Valls

‘Valorem molt positivament els pressupostos municipals perquè avancen cap al model de ciutat republicana que volem’

Reunió de l'executiva local d'ERC a Valls.
La secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls valora molt positivament l’accent social i l’aposta per les persones, la participació, la transparència, els sectors econòmics locals i la creació d’ocupació en els pressupostos de l’Ajuntament de Valls per al 2018. Enguany creix un 9,1% respecte el 2017 el conjunt dels serveis a les persones, i en foment de l’ocupació i de creixement econòmic augmenta un 6,1%, és a dir, “continua la tendència habitual a l'Ajuntament de Valls aquests darrers anys, amb una aposta decidida per les polítiques adreçades a les persones i a la seva qualitat de vida, fidel a l’acord de govern subscrit el 2015”, afirma Andreu Garcia, president de la secció local, que afegeix: “Avancem cap al model de ciutat que volem des d’Esquerra Republicana, basada en els valors republicans de la igualtat d’oportunitats, la fraternitat, la justícia social i el progrés”.

L’objectiu de govern és fer una ciutat més cohesionada, amb una millor qualitat de vida i amb més oportunitats per a tothom, i això es reflecteix en els pressupostos apostant per partides que impulsin Valls per posicionar-se dins del territori. Segons Andreu Garcia, “les polítiques actives que possibiliten la formació i l'ocupació, el suport al teixit empresarial local, l’empenta al comerç de proximitat i l’increment dels recursos destinats a la promoció turística i d’esdeveniments de la ciutat són aspectes que van directament encaminats cap al projecte de ciutat que defensem des d’Esquerra Republicana”. El president de la secció local posa com a exemple que la feina en l’àmbit de la promoció econòmica “dóna els seus fruits gràcies al suport al comerç local i a la modernització de fires i mercats, amb un augment pressupostari de gairebé el 30% en els dos darrers anys”.

El 2018 es destinen gairebé 1,5 milions d’euros a pressupost social i aquesta és una molt bona notícia, perquè destinar recursos a les persones permet tenir una societat millor, més cohesionada i socialment més ben redistribuïda. Cal valorar que la negociació feta amb la Generalitat per dotar Valls d'un 35% més de finançament en temes socials hagi permès avançar en aquest àmbit. Al mateix temps, els pressupostos constaten el desplegament de les polítiques d’habitatge, amb una dotació de 250.000 euros que permet treballar en el lloguer social i altres mesures per paliar la manca d’habitatge públic a Valls. “Per primera vegada a Valls tenim polítiques públiques d’Habitatge, ja que abans del 2015 no existien, i això permet donar ajudes i invertir en un àmbit essencial per al model de ciutat que estem construint des del govern municipal”, segons Garcia.

El president local explica que els pressupostos s’orienten a consolidar la línia de treball basada “en la confiança en les potencialitats econòmiques, acadèmiques, culturals, esportives, socials i de tota mena, que ens ha de permetre generar millors condicions per als treballadors i les treballadores, per als petits empresaris, per als professionals liberals, per als comerciants i per a tothom que visqui a la ciutat”. Alhora posen l’accent en valors com la transparència de la gestió i la participació ciutadana, fet que es demostra amb els 147.000 euros que els ciutadans de Valls han decidit en què s'invertiran, una quantitat que quasi duplica el pressupost del 2017.