Valls

JOSEP MARIA CLIMENT FERRÉ (1959-2018), CATALÀ, REPUBLICÀ I D’ESQUERRES

• Josep Maria Climent.
Ens ha deixat abans d’hora, quan encara tenia tantes coses per dir i per fer, en Josep Maria Climent, un militant de l’Esquerra Nacional de primera hora, un home que, des que tenia ús de raó, havia treballat de manera indestriable per l’alliberament nacional i de classe del poble treballador català.

Fruit d’aquest compromís polític i social, en Josep Maria compaginà la militància a CCOO i a ERC durant molts anys. De la seva llarga i fructífera trajectòria com a sindicalista i defensor dels treballadors de MAI-Lear, segur que en parlarà molt millor la gent de CCOO. Nosaltres volem posar en valor aquí la seva dedicació i compromís amb ERC.  Aquella ERC debilitada i que amb prou feines aconseguia fer-se un forat creïble entre les classes populars catalanes  rebé, gràcies a l’esforç tenaç de gent com el Josep Maria, l’impuls necessari a partir dels vuitanta i dels noranta per refer-se i consolidar-se. L’ERC d’ara, l’ERC que aplega bona part del poble treballador català, no es pot explicar sense la lluita contracorrent, sorda i infatigable de militants de pedra picada com el company que ens ha deixat massa d’hora. Entre d’altres responsabilitats, el Josep Maria va ser el president de la secció local de Valls del 2000 al 2003, i formà part de la nostra llista municipal diverses legislatures. Sempre hi era, allà on calgués i des d’on calgués. Com a bon casteller, sabia que tots els llocs eren imprescindibles: a la pinya o al pom de dalt,  i no li recava arromangar-se pel que calgués.  Patriotisme, compromís i vocació de servei. Això era el Josep Maria.

L’activitat social, política i laboral del Josep Maria sempre ha estat frenètica, perquè sempre es va estimar amb passió aquest poble i la seva dissortada història. Com també va estimar amb passió la seva família, a qui volem enviar tot el nostre afecte i sentiment per la pèrdua devastadora i sobtada del marit i pare.

La seva trajectòria és un exemple i un estímul pels qui seguim. Amic Josep Maria, patriota i company de lluites compartides: sempre amb nosaltres. Visca Catalunya Lliure!