.

La comitiva es va dirigir, tot seguit, al monument del President Companys al barri del Fornàs per fer la tradicional ofrena floral i llegir el manifest, que va destacar que Lluís Companys va tenir una vida de compromís amb uns ideals de lluita per una societat més justa, de compromís amb la justícia social, amb el catalanisme i la llibertat nacional de Catalunya, alhora que amb els valors republicans. La figura del President Companys es va posar més que mai en valor davant l’actual situació de repressió que vivim contra les persones preses i exiliades polítiques i també contra la ciutadania catalana en conjunt.