Valls

ERC Valls valora les inversions fetes en el Kursaal i demana que es mantinguin per assolir el ple rendiment del recinte

Andreu Garcia, davant del Kursaal de Valls.
Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls reivindica la plena recuperació del Kursaal com a espai polivalent per a la realització d’activitats de tota mena al llarg de l’any, i valora les inversions en millores de l’equipament públic municipal que s’hi han fet en els dos últims anys, des que el grup municipal d’ERC va entrar a formar part de l’equip de govern. Les darreres intervencions en la sala han permès a col·lectius com la gent gran disposar d’un recinte permanent per a les seves activitats lúdiques, mentre avança el projecte de recuperació de Ca Xapes com a llar dels jubilats.

Aquestes millores “han permès la celebració dels balls per a la gent gran i moltes altres activitats que donen nom i prestigi a la ciutat de Valls com la Mostra Internacional d’Aus, la Mostra Canina i l’Espai de l’Estudiant, per citar-ne algunes”, afirma el president d’ERC Valls, Andreu Garcia. I agefeix que “en els dos últims anys s’ha notat molt l’impuls que l’equip de govern municipal ha donat a aquest equipament cultural i lúdic”. Recorda que “l’alcalde republicà Jordi Castells va encertar amb l’adquisició de l’antiga fàbrica d’Starpan i la seva reconversió en un espai polivalent. Des de les Decennals del 2001, moltíssims actes s’han beneficiat d’un espai ample, amb fàcil aparcament i accés, i funcional, que ja és un equipament important de la ciutat”.

“La nostra formació -diu Andreu Garcia- ja duia en el seu programa la voluntat de fer els estudis pertinents per determinar les reformes necessàries per a la utilització del Kursaal a ple rendiment, i la reparació i manteniment dels serveis actuals”. En aquest sentit, l’Ajuntament de Valls va adquirir al desembre passat una cortina separadora i una cortina ignífuga per un import total de 5.965,30 euros amb l’objectiu de reduir despeses en el manteniment de l'equipament i a la vegada millorar les condicions de seguretat de la sala. Posteriorment, al març, va arranjar la coberta de l’edifici amb una inversió de 5.739 euros i va comprar cent cadires noves per valor de 6.352 euros. A aquestes dues inversions recents, cal afegir-hi els reforços estructurals i les reformes en els lavabos.

Andreu Garcia, davant la immediatesa de la Festa Major de Sant Joan i la proximitat d’una nova edició de la Firagost, posa de manifest que diverses entitats com clubs esportius, associacions de veïns i col·lectius del món de la cultura popular i tradicional, entre d’altres, “han gaudit i segueixen gaudint d’un recinte que els permet fer actes que difícilment tindrien cabuda en un altre espai de la ciutat”. El president de la secció local d’ERC demana a l’Ajuntament de Valls que mantingui les inversions i millores en els propers anys per tal de consolidar un espai tan necessari com el Kursaal.