Valls

ERC a l’Ajuntament de Valls analitza els dos anys de mandat i anuncia nous projectes

Participants en la jornada.
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a l’Ajuntament de Valls i la secció local d’ERC Valls van celebrar ahir una jornada municipalista per fer balanç dels dos anys de la seva acció de govern i per analitzar els reptes de futur coincidint amb l’equador del mandat. Esquerra va tornar a governar a l’Ajuntament de Valls el 2015 després d’haver-ho fet en anteriors etapes, i el seu segell com a partit s’ha fet palès durant aquest període en les àrees que gestiona, especialment en algunes que no havien estat mai dirigides per republicans i d’altres de nova creació com Participació Ciutadana, Transparència i TIC i Habitatge.

La trobada, oberta a militants, amics i simpatitzants, es va fer a l’Antic Convent del Carme. Amb el lema ‘Refresquem l’Ajuntament de Valls’, va ser un espai de participació i de debat per recollir les aportacions dels assistents, i alhora va servir per explicar els projectes dels quatre regidors republicans que han aportat ‘aire fresc’ a la casa consistorial, en referència al lema de la campanya de les eleccions municipals del 2015. Van ser molts els temes tractats, i al mateix temps es van apuntar alguns projectes de futur com la posada en marxa de pisos socials per part de l’Ajuntament, la commemoració del 120è aniversari del campanar de Valls l’any vinent, la posada en funcionament de la xarxa d’escoles igualitàries i del Premi Igualtat i la instal·lació del carril bici que unirà el barri antic i el barri del Fornàs fins el polígon industrial travessant tot el nucli urbà.

La jornada va començar amb la benvinguda per part del president de la Federació Regional d’ERC Camp de Tarragona i diputat al Parlament de Catalunya, Ferran Civit, que va animar els regidors i la militància a “seguir treballant com fins ara, demostrant que som gent honesta, pencaire, i que estem al costat de les persones fins el final”. Després van anar intervenint els quatre regidors republicans que integren l’equip de govern municipal: Jordi Cartanyà, primer tinent d’alcalde i regidor de Benestar Social i d’Habitatge; Òscar Peris, regidor de Comerç i Turisme; Núria Gavarró, regidora de Participació Ciutadana i d’Igualtat, i Francesc Anguela, regidor de Mobilitat i de Transparència i TIC. Tots quatre van repassar la feina feta des de les seves respectives regidories i els projectes en curs, així com també van exposar i debatre amb els assistents els grans temes de ciutat que treballen conjuntament amb els socis de govern municipal fruit de l’acord signat el 2015, com són el futur del Pius Hospital de Valls, la reforma del polígon industrial, les millores al recinte polivalent del Kursaal i les intervencions urbanístiques al barri antic, entre d’altres.

Després del debat, va fer la cloenda de la jornada el diputat al Parlament de Catalunya i secretari de Política Municipal d’ERC, Marc Sanglas, que va posar de manifest la necessitat de seguir treballant intensament des de les regidories i “comunicar a la ciutadania tot allò que fan” amb l’objectiu de continuar avançant cap a una ciutat més participada i oberta.