Valls

Garcia: 'La nova pista que es farà al Vilar és una clara mostra de suport al teixit esportiu de Valls'

Andreu Garcia, a l'espai de l'antiga piscina del Vilar que es convertirà en pista poliesportiva.
“Valorem molt positivament que vagi endavant el projecte de construcció d’una nova pista poliesportiva al Vilar, perquè demostra que allò que es promet en campanya i se signa en un acord de govern municipal s’acaba complint”. El president d’ERC Valls, Andreu Garcia, qualifica així el projecte de pista poliesportiva adaptada a la pràctica del futbol sala, bàsquet, patinatge, handbol i hoquei que s’ubicarà en l’espai de l’antiga piscina descoberta, i al mateix temps ho veu com una “clara mostra de suport al teixit esportiu local i al foment de la pràctica de l’esport, que sempre hem defensat des d’Esquerra”.

Garcia explica que “volíem una nova pista poliesportiva d’accés lliure a l’espai que ara ocupa l’antiga piscina del Vilar, per facilitar la pràctica de l’esport amb caràcter lúdic i, en especial, fomentar que gent gran i persones amb mobilitat reduïda puguin fer esport, la qual cosa es garanteix amb aquest projecte”. L’equipament comportarà una inversió de 300.000 euros i transformarà completament l’àrea amb l’eliminació de barreres arquitectòniques per permetre la total accessibilitat a les noves instal·lacions.

“L’esport -diu Andreu Garcia­- és un motor de canvi social, una eina de socialització i d’arrelament al país. Permet enfortir la cohesió de la nostra ciutat i dels barris mitjançant la incorporació del projecte esportiu del municipi al projecte esportiu dels centres docents, amb la promoció de la salut per l’esport o amb la incorporació de les persones nouvingudes a la ciutadania plena”. El president de la secció local d’ERC argumenta que l’esport també és un motor de canvi econòmic, amb capacitat de generar ocupació i riquesa, que articula un complex sector productiu i de serveis. A més, “el teixit associatiu esportiu és el més gran en quantitat i extensió i és la base de l’assoliment dels resultats esportius d’alt nivell de l’esport català, i també vallenc, per això és cabdal donar suport als clubs i a les entitats esportives”, afirma.

Quan l’obra estigui acabada, caldrà que es faciliti al màxim l’ús d’aquestes instal·lacions esportives als clubs de la ciutat i a la ciutadania en general. “L’esport ha d’estar a l’abast de tothom i s’ha de fomentar l’esport base com a eina de creixement futur, i Esquerra hi treballa des de l’Ajuntament de Valls”, segons Garcia.