Valls

Oriol Junqueras: 'Cal seguir sumant per construir un projecte integrador'

Nous i noves militants anit durant el Sopar de la República.
Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a l’Alt Camp va celebrar anit l’aniversari de la proclamació de la república el 14 d'abril del 1931 amb un sopar amb companys i companyes de Valls i comarca que també va servir per donar la benvinguda als nous i les noves militants. El Sopar de la República es va tenyir de groc en record als presos i les preses polítiques i els exiliats i les exiliades. Va tenir un moment especialment emotiu quan Sergi Sabrià, portaveu republicà al Parlament de Catalunya, que presidia l’acte, va llegir una carta del president d’ERC, Oriol Junqueras, que des de la presó d’Estremera animava tothom a “tenir el cap fred, seguir sumant i construir un projecte inclusiu i integrador”.

La trobada de la federació comarcal de l’Alt Camp, que va reunir un centenar de persones a la Masia del Pla de Santa Maria, va començar amb la benvinguda que el president, Josep Maria Pallàs, va oferir als nous i les noves militants, i amb l’homenatge a un company amb 25 anys de militància. El grup de dones d’ERC a Valls va tenir també un paper rellevant durant la vetllada a través de la reproducció, amb una projecció i música en directe, del recorregut de dones emprenedores que es va fer a la capital de l’Alt Camp amb motiu del 8 de març, Dia de la Dona. Diverses militants van glossar les figures de vallenques emprenedores de diferents èpoques que han reivindicat el paper de la dona en la nostra societat. El mateix Sergi Sabrià va lloar la tasca de les dones del partit i va fer una crida a feminitzar-lo per avançar com a societat més justa i igualitària.

El diputat vallenc i regidor Òscar Peris i el portaveu Sergi Sabrià van cloure l’acte amb paraules de record pels presos i les preses polítiques i animant tothom a perseverar en la defensa dels ideals i els valors republicans i democràtics en un moment clau com el que estem vivint. En aquest sentit, Sabrià va llegir una carta d’Oriol Junqueras redactada ahir mateix des de la presó en la qual demana a la militància que “no volem més presos ni exiliats, hem de buidar les presons de bones persones i persistir, la nostra és i ha de seguir sent una lluita pacífica”. El Cant dels Segadors va posar punt i final a la celebració.