Valls

El deute de la Generalitat amb Valls es redueix un 61% per la bona gestió d'Economia

Evolució del deute en l'últim any i mig.
Durant el darrer mandat, Esquerra Republicana ha demostrat la seva excel·lent capacitat de gestió al capdavant de Conselleries tan sensibles com la de Benestar Social, Salut, Justícia, i sobretot la Conselleria d’Economia. Cal recordar que en el moment en què el vicepresident Oriol Junqueras i el seu equip van posar-se al capdavant dels departaments d’Economia i Hisenda les finances de la Generalitat patien importants tensions de tresoreria, agreujades pel dèficit fiscal al qual ens sotmet l’actual sistema de finançament i per l’estricta normativa imposada per l’Estat espanyol en matèria de dèficit i estabilitat pressupostària. No oblidem que aquest és un problema que afecta també de manera directa els municipis, als quals el Ministre Montoro no permet retornar els superàvits a la ciutadania.

Els ajuntaments governats per Esquerra Republicana han sabut trobar l’equilibri entre una gestió econòmica responsable i l’increment de recursos en polítiques rellevants per l’assoliment de la justícia social i la igualtat d’oportunitats.

La bona gestió de l’equip de la Conselleria d’Economia i Hisenda ha permès sanejar les finances de la Generalitat, reduint el dèficit públic, el termini de pagament a proveïdors i posant les bases per a un creixement econòmic que ha assolit valors del 3,5% del PIB.

Un exemple molt evident d’aquesta bona gestió ha estat la reducció del deute que acumulava la Generalitat amb els ajuntaments, passant dels 595 milions d’euros pendents a l’inici de legislatura als 150 milions d’euros actuals, és a dir, una reducció del 74% que ha suposat una injecció econòmica molt important per als nostres municipis.

En el cas concret de l’Ajuntament de Valls la reducció ha estat dels 2.863.000 euros inicials a 1.116.000 euros actuals, la qual cosa suposa una reducció del 61% entre el març del 2016 i l'octubre del 2017, de manera que hem pogut ingressar els imports pendents per invertir-los preferentment en projectes socials en benefici de la ciutadania.

És per això que cal tornar a fer confiança a l’Oriol Junqueras i el seu equip, perquè puguin continuar la bona feina que venien fent i seguir construint la República.