Valls

‘Els pressupostos participatius ens acosten al model d’administració pública propera que volem per a Valls’

Jordi Cartanyà i Núria Gavarró, dissabte passat al parc de barres, al Fornàs.
La secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls celebra que l'Ajuntament de Valls, a través de la Regidoria de Participació Ciutadana i Igualtat, avanci de manera decidida en el procés de pressupostos participatius per implicar la ciutadania en la presa de decisions de la gestió municipal.

Precisament, dissabte passat es va inaugurar el parc de barres al Fornàs, un equipament esportiu i lúdic per als joves vallencs que s’ha convertit en un dels primers projectes que s’han posat en marxa fruit de la participació ciutadana l’any 2017. I recentment, el pressupost municipal aprovat per al 2018 ha doblat l’aportació als pressupostos participatius fins assolir els 147.000 euros. Són dos fets tangibles que ens acosten al model d’administració pública propera a la ciutadania que volem per a Valls.

En l’acord de govern municipal que van segellar ERC i CiU el 2015 per aquesta legislatura, es va potenciar la creació d’una regidoria de Participació Ciutadana com a eina per fomentar de manera sistemàtica la participació de la ciutadania vallenca en la presa de decisions de l’Ajuntament. “El nou equip de govern teníem clar des del principi que cal avançar cap a una nova cultura política: passar de la democràcia representativa a la democràcia participativa, que es tingui en compte la ciutadania d'una forma més constant”, afirma Núria Gavarró, secretària d’organització d’ERC Valls i regidora de Participació Ciutadana i Igualtat.

El pressupost participatiu és una de les màximes expressions i de major compromís de la participació ciutadana, ja que permet influir o decidir directament sobre els pressupostos públics i que la ciutadania decideixi el model de ciutat que vol. “Implica un nou concepte d’administració pública, més propera al ciutadà, transparent i que fomenta la coresponsabilitat de la ciutadania en les decisions del dia a dia municipal”, segons Núria Gavarró.

“Estem convençuts que la implicació de la ciutadania en la vida col·lectiva no s’ha de limitar a l’elecció cada quatre anys dels representants a l’Ajuntament, sinó que cal avançar cap a una democràcia participativa que accepti i reconegui un major protagonisme dels ciutadans i les ciutadanes en la construcció col·lectiva de la ciutat i en les decisions que l’afecten”, assegura Gavarró. Els pressupostos participatius són ja a hores d’ara un element clau per al desenvolupament de Valls, perquè permeten concretar projectes com el parc de barres i d’altres que estan en camí de fer-se realitat, tots ells sorgits de la voluntat dels vallencs i les vallenques.