Valls

Jordi Cartanyà: ‘Malgrat que aspiràvem a guanyar, hem crescut i millorem resultats any rere any des del 2011’

Ramon Font, Jordi Cartanyà i Andreu Garcia, aquest matí.
L’alcaldable ha explicat que els resultats a les municipals de diumenge passat “són bons perquè hem obtingut 2.441 vots, el que suposa un 22% del total i 717 més que en els anteriors comicis”.

“Malgrat que aspiràvem a guanyar, en global hem crescut un 4,43% i, per tant, hem anat millorant resultats any rere any des del 2011. Hem passat d’un regidor a cinc, i hem reduït distàncies amb la primera força”. Amb aquestes paraules, el cap de llista d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) Valls i Compromís per Valls (CxV), Jordi Cartanyà, ha valorat avui els resultats de les eleccions municipals de diumenge passat, 26 de maig. Després de l’anàlisi exhaustiva de les dades i la valoració per part de l’executiva local d’ERC, Cartanyà ha assegurat que “els resultats són bons perquè hem obtingut 2.441 vots, el que suposa un 22% del total i 717 més que en els anteriors comicis”.

El president de la secció local d’ERC a Valls, Andreu Garcia, ha iniciat la compareixença d’avui expressant que “vull donar les gràcies a les 2.441 persones que ens han votat i han confiat en nosaltres. També vull agrair a tot l’equip de campanya, als interventors i als apoderats, perquè han fet una gran feina. Ha sigut una campanya molt intensa”. La participació electoral a Valls en les municipals ha sigut del 64,65%, una xifra que ha augmentat un 7,80% respecte el 2015. Això vol dir que han votat 1.278 persones més que en els anteriors comicis. “En fem una lectura positiva perquè la gent s’ha sentit interpel·lada a decidir quin futur vol per Valls i com vol que sigui la ciutat”, ha dit Jordi Cartanyà.

L’alcaldable ha manifestat que malgrat aquesta tendència a l’alça i malgrat que s’han millorat resultats, “no estem satisfets perquè aspiràvem a guanyar”. Els resultats obtinguts no han sigut suficients, però “ens mantenim com a segona força a l’Ajuntament”. Segons Cartanyà, “hem fet una campanya electoral positiva i proactiva. Hem sigut capaços de cohesionar un equip de persones preparat i entusiasta. Teníem moltes cares noves i estem segurs que en traurem rèdit a llarg termini perquè, a més, ERC té tendència a un creixement sostingut”.

Per tant, el compromís amb la ciutadania està “intacte”, igual com el model de ciutat que es vol pel futur de Valls. “Seguirem treballant en qualsevol posició per fer de Valls una ciutat molt millor i que atengui les necessitats reals de les persones”, ha conclòs Cartanyà.

ERC Valls i CxV valoren positivament l’acord electoral perquè ha donat més força al projecte comú de futur, un projecte compartit de ciutat i alhora una visió similar de país. Les dues formacions tenen una mateixa manera de fer política amb un equip de persones cohesionat i que treballa transversalment.

Sobre els possibles pactes postelectorals amb altres formacions a l’Ajuntament, Jordi Cartanyà ha manifestat: “Estem oberts a parlar amb tothom, tot i que amb algunes forces se’ns farà més difícil. Segur que amb algunes hi podrà haver enteses si parlem de projecte de ciutat. Caldrà contrastar programes i arribar a acords pel bé del futur de Valls”.