Valls

El Club d'Escacs Valls fitxa a Oriol Junqueras com a jugador federat per reivindicar la seva llibertat

Oriol Junqueras.
Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) celebra que el Club d'Escacs Valls hagi decidit fitxar al president del partit i cap de llista al Parlament, Oriol Junqueras, per ser jugador federat de l’entitat. Aquesta iniciativa ha estat coordinada amb el candidat d'ERC per Tarragona i regidor vallenc, Òscar Peris, i el primer tinent d’alcalde d'ERC a l’Ajuntament de Valls, Jordi Cartanyà, amb l’objectiu de reivindicar la llibertat de Junqueras.

El Club d'Escacs Valls ha federat al president d'Esquerra, Oriol Junqueras, ja que és jugador d'escacs des de fa molts anys i actualment no pot jugar amb llibertat per trobar-se injustament pres a Estremera. L'objectiu del club vallenc d'escacs és deixar un taulell lliure amb un llaç groc a la cadira en cada competició que faci per reivindicar la sortida de la presó de Junqueras, alhora que fer un clam per la llibertat i la democràcia. Aquesta proposta li van fer arribar fa uns dies i Oriol Junqueras, des de la presó, l’ha acceptada.

El director esportiu del Club d’Escacs Valls, Francesc Blasco, afirma que amb aquesta iniciativa "volem visibilitzar els valors escaquístics d'honestedat, respecte cap al rival i integrat que també sempre ha demostrat l’Oriol Junqueras". Blasco ha manifestat que "sabem que l’Oriol Junqueras està jugant moltes partides a la presó, però reivindiquem que jugui amb nosaltres i amb plena llibertat". Francesc Blasco destaca que "som un club que, per davant de tot, defensem la llibertat i la democràcia".

El Club d’Escacs Valls és un dels tres equips de primera divisió catalana de la província de Tarragona i compta amb 100 jugadors federats, un esport que té 8.000 federats a tot Catalunya. Els escacs és el quinzè esport amb major nombre de federats a Catalunya. El club vallenc d'escacs té un primer equip i sis filials en diferents categories. El proper 7 de gener, es durà a terme la Copa Tarragona, quan ja s’hi posarà en marxa aquesta iniciativa reivindicativa. La setmana següent, concretament el 14 de gener, es continuaran fent les accions reivindicatives amb el llaç groc amb l'inici de la lliga, fins que Oriol Junqueras surti de la presó i pugui jugar a escacs amb llibertat. Esquerra i el Club d’Escacs Valls fan equip per guanyar la partida de la llibertat i la democràcia.