Valls

ERC posa en valor que Valls per primera vegada disposarà d’habitatge dotacional públic per als qui més ho necessiten

El Barri Antic tindrà habitatge dotacional públic.
A Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls valorem molt positivament que des del nostre grup municipal a l’Ajuntament s’impulsi la creació d’habitatge dotacional públic al Barri Antic de la ciutat, destinat a les persones que més ho necessiten, com són la gent gran, els joves i els col·lectius amb menys recursos. És molt important dignificar les condicions de vida dels veïns i l’habitabilitat dels immobles d’aquesta zona de Valls per tal que la gent que hi viu ho faci amb qualitat de vida i alhora hi puguin anar a viure més persones. Així, la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Urbana aprovada aquest dilluns en el ple municipal per tal d’incloure la clau urbanística d’habitatge dotacional és una molt bona notícia per als vallencs i les vallenques.

El primer tinent d'alcalde i regidor de Benestar Social i d'Habitatge, Jordi Cartanyà, destaca la importància d'aquesta decisió: “Amb aquesta aprovació provisional de la modificació del Pla posem les bases per al canvi en la política d'habitatge a la ciutat de Valls. Ens dotem d'una eina que permet la creació d'habitatge dotacional públic”. En aquest sentit, el sistema urbanístic d'habitatges dotacionals públics comprèn les actuacions públiques d'habitatge destinades a satisfer els requeriments temporals de col·lectius de persones amb necessitats d'assistència o d'emancipació justificades en polítiques socials prèviament definides per l’administració local.

Jordi Cartanyà afegeix que “per primera vegada, podrem procedir a l'expropiació de finques per dedicar-les a la promoció pública d'habitatges. Aquesta operació es realitzarà una vegada sigui aprovada per la Comissió d'Urbanisme de Tarragona el mes vinent i així iniciarem aquest procés nou que, de ben segur, incidirà en la millora de les possibilitats de donar resposta a aquelles persones que cerquen habitatge assequible”.

Segons Cartanyà, “la intervenció es farà dins la zona del Barri Antic, la qual cosa provoca indirectament una millora en la rehabilitació dels habitatges i en la possibilitat de residir al barri en vivendes en millors condicions. Fins ara s’ha apostat molt per dotar la zona d’equipaments nous, però cal anar més enllà i facilitar habitatge en bones condicions perquè la gent visqui al barri. Esperem que aquesta primera actuació pugui anar seguida d'altres en el futur”. L’inici de l’expedient de la primera de les actuacions està previst per abans que acabi l’any i afectarà a una illa de cases compresa entre els carrers Santa Marina i Sant Francesc.