Valls

‘Volem una República Catalana que treballi per la igualtat entre dones i homes en tots els aspectes’

Parada de 'Dones pel Sí' al Pati de Valls dissabte dia 16.
Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls i l’Alt Camp va celebrar dissabte passat dia 16 a la plaça del Pati un acte del col·lectiu ‘Dones pel Sí’ dins la campanya pel referèndum de l’1 d’octubre. La parada republicana, que s’ha muntat cada dimecres i dissabte des del dia 9, va donar veu aquesta vegada a tres dones de tres generacions diferents que van destacar el paper que tenen les dones en la construcció de la nova República catalana.

L’acte, presentat per la mestra Magda Jové, va consistir en unes breus intervencions de Gisela Benedicto, representant de les Joventuts d’ERC (JERC); la pensionista Anna López, i l’artista i artesana Mercè Modol, que van respondre a la pregunta: “Quina oportunitat espereu de la República en clau de dona?”. Gisela Benedicto va dir que li demana que “treballi per la igualtat en tots els aspectes i especialment en l’àmbit laboral”. Anna López va dir que vol un país nou en el qual “la gent jove no hagi de marxar a fora per falta de feina” i on “es treballi per la protecció dels animals i contra les festes i espectacles que en fan un ús inadequat”. Finalment, Mercè Modol va afirmar que “les dones han de gaudir dels mateixos salaris que els homes, la República obre totes les oportunitats a les dones perquè l’home és complementari de la dona i no a l’inrevés”.

ERC ha mobilitzat càrrecs electes, militants, amics i simpatitzants per dur a terme una campanya intensa a favor del Sí a la independència de Catalunya en el referèndum del proper diumenge 1 d’octubre. Així, els propers dissabte 23 i dimecres 27, tindrà novament una parada a la plaça del Pati entre les 10h i les 13h per informar a la ciutadania sobre els motius pels quals construirem la República Catalana. Hi prendran part càrrecs electes i militants del partit, i a més dissabte 23 al migdia s’oferirà un vermut a tothom que ho vulgui.

ERC a Valls i l’Alt Camp està portant la campanya pel Sí a tots els racons de la ciutat i de la comarca amb diferents accions i amb la participació en els actes conjunts que s’organitzen amb les entitats sobiranistes, com el que es va fer dissabte passat a Puigpelat amb la presència del diputat d’ERC al Parlament de Catalunya per Tarragona, Ferran Civit. També cal destacar l’assistència al multitudinari acte d’inici de campanya a la Tarraco Arena Plaça de Tarragona dijous 14 al vespre, per al qual es va organitzar un autobús propi de militants, simpatitzants i amics. La setmana que ve participarà en un acte conjunt organitzat per l’ANC a Valls.