Valls

‘El Club Social Porta Oberta ens modernitza com a ciutat i normalitza les malalties mentals’

Inauguració del Club Social Porta Oberta dijous passat 29 de juny.
“És una iniciativa que ens modernitza com a ciutat i que neix amb la voluntat de créixer en el futur ja que té el suport polític i social necessaris”. Amb aquestes paraules, la treballadora social Gisela Benedicto, membre de l’equip d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls, valora l’obertura, dissabte passat 1 de juliol, del Club Social Porta Oberta per a persones amb malalties mentals. “Tots podem tenir un problema de salut mental, i projectes com aquest miren de normalitzar la malaltia”, assegura.

Aquest nou servei, que se suma al Centre de Dia ja existent des de març i al Centre de Salut Mental obert des de fa més anys, era una demanda del col·lectiu de malalts i els seus familiars a la qual s’estava mirant de donar resposta des de l’any 2005. Finalment, amb l’entrada d’ERC a l’equip de govern municipal de Valls el 2015, s’ha donat l’impuls definitiu al projecte, en estreta col·laboració amb l’Associació Porta Oberta i el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat. Benedicto recorda que “aquest és un programa que ajuda a la socialització de les persones, i des d’Esquerra mai ens oblidem de cap persona o col·lectiu que forma part de la nostra societat. Esquerra aposta molt fort per aquestes iniciatives perquè creu en l’ajuda a les persones que ho necessiten”.

El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Valls per ERC i regidor de Benestar Social i Habitatge, Jordi Cartanyà, acompanyat pel director territorial del Departament de Treball, Francesc Tarragona, van inaugurar el Club Social la setmana passada. La inversió pública de la Generalitat en aquest servei ha estat de 90.000 euros. Segons Cartanyà, és una “aposta per la ciutat i per normalitzar les persones amb malalties mentals". Per a Tarragona, el servei demostra que “s'està treballant per transformar la visió que té la societat de les malalties mentals i per evitar l'exclusió social". El Club Social és adreçat a persones de l'Alt Camp i la Conca de Barberà que, a causa de patir un problema de salut mental, tenen dificultats en la seva inclusió social i comunitària. Està ubicat al carrer Abat Llort, 15, de Valls.

A Valls hem tancat el cercle amb la posada en funcionament del Club Social. A la gran feina que estan fent entitats com Porta Oberta i Ginesta des de fa força anys, s’hi sumen les eines que l’administració pública té l’obligació de posar en marxa per tenir una atenció integral a les persones amb malaltia mental, eines com el Centre de Salut Mental, el Centre de Dia i el Club Social.