Valls

Notícia

Felicitem l’OAC, un servei creat pel govern d’ERC a Valls fa 16 anys, per la renovació de la certificació de qualitat ISO 9001

Francesc Anguela davant de l'OAC de Valls.
Francesc Anguela davant de l'OAC de Valls.
Des d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls valorem amb especial satisfacció que l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Valls hagi renovat fa pocs dies la certificació ISO 9001 assolida l’any 2015. La ISO 9001, concedida per AENOR, certifica la qualitat d'aquest servei municipal que es va crear fa 16 anys quan ERC governava a l’Ajuntament i en tenia l’alcaldia, i des de llavors s'ha consolidat com el centre principal d'informació i consultes dels ciutadans dels diversos serveis municipals. Enguany, l’OAC ha atès presencialment més de 32.000 persones i ha gestionat més de 40.000 trucades telefòniques. Valorem molt positivament la tasca realitzada fins el moment i demanem que se segueixi treballant com ara per ampliar i millorar el servei a la ciutadania en tots els àmbits de l’Ajuntament.
 
L’OAC actualment depèn de la Regidoria de Transparència i TIC, dirigida pel republicà Francesc Anguela, que felicita “a tot l'equip de l'oficina per mantenir els estàndards de qualitat tan elevats i el bon servei al ciutadà que estem oferint”. Així, un 98,2% de les persones que van respondre l’enquesta de satisfacció considera el servei com a «útil» o «molt útil» i en destaquen com a punts forts el poc temps d’espera en ser atesos (94,78%) i el bon tracte del personal (97,39%). Un 93,8% dels ciutadans enquestats considera que a l’OAC s’ha resolt la seva consulta o tràmit de manera ràpida i,  en general,  assenyalen les actuals dependències de l’oficina com adequades.
 
L’OAC es va posar en funcionament el 5 de març del 2001, sent l`alcalde de Valls Jordi Castells, després que ERC treiés els millors resultats electorals fins aleshores amb 5 regidors. Andreu Fernández era el regidor de Recursos Humans i Organització Interna i es va encarregar d’impulsar l’OAC: “Feia anys que tothom s`omplia la boca i parlava de l’oficina d'atenció al ciutadà però ningú havia fet mai res al respecte; vam iniciar el procés amb l’inestimable suport de Jordi Castells com a alcalde i de tots els regidors d'ERC”. Esquerra tenia les regidories de Cultura (Lídia Garzón), Hisenda (gestionada per l’alcalde Jordi Castells), Serveis i Obres (Joan Serra), Esports (Ramon Sendra) i RR.HH i Organització Interna (Andreu Fernández).

Fernández recorda que “la idea era apropar i facilitar l'administració local a la ciutadania; per fer-ho vam aconseguir que la junta de personal acceptés que l’OAC disposés de personal amb la jornada partida, dos dies per setmana, vam fer-ne la distribució, la relació de tasques, la selecció del personal i amb menys d'un any i mig ja estava funcionant. Ciutats com Tarragona, Reus, Tortosa, Amposta, el Vendrell i un llarg etcètera no tenien implementat aquest model d'atenció, crec que vam ser la primera ciutat a la demarcació en tenir-lo”.
 
Andreu Fernández assegura que l'administració “era, i segurament encara ho sigui avui en alguns departaments o unitats, farragosa, lenta en solucionar problemes i gestions, per aquest motiu volia modernitzar i dotar d'agilitat, eficàcia i eficiència una part important de la seva maquinària”. Sobre el reconeixement amb la ISO 9001 i la tasca actual de l’OAC, l’exregidor republicà afirma que “pel que sé i pel que sento, a dia d'avui, continua sent un model de funcionament”.